English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Boulder Dash 1-4 (5)
Jumping Jack (7)
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jméno růže (5)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Moon Alert

Tuto hru vytvořila firma Ocean v roce 1984 a na svou dobu to byla opravdu jedinečná hra. A o co se vlastně jedná? Kosmonaut havaroval se svou raketou někde uprostřed měsíční pustiny a jeho úkolem je dostat se na nejbližší měsíční základnu. K tomu mu poslouží lunární vozítko, které je vybaveno vertikálním a horizontálním laserem, radarem a zařízením, které mu dovoluje překonat nerovnosti a překážky bránící v cestě na základnu.

 

Aby to nebylo tak lehké, nestojí mu v cestě jen překážky, ale ke všemu se nad ním prohánějí létající talíře a všelijak mu znepříjemňují cestu. Provokují, občas na milého kosmonauta střílí a tu a tam upustí nějakou bombu. Ta ho buď trefí nebo před ním vytvoří veliký kráter, který pak musí přeskočit. Překoná-li všechna nebezpečí, co ho na cestě čekají, dojede do vytouženého cíle.

 

 
Přehrát video.
Zastavit přehrávání.
YouTube video.
 
Vydavatel:  Ocean Software, 1984
Autoři:  Ken Farmer, Jon Mayers, F. David Thorpe
Žánr hry:  akční
Formát souboru:  TAP
Recenze:  Crash
Původní manuál:  Moonalert.txt
Kazetová obálka:  Moonalert.jpg
Externí weby:  World of Spectrum, Spectrum Computing, Tipshop
Ostatní:  mapa, poke, online
RZX video:  Moonalert.rzx (392 KB)
Stažení hry:  Moonalert.zip (27 KB)

 

Publikováno: 29. 11. 2001 | Vložit nový komentář...
Vložil: OtryVloženo: 15. 11. 2021, 00:25:06
Omlouvám se za spam. Ten pohyb vpřed normálně funguje, jen je potřeba zvolit jinou verzi emulace.
Vložil: OtryVloženo: 15. 11. 2021, 00:06:39
Je to srdcovka, jen mám problém v tom, že mi nefunguje žádný povel pro zrychlení (klávesa M, B apod.). Takže po nějaké chvíli se mi vozítko dostane do levého okraje obrazovky a to je konec, protože pro překonání některých překážek je potřeba zvýšit rychlost. Máte s tím ještě někdo problém? Dík.
Vložil: oldsoftVloženo: 01. 05. 2016, 13:17:56
ZXK soubor pro Vegu:

T:Moon Alert
F:Moonalert.tap
M:48
K:;Q;;X;Z;A;SP;1;2;EN;P+L;O+EN
D:;Jump;;Left;Right;Fire;Start Game;1 Player;2 Players;Instructions;Pause Game;Abort Game
Vložil: oldsoftVloženo: 21. 04. 2012, 09:22:48
O tom přesně mluvím . synchronizace s refreshem ULA se dělá správně umístěnou instrukcí HALT...
Vložil: maikiVloženo: 21. 04. 2012, 00:47:01
Škoda, že nedodělali tu konverzi Moon Patrol. Nevypadá až tak špatně. Pokud by se oddělal nesmyslný podmaz v beepech tak mi to mohlo i svižně běžet. K tomu problikávání jsem slyšel že jde o to synchronizovat se s refreshem ULA. Asi to v roce 1984 hned tak někoho nenapadlo, i když je to teda na pováženou. Moon Alert je prostě odfláknutý.
Vložil: oldsoftVloženo: 30. 08. 2010, 19:16:43
Art: Ono by možná stačilo do té zobrazovací rutiny někam vložit jednu instrukci HALT, aby to čekalo na přerušení, tím by se to blikání možná alespoň omezilo, ale v praxi si to nedokážu představit... (Je to jen moje teorie.)
Vložil: s0l1t3rVloženo: 30. 08. 2010, 14:25:46
Když jsem Moon Alert nahrával z mgf do ZX, tak jsem se těšil jak blázen na to, pak jsem sice dojel-doskákal jenom tam co začínají miny (nepamutuji si už písmeno) a tenkrát jsem si vůbec nevšímal, že něco bliká..., i když dneska musím říct, že mi to docela vadí a plně souhlasím s Artem i v druhém bodě málo dynamiky (až prkenná strnulost). Chtělo by to aby vozítko přestalo blikat a místo toho mu začala pérovat kolečka, škoda, že nejsem kouzelník...! Ale i přes tyto nedostatky se jedná o poměrně povedenou hru, která mě bavila! A ještě vzpomínám, že i mluvila přes Currach, třeba jako Death Star Interceptor aj.
Vložil: ArtVloženo: 27. 07. 2009, 11:05:51
Zajímalo by mě, jestli by se ta zobrazovací rutina dala najít a opravit. Tedy teoreticky určitě, ale nevím, jestli by se vůbec někomu chtělo s tím ztrácet čas.
Vložil: uzeroniqVloženo: 13. 07. 2009, 17:04:53
Jezis, u toho jsem se navztekal, myslim, ze jsem projel max. asi do eRka
Vložil: AINVloženo: 28. 04. 2009, 20:37:28
Tak jste mě nalákali, abych si to zase po letech zahrál! Je to super hra, a abych se připojil - tehdy mi taky určitě teda nevadilo, že vozítko bliká, a vlastně teď mi to taky nepřijde úplně závažný... Dostal jsem se zatím do půlky a je to boj, to vozítko má nádhernou setrvačnost a připomíná to fakt snížený gravitační podmínky
Vložil: oldsoftVloženo: 28. 04. 2009, 19:06:33
Bliká, též mi to tehdy nijak zvlášť nevadilo. Přitom s největší pravděpodobností by stačilo, kdyby programátoři do zobrazovací rutiny vložili na správné místo jedinou instrukci: HALT...
Vložil: ArtVloženo: 28. 04. 2009, 16:15:39
Na Spectru mi to vlastně tenkrát také skoro nevadilo. Je fakt, že z her tohoto typu to na Spectru v roce 1984 byla asi nejlepší volba a v té době pravděpodobně ještě programátoři neměli vychytané ty správné finty. Jinak animace je pěkně plynulá.
Vložil: BildoVloženo: 28. 04. 2009, 06:21:38
Tohle jsem kdysi hodne hraval. Nejak mi tenkrat nevadilo, ze to vozitko problikava, bral jsem to tak nejak normalne. Ted jsem stahnul Rzx video a padlo na me "retro". Tenkrat, to byli hry .
Vložil: ArtVloženo: 27. 04. 2009, 10:18:50
Docela povedená hra, i když z nějakého důvodu na mě působí trochu strnule, málo dynamicky. Možná je to tím, že na nerovném povrchu jedou ta kola příliš rovně (na rozdíl od původní hry Moon Patrol) a skoky jsou jakoby zpomalené (ovšem na druhou stranu, odehrává se to přece na Měsíci). Ale i tak má Moon Alert přijatelné a hezky barevné zpracování kromě jednoho nedostatku. Vozítko celou dobu nepříjemně bliká, což je z programátorského hlediska opravdu trapné a hře to ubírá na přitažlivosti. Škoda.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist