PICK OUT 2 PUBLISHER: Ultrasoft 1993 PRODUCER: Bytepack 1992 CASSETTE INLAY: Marek Forray ------------------------------------------------------------------- Pick Out 2 je logicka hra vychazejici svoji podstatou ze zname spolecenske hry PEXESO. Pravidla teto hry jiste zna kazdy. Po stole (v nasem pripade po obrazovce) se rozlozi omezeny pocet karet (u nas je to 42), ktere jsou rozdelene na dvojice se stejnou kresbou na licni strane. Tyto karty se nejprve zamichaji a otoci rubem nahoru tak, aby nebylo mozne zjistit, ktera karta ukryva jaky obrazek. Pak hraci postupne odkryvaji dve libovolne karty se snahou najit shodny par. Kdyz se to nekteremu z hracu podari, ma narok na dalsi tah. V pripade, ze vsak neuhadne, vrati karty do puvodni polohy a na tahu je druhy hrac. Hra konci ve chvili, kdyz jsou vsechny karty odkryte a vyhrava samozrejme ten hrac, ktery uhadl vetsi mnozstvi stejnych paru. Pocitacove provedeni nam umoznilo nekolik podstatnych vylepseni teto hry. Prvnim je moznost (krome klasickeho zpusobu hry, tedy hrac proti hraci) hry jednoho hrace proti pocitaci. Tuto vyhodu ocenite hlavne ve chvili, kdy budete mit chut zahrat si pexeso, avsak nebudete mit po ruce zadneho spoluhrace. Samozrejme hra proti pocitaci v pravem slove smyslu je nemozna, protoze pocitac pochopitelne zna rozmisteni karet, a proto by ihned vsechny pary nasel. Hra s pocitacem je proto pojata trochu jinak a motivaci je tu jednak casovy limit, behem ktereho musite objevit vsechny pary karet a jednak jsou to pekne premiove obrazky, ktere se odkryvaji pekne po tretinach za kazdou vyhranou partii. Druhe vylepseni spociva v tom, ze hrajete postupne se tremi uplne odlisnymi sadami karet. Po kazdem viteznem kole se tedy nejen odkryje jedna cast premioveho obrazku, ale zaroven se vymeni cela sada karet. Treti vylepseni oceni pouze majitele pocitace ZX SPECTRUM 128K, popripade zvukoveho rozhrani MELODIK. Je jim totiz prekrasna hudba, ktera hraje behem hry jednoho i dvou hracu. Vsechny tyto vymozenosti zajiste prispeji k tomu, ze hru Pick Out 2 si oblibite a hned tak rychle vas neomrzi. Po nahrani hry do pocitace a stlaceni klavesy SPACE se objevi uvodni menu. Stlacenim klavesy 1 si zvolite hru jednoho hrace proti pocitaci a klavesou 2 hru dvou hracu proti sobe. Klavesou 3 spustite hru s predvolenymi klavesami a klavesou 4 zvolite ovladani Kempston joystickem, ktery vsak musi byt k pocitaci pripojeny uz pred jeho zapnutim. Hru muzete ovladat temito predvolenymi klavesami: O - pohyb doleva P - pohyb doprava Q - pohyb nahoru A - pohyb dolu M - odkryti karty V pripade, ze vam klavesa M na odkryvani karet nevyhovuje, muzete misto ni pouzit tez klavesy B, N nebo SPACE. Krome ovladacich klaves je mozne behem hry kdykoliv stlacit klavesu 1, cimz se hra prerusi a program se vrati do hlavniho menu. Behem hry jednoho hrace proti druhemu blikajici napis na panelu vpravo oznaceny cislem hrace upozornuje, ktery z protivniku je momentalne na tahu. Pod timto napisem se zobrazuje pocet spravne uhadnutych paru. V pripade hry jednoho hrace proti pocitaci je velmi dulezity sloupcovy indikator umisteny nahore, pod napisem CAS, predstavujici limit, za ktery musi hrac objevit vsechny pary karet. Kdyz se mu to ve stanovene dobe nepodari, hra konci. POSTUP PRI NAHRAVANI KAZETOVE VERZE 1. Vlozte kazetu do magnetofonu a pretocte ji na zacatek. 2. Zadejte prikaz LOAD "" a stlacte klavesu ENTER. 3. Spustte prehravani magnetofonu (PLAY). Program je nahran z obou stran kazety, kdyz se vam ho nepodari nahrat z jedne strany, zkuste to z druhe. Pri nahravani je dulezite mit spravne nastavenou uroven vysek a hlasitosti. POSTUP PRI NAHRAVANI DISKETOVE VERZE 1. Pokud je v pocitaci libovolny BASIC, provedte RESET. 2. Vlozte disketu do mechaniky a uzavrete dvirka. 3. Zadejte prikaz RUN a stlacte klavesu ENTER. Tento postup plati pouze pro disketove jednotky DIDAKTIK D40, D80 a pocitac DIDAKTIK KOMPAKT. Na jinych disketovych jednotkach se program neda pouzit.