English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Predator 1-2 (14)
Sim City (8)
Dan Dare 1-3 (4)
Jet Bike Simulator (3)
Rebelstar 1-2 (3)
Dynamite Dan 1-2 (10)
Automania (5)
Jetpac (16)
Chip Rescue (1)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Diskusní fórum
Vaše jméno/přezdívka:
Váš e-mail:
Součet 4 + 8:
   

 

Vložil: duri311 Vloženo: 29. 04. 2019, 14:43:38 | odpovědět

caps shift sipka dolava doprava naraz save snapshot
https://mts.speccy.cz/doc/d40manu.pdf

Vložil: duri311 Vloženo: 24. 04. 2019, 15:49:32 | odpovědět

https://z00m.speccy.cz/files/DidaktikM.pdf

Vložil: Peeto Vloženo: 22. 04. 2019, 19:37:14 | odpovědět

ja zial neviem pomoct, ale gratulujem k tomu Kompaktu. Nech sluzi k radosti noveho majitela.

Vložil: devbob Vloženo: 05. 04. 2019, 18:18:03 | odpovědět

Díky, snažím se Původní hra měla pravda pár nedostatků, rozhodl jsem se je napravit Zatím jsem nenarazil na obstojný remake, tak jsem ho udělal. Během pár let Doufám, že to bude lidi bavit.

Vložil: Pyštík Vloženo: 05. 04. 2019, 20:10:11 | odpovědět

Je fajn, že je to v prehliadači, už som si dnes zašphal a zaspomínal. Pridal by som možnosť prepnúť do Fullscreenu. Vo Firefox keď použijem klávesu "C" na prikrčenie, tak sa aktivuje box na rýchle hľadanie na stránke a v hre sa už potom nedá pokračovať. Možno by to práve Fullscreen vyriešil :)

Vložil: devbob Vloženo: 12. 04. 2019, 19:27:30 | odpovědět

Ale co bych pro své hráče neudělal, přidám během dneška full screen přepínač. Díky za tip.

Vložil: devbob Vloženo: 05. 04. 2019, 22:19:40 | odpovědět

Fullscreen podporuje většina prohlížečů nativně. Na firefoxu to je pomocí F11. Jinak C není standardní klávesa na hledání (možná nějaké rozšíření, nebo upravený config) každopádně jsem to zduplikoval i na tlačítko ctrl, kompletní přehled ovládání je v menu-> ovládání :) ,podporuje to i xbox gamepady

Vložil: Pyštík Vloženo: 05. 04. 2019, 11:33:55 | odpovědět

Prispejem aj ja svojou troškou hernej tvorivosti. Nie sú to ZX hry, ani žiaden remake. Sú to hry pre PC a Android a pri ich tvorbe používam len farebnú paletu ZX Spectra a samozrejme nízke rozlíšenie. Je to len koníček v rámci voľného času a samozrejme veľká vášeň pre oldschoolové hry.

Prvá hra je JETPACK JAXX, kde inšpirácia hrami ako Jet Story, Rex, Cybernoid je viac ako zjavná. Hra má len 5 levelov.
Stiahnúť zadarmo si ju môžete na https://pyshteek.itch.io/jatpack-jaxx
Video: https://www.youtube.com/watch?v=ZT_ZR66H8nU

Druhá hra na ktorej momentálne pracujem je RYANE MCLAINE. Je to klasická platformová strieľačka. Je k dispozícii hrateľné demo a v rámci voľného času pracujem na plnej verzii hry s 25 levelmi a 5 bossmi (už mám hotovú takmer polovicu levelov a dvoch bossov). Pre každý level sú dané rôzne úlohy (zničiť konkrétnych nepriateľov, nájsť Exit, zničiť Control room...)

Demo: https://pyshteek.itch.io/ryane-mclaine-demo
Video: https://www.youtube.com/watch?v=X5aNVI-A29o

Finálnu verziu plánujem predávať, ale pre miestnu komunitu ju rád dám k dispozícii zadarmo :)

Po tomto projekte by som veľmi rád urobil remake nejakej ZX hry. Chcel by som sa však držať pôvodnej grafiky. Vylepšiť len animácie ak by to bolo potrebné a farebne to oživiť. Môžno upraviť trochu hrateľnosť. Mám síce v hlave nejaké tipy, avšak nie som ešte pevne rozhodnutý o aký titul pôjde a tak s radosťou uvítam prípadne nápady aj od vás.

P.S: Keďže táto stránka je o ZX hrách, tak toto bol môj jediný príspevok na túto tému (jedine, že by bola vôľa pokračovať v diskusii. Ale na to by bol môžno vhodnejší môj facebook https://www.facebook.com/pyshteekgames )

Vložil: DeadDog Vloženo: 05. 04. 2019, 19:13:25 | odpovědět

Tos ty! teraz mi docvaklo
pyshteek=Pyštík

-na indieretronews už máš reklamu :
http://www.indieretronews.com/2019/02/ryane-mclaine-new-zx-spectrum-inspired.html

http://www.indieretronews.com/2019/01/jatpack-jaxx-zx-spectrum-inspired.html

Vložil: tatko Vloženo: 07. 04. 2019, 06:10:38 | odpovědět

Nádhera :)) taky se snažím něco ještě naprogramovat ...ale ne a ne se rozhoupat :))

Vložil: Pyštík Vloženo: 05. 04. 2019, 19:58:42 | odpovědět

Áno som to ja :) IRN občas o mne napíšu, začo som im nesmierne vďačný.

Vložil: tomascz Vloženo: 05. 04. 2019, 12:56:22 | odpovědět

"Finálnu verziu plánujem predávať, ale pre miestnu komunitu ju rád dám k dispozícii zadarmo :)"

Proč? Ta hra vypadá fantasticky, zasloužíš si za ní zaplatit. Rád si ji koupím.

Vložil: devbob Vloženo: 05. 04. 2019, 18:21:15 | odpovědět

Parádní hry. Už se těším na tu druhou. A rád to podpořím nákupem. Jen tak dál.

Vložil: Pyštík Vloženo: 05. 04. 2019, 20:02:15 | odpovědět

Robím to hlavne pre potešenie. Síce nemôžem povedať, že by ma nejaký zárobok nepotešil, ale miestna komunita je fajn a rád sem chodím. Preto to sem dám zadarmo a kto bude chcieť môže si to aj kúpiť :)

Vložil: Bildo Vloženo: 05. 04. 2019, 20:15:13 | odpovědět

Vypadá to zajímavě. V čem ty hry děláš ?

Vložil: Pyštík Vloženo: 05. 04. 2019, 22:04:58 | odpovědět

Gamemaker:Studio

Vložil: Zdenek Vloženo: 05. 04. 2019, 10:05:57 | odpovědět

Ahoj ve spolek. Je tu nekdo, kdo by mi mohl vysvetlit, jak se do Spectra 48kB vejdou tak velike lokace jako jsou treba Saboteur 2, nove ted Redshift nebo treba Aliens - Neoplasma ? Jde mi o princip ulozeni v pameti a nasledneho vykresleni. Diky.

Vložil: Cipher Vloženo: 05. 04. 2019, 12:53:51 | odpovědět

nie som koder, zakladna logika bude ale asi nasledovna. Grafika nie je ulozena ako bitmapy, teda co miestnost to novy 7 kilovy screen ale ako subor "tiles", napr. 8x8 pixel dlazdice, kazda miestnost je teda rozdelena na opakujuce sa casti /dlazdica - kus steny, dlazdica - kus podlahy, dlazdica - kus debna/ a z nich je kazda miestnost poskladana. V 48KB ram teda bude napr. ulozenych 768 dlazdic o objeme 7 kilo a z nich si poskladas teoreticky aj stovky miestnosti.

Vložil: Zdenek Vloženo: 05. 04. 2019, 16:27:21 | odpovědět

Diky, myslel jsem si, ze to tak nejak funguje. Ted jde o to, jak jsou mistnosti zakodovane. Jestli treba odleva nahore 32xdlazdice c.23 64x dlazdice c. 48 atd. Zajimalo by me, kolik kB je zase budu zminovat Saboteura 2 (neznam vetsi lokaci) grafiky, kolik kodovani mistnosti a kolik samotny engine hry.

Vložil: Monty Mole Vloženo: 19. 05. 2019, 01:52:01 | odpovědět

K tomu, co píše Cipher něco od Fuky z Počítačových her II:
Nepřátel je mnoho typů, od chuligánů s palicemi
přes vlasatce na motorkách a zabijáky s břitvami
až po samotného šéfa, vybaveného pistolí, a
všichni jsou velice dobře animováni. Jak se to
autorům vešlo do paměti? Všichni nepřátelé mají
totiž stejné nohy a tak jsou v paměti uloženy pouze
jejich horní poloviny.
(Když píše o Renegade.)

Vložil: devbob Vloženo: 04. 04. 2019, 15:41:44 | odpovědět

Ahoj lidi, právě dokončuji vylepšený "remake" hry Fred
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001858
Jde o webovou hru (html5) Nachází se na adrese
http://uprk.cz
Pokud nebudou odlišnosti od originálu vadit, pak prosím o zařazení do remake sekce. Hodně věcí funguje jinak, takže se nelekněte, a ani neplánuji přesně respektovat původní mechaniku, která se mi zdála zbytečně krutá (nedávala hráči šanci hru dohrát bez cheatů).
Díky za feedback. Užijte si hraní. každý den se generuje 5 nových map, a jede to téměř na všem, včetně mobilů. (experimentuju i s gamepadem)

Žíjte dlouze a v prosperitě. Bob

Vložil: tomascz Vloženo: 05. 04. 2019, 09:21:06 | odpovědět

Wow, moc pěkné!! Původního Freda jsem nikdy nemusel, ale tohle je opravdu velice povedené!

Vložil: devbob Vloženo: 05. 04. 2019, 22:22:11 | odpovědět

Díky. A to ještě plánuju řadu vylepšení :)

Vložil: Cipher Vloženo: 24. 03. 2019, 11:47:15 | odpovědět

http://z80-heaven.wikidot.com/system:tutorials
asm, tutorials, specialne optimalizacie.

Vložil: Pyštík Vloženo: 22. 03. 2019, 21:54:54 | odpovědět

Ďaľšie veľmi kvalitne spracované zdrojáky.
Jet Set Willy: http://skoolkit.ca/disassemblies/jet_set_willy/
Manic Miner: http://skoolkit.ca/disassemblies/manic_miner/

Vložil: DeadDog Vloženo: 21. 03. 2019, 08:10:55 | odpovědět


Nakoľko v čierno-bielej nie sú žiadne atribúty (chacha) a nakoľko Č a B farby sú najkontrastnejšie a nakoľko som prešiel zx-art web, tak preto l zostavený REBRÍČEK interesatných čiernobielých obrázkov,
https://zxart.ee/eng/graphics/tags/blackwhite/

1. Crush' by Schafft
https://zxart.ee/eng/authors/s/schafft/crush/qid:144874/
-kompozícia, kde čierna obluda s 2 malými žltými očkami (sic), prevážna časť screenu je ale ČB, pokukuje po malom človiečikovi.

2.New Old Frontier' by Surfin' Bird – ZX-Art
https://zxart.ee/eng/authors/s/kirill-kagan/new-old-frontier/
-krásna pištoľníčka s onitovaným monštrom v pozadí. Pomerne málo tieňovania rastrovaním nijako neznižuje kvalitu.

3. ARH1-
https://zxart.ee/spa/autores/z/zx-fan/a1rh-/
-nejaký kostlivec od H.R. Gigera, ale kde je diera v rebrách po čerstvo vyliahnutom votrelčíkovi, ha! há?

4. Viking Olympic' by Softstar
https://zxart.ee/eng/authors/s/softstar/viking-olympic/
-vikingovia na koňoch (?) smerujúci na olympiádu v Soči(!).

5. Ugly Kid06 - Looking At Nodenetwork' by G.D., diver
https://zxart.ee/eng/authors/d/diver/ugly-kid06-looking-at-nodenetwork/
- jednoduchý námet, ale má to ideu. Zvláštnym mimo obrys telesa presahujúcim rastrovaním sú opticky vyrušené atribútové kolízie medzi bielou a šedou.

6. Aliens_ by JV Graphics
https://zxart.ee/eng/authors/j/jv-graphics/aliens/
- vstup do základne LV426 Hadleys Hope. V tejto scéne boli všetci vesmírni mariňáci nažive, s prebytkom munície, lietavec bol letu-schopný a tank nemal zlomenú nápravu. Krásne spomienky.

7.Robosabla 2
https://zxart.ee/eng/authors/c/cvm/robosabla/
- záchodový humor, kde roboti šabľujú skrutky a matice. Opäť som sa niečo nové dozvedel. Toto by v detskom filme “Roboti” zaručene zcenzúrovali.

8.Ais by Fox
https://zxart.ee/eng/authors/f/fox-fluffy-s/ais/qid:144872/
- vesmírna zrážka dvoch geometrických útvarov. Scifisti a milovníci kozmických bitiek si prídu na svoje.

9.ROBOCOP 2
https://zxart.ee/eng/authors/s/spencer-winset/robocop2/
-ED 209 alias kurčiatko. Vraj ručne nakreslené, neuverím!

10.Moran-Entrapped
https://zxart.ee/eng/authors/m/moran/entrapped/
- efekt drevo-rytina, digi-pen si zakreslilo.

P.S: škoda, že tieto ČB obrázky ešte nikto neprekreslil.
……….. Ilustrácie majstra Teodora Rotrekla z kníh…….
Fekete-Okolo_galaxie_za_80_tyzdnov
Kazancev-Skaza_planety_Faena
Antologia-Stanica_u_More_destu
………..a Juraja Deáka z kníh………..
Žarnay-Tajomstvo_dračej_steny
Antologia-Vesmirne_hry
Broszkiewicz-Vesmirne_dobrodruzstva
Zsoldos-Viking_sa_vrati
………..a Mariána Oravca z kníh………..
Repko-Tajomstva_troch_strelenych

Vložil: Bildo Vloženo: 16. 03. 2019, 18:55:35 | odpovědět

Na staré kolena jsem začal koukat na zx spectrácký assembler.
Oproti Basicu, nebo Game makeru, tam skoro ničemu nechápu. (To asi hodně lidí)
Ale snažím se nějaké atributy, nebo čárky vykreslovat do obrazovky. To nějak už dokážu. :D :D

Nemá někde někdo ze zdějších borců někde nějaký komentovaný zdroják, jak hýbat spritem po obrazovce.
Vím že to je na začátek asi hodně velké sousto, ale někde to louskat v monitoru, jak se to kdysi dělalo, ...na to nemám.
Při čtení knížky Bity do bytu, nebo Assembler a ZX spectrum, tak z toho to hned taky neudělám.
Přece jenom, koukat se na hotový zdroják, a v něm to nějak zkoušet měnit by asi bylo jednodušší. :)
Takhle jsem kdysi začínal na Jablíčkách, co měli zdroják, tuším v ABCčku. :D :D

Vložil: Pavero Vloženo: 17. 03. 2019, 21:03:32 | odpovědět

V této souvislosti jsem si vzpomněl na tuto sérii článků o programování v assembleru. Není tam toho sice mnoho, ale třeba se někomu může hodit.

https://ci5.speccy.cz/category/assembler/page/2

Vložil: Bildo Vloženo: 18. 03. 2019, 20:01:19 | odpovědět

Super, vypadá to zajímavě ! Paráda.

Vložil: Pyštík Vloženo: 16. 03. 2019, 20:49:43 | odpovědět

Našiel som to. Je to zdroják Exolon 87 a objavil som ho vďaka diskusii na tomto webe https://bitbucket.org/esl/exolon-zx/src Tak snáď ti to pomôže.

[ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 ]

 

Ročník diskusního fóra

[ 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 ]

 

zobrazit kompletní archív     řadit příspěvky chronologicky

 

Počet záznamů: 6841

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist