KRTEK A AUTICKO PUBLISHER: Proxima Software 1990 AUTHOR: Kybersoft ------------------------------------------------------------------- Krtek a auticko je jedna z her, na jejichz vzniku jsem mel tu cest se alespon castecne podilet, mam k ni zvlastni vztah, protoze kdyz se mi podarilo prekreslit uvodni obrazek z papiru na obrazovku (trvalo to cely den), musel jsem se na nej divat dobrych deset minut, abych uveril, ze jsem to udelal ja. Navic jsme stravili pri dokoncovacich pracech dva dny a dve noci v perne drine, na to se take hned tak nezapomina. Mimoto jsem se take hrozne ztrapnil pred kamaradem - ukazoval mi jednu z urovni, kterou vymyslel a prohlasoval, ze na to vyuzil veskery svuj duvtip, po prvnim pohledu jsem sebevedome poznamenal, ze tam toho duvtipu moc neni, jake vsak bylo jeho zadostiucineni, kdyz se mi nepodarilo mistnost dohrat ani po dvou hodinach, a mohl mi vitezoslavne ukazat reseni, GGGRRRRRRR! O co tedy ve hre vlastne jde, firma PROXIMA se rozhodla angazovat nekoho na nakladani programu na nakladni auto. Protoze zamestnanci firmy maji cosi, jako smysl pro humor, rozhodli se, ze krtkovi praci trochu stizi, nedalo jim to ani moc prace, stacilo zachovat puvodni stav - naprosty chaos. A tak se krtek musi snazit a opravdu hodne premyslet a behat, aby bedny nalozil. Pomaha mu trochu to, ze ve svete, v nemz zije, jsou jine prirodni zakony a vsechno tam probiha ponekud pomaleji, jen on sam dokaze behat stejne rychle jako v obvyklem zivote, umoznuje mu to obcas bednu shodit a jeste na ni dole pockat. V krtkove svete se take vyskytuji nektere zvlastni potvurky, krtek jim rika pruzici, kdyz se s krtkem setkaji, odnesou to oba dva. Nekteri pruzici jsou hloupi a s krtkem se srazi jenom nahodou, jini jsou dokonce jacisi "kamikaze", ti maji cich a jakmile se krtek dostane prilis blizko k nim, docista zblbnou a vydaji se k nemu. Aby se mohl krtek alespon trosku branit, ma k dispozici rycky, ktere muze po pruzicich hazet, kdyz pruzik jednu koupi ryckem, upadne do strnuleho stavu a chvili se nehyba. Nekdy ovsem musi nejakeho pruzika odstranit, na takove ucely ma krtek k dispozici jablka. Kdyz krtek chce pruzika zlikvidovat, musi se dostat nad nej, opatrne ho prislapnout a pouzit jablko (apple), pokud pouzivate joystick, stisknete dolu a pal. Stejny postup musite pouzit, kdyz budete chtit odstranit nejakou bednu se softwarem, obcas je to jedina cesta k cili. Hru muzete ovladat definovanymi klavesami a Kempston joystickem. Po kazde urovni se dozvite heslo pro tuto uroven, a budete moci zacit hrat pristi uroven. Pri novem nahrani hry si tedy budete muset posledne dohranou mistnost zopakovat, aspon se ji doopravdy poradne naucite. Hru ma na svedomi firma KYBERSOFT, hudbu napsal Miroslav Hlavicka a uvodni obrazek a obrazek auticka, ktere krtek postupne ziskava, mam na svedomi ja. Se skodolibym usmevem Vam preji pevnou vuli a hodne moc trpelivosti, jde to! P.S. Heslo do posledni mistnosti se sklada z pismen A E F L L N O O O S S S S T U U.