English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Boulder Dash 1-4 (5)
Jumping Jack (7)
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jméno růže (5)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Switchblade - návod

Hra Switchblade je jakousi kombinací několika různých herních stylů – obrovského podzemního bludiště, boje s mnoha různými nepřáteli, plošinovky, neboť právě skoky po plošinkách se jedině můžete dostat dále, sbírání různých prémií a nakonec neustálého zkoumání, kde je další tajný průchod nebo ukrýt. Hra je provedena v podstatě monochromaticky – tedy dvojbarevně, ovšem značně kvalitně, s dokonalým stínováním a zobrazením všech potřebných detailů, takže vám množství barev vůbec nebude chybět. Naopak, díky tomu je tato hra nesmírně rozlehlá a koridory chodeb podzemní říše Thraxx jsou velmi dlouhé a propletené. Ve hře ovládáte posledního z Blade Knightů, postavu Hira, který na svou obranu může použít tři základní údery. Přitom všechny na pouhý stisk tlačítka FIRE. Hra totiž používá systém, obdobný ze střílečky R-Type, který údery rozliší podle délky stisku této klávesy.

 

Provést požadovaný úder vám pomůže stupnice síly vpravo dole na obrazovce. Pro úder pěstí stačí krátký stisk tlačítka FIRE, zhruba do čtvrtiny stupnice. Pro kop nohou nahoru se musí síla úderu nastavit do poloviny stupnice a v případě kopu nohou dolů je nutný dlouhý stisk tlačítka FIRE až na konec stupnice. Úder pěstí je sice slabý, ale zato rychlý. Rychlé mačkání klávesy FIRE někdy pomůže v likvidaci protivníka. Důležité jsou však hlavně dva poslední údery. Kop nohou dolů uštědří protivníkovi největší zásah, je zapotřebí ale chvíli držet FIRE pro nashromáždění dostatečné energie, bohužel času může být někdy málo. Blíží-li se tedy některý nepřítel, stlačte FIRE dříve a čekejte, až se dostane dostatečně blízko a pak pusťte tlačítko. Tímto úderem může Hiro rovněž rozbíjet kamenné zdi, za nimiž jsou často ukryté tajné průchody, prémiové předměty, nové zbraně a podobně. K likvidaci většiny nepřátel je třeba opakovat 2x silný úder, někteří však potřebují dostat ještě více do těla.

 

Použijete-li kop nohou nahoru, může Hiro rozbít kamennou zeď i ve výši své hlavy, což nelze kopem dolů uskutečnit. Oba tyto údery musíte provést, chcete-li probourat dosti velký průchod dále. Ptáte se jistě, jak poznáte, že je někde tajný průchod či za kamenem schovaná prémie? Pozorně musíte sledovat strukturu kamenů. Ty normální jsou hladké, jen vystínované. Ty, které lze rozbít, mají na povrchu několik tmavých teček a čar, při pozorném pohledu si jich musíte všimnout. Co se týče zbraní, tou základní, s kterou začínáte, je vaše pěst. Její znak je uprostřed obrazovky dole. Najde-li Hiro novou zbraň, objeví se její symbol dole místo pěsti. Zůstane mu však jen po omezenou dobu. Jsou to různé shurikeny, nože a všelijaké neidentifikovatelné vrhací zbraně. Po bocích znaku nové zbraně se objeví dvě řady čárek. Ty postupně ubývají a vyznačují tak množství zbylých střel. Pokud budete pozorně hledat objevíte i mnohem dokonalejší zbraně, s kterými získáte výhodu při boji s nepřáteli.

 

Na začátku hry máte k dispozici pět životů, jejich počet je umístěn nahoře uprostřed obrazovky, vlevo dole je pak sloupcový ukazatel energie Hira. Nemyslete si však, že to s těmi pěti životy uhrajete. Switchblade je typ hry, kde zhruba těch 255 životů bude tak akorát na to, abyste sestavili všech 16 částí meče, tím chci naznačit, že bez pouků se neobejdete. Některé části meče jsou dobře viditelné již na první pohled (jsou asi velikosti hlavního hrdiny), ale některé jsou důmyslně maskovány například za částí lana a podobně. Po nalezení a sebrání dílu meče Fireblade se jeho část objeví v pravém horním rohu obrazovky a s každým dalším nalezeným dílem se meč postupně zvětšuje. Hiro však neobjevuje jen části meče. Na některých místech po rozbití různých předmětů zbude velké písmeno, z nalezených písmen se pak musí sestavit slova EXTRA a BONUS, která vidíte v dolní části obrazovky. Za sestavení slov jste odměněni bodovou prémií.

 

Během hry si jistě všimnete dosti neobvyklého vykreslování obrazovky a jednotlivých místností. Vstoupíte-li do nové místnosti, okamžik trvá, než se vykreslí, není to však nijak nepříjemné. Často se vám taky stane, že sestoupíte do malé místnosti, která vyplňuje jen část obrazovky. Projdete-li dveřmi, popřípadě proraženým otvorem dále, teprve pak se objeví i tato místnost na obrazovce. Sestoupíte-li žebříkem dolů, objeví se nakonec i tato místnost a vyplní se spodní část obrazovky. Nikdy dopředu nevíte, jestli to, co vidíte, je všechno, a co je vlastně ještě ukryto. Hra tím však získává na jakési tajemnosti. Během pohybu po labyrintu Hiro často leze po žebřících. Někdy je těžké rozlišit, co je trčící kus žebříku a co úzká bedna, která je žebříku velmi podobná. Žebřík snadno poznáte podle toho, že při přechodu přes něj za ním trochu prosvítá postava hlavního hrdiny. Je to důležité i proto, že pro slezení žebříku je třeba se dosti přesně nastavit do jeho středu. Obtížné jsou i některé skoky přes propasti. Často se musíte rozběhnout a odrazit na úplném okraji římsy, nebo i bedny, abyste propast či díru přeskočili. Obdobně problematické je někdy lezení na vrchol některých beden. Ale na druhou stranu, hra která je až příliš lehká, ztrácí na atmosféře.

 

PŘÍKLAD ŘEŠENÍ ZAČÁTKU HRY
Likvidace přítomných nepřátel zde není popisována. Začínáme na obrazovce, kde se Hiro po startu objeví, tedy na povrchu, kde před ním stojí nádoba. Rozbijte nádobu, dvakrát vlevo, rozbijte válec, seberte písmeno B, vlevo, skočte do podzemí, vpravo, seberte padající prémie, rozbijte 2x zeď, vpravo (všimněte si struktur těchto kamenů), vpravo, seberte shurikeny, rozbijte prémie, které jsou ukryté za bednou, zpět na povrch, stále vpravo, u stavby, kde stojí vysoký tlustý válec zničte kámen umístěný za válcem a seberte energii, dále vpravo až dojdete k věži, odkud skočte do podzemí. Rozbijte 2x zeď, vlevo, seberte energii, pak žebříkem vpravo dolů, rozbijte kámen, zamiřte vpravo a dolů. V nové obrazovce pokračujte dolů, rozbijte nádobu, dolů, vlevo skrze dveře, dolů po žebříku. V nové obrazovce dveřmi vpravo, rozbijte 2x zeď, seberte prémii, dolů, vlevo skrze dveře, dolů, vlevo. V další obrazovce vlevo, hned za stupínkem rozbijte kámen, seberte prémii, pak zcela vlevo, rozbijte 2x zeď, seberte prémie, z bedny uprostřed přeskočte na bedny vlevo (z rozběhu) a z nich vyskočte na patro. Za tlustou rourou v rohu nahoře rozbijte prémii, která opět není vidět a seberte písmeno S. Přeskočte na plošinu vpravo, skrze dveře opět vpravo, na nejvyšší bedně je za provazem ukryt první díl meče. Musíte však nejdříve vpravo. V nové obrazovce pokračujte doprava, rozbijte nádobu, vlevo na bednu a z ní přeskočte dále vlevo. Z vyšší bedny seberte první díl meče, objeví se vpravo nahoře na obrazovce.

 

Vpravo, v nové obrazovce vpravo, po bednách dále doprava, v další obrazovce vpravo, žebříkem vpravo dolů. V následující obrazovce skočte dolů, rozbijte 2x zeď, vlevo, skočte dolů, za bednou rozbijte prémii a seberte novou zbraň, vpravo rozbijte 2x zeď, seberte další prémii, žebříkem vpravo dolů. V nové obrazovce skočte dolů. Odsud jsou cesty třemi směry – dolů, vpravo a vlevo. Vy skočte přímo dolů do díry, rozbijte nádobu, vpravo. V další obrazovce doprava. Následuje obrazovka, kde zamiřte vpravo, přeskočte bodliny, rozbijte kámen a seberte novou zbraň, dále vpravo. V nové obrazovce vpravo, po bednách nahoru na plošinu, opět na bednu a skokem na plošinu výše, vpravo, rozbijte 2x zeď, opět rozbijte kámen, vpravo, seberte prémii. Nyní udělejte skok s rozběhem vlevo, pak opět doleva. V následující obrazovce zamiřte vlevo, seberte prémii. V následující obrazovce u kamene leží druhý díl meče. Seberte ho, skočte na kámen, rozbijte horní kámen. Nyní lze jít vlevo, zbývá ale neprozkoumaná část na druhé straně. Proto se dejte znovu vpravo. V nové obrazovce pokračujte stejným směrem. V další obrazovce opět doprava a po bednách nahoru k žebříku. V následující obrazovce vlevo a nahoru na plošinu, skok vpravo, rozbijte nádobu, zpět vlevo a po žebříku nahoru, vpravo, rozbijte nádobu, seberte prémii v podobě písmene X. Nyní se vraťte zpět do míst, kde byla druhá část meče. Přeskočte kámen, kde ležel, otočte se, rozbijte kámen dole, za kterým je prémie, zamiřte vlevo. V nové obrazovce vlevo, přeskočte opatrně díru v podlaze, dále vlevo a po dlouhém žebříku dolů za dalším dobrodružstvím, které teprve začíná a my jsme vlastně prošli pouze nepatrný úsek celé hry, s tím zbytkem se už musíte poprat sami.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 27. 11. 2002 | Zdroj: FIFO 15 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist