English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Predator 1-2 (14)
Sim City (8)
Dan Dare 1-3 (4)
Jet Bike Simulator (3)
Rebelstar 1-2 (3)
Dynamite Dan 1-2 (10)
Automania (5)
Jetpac (16)
Chip Rescue (1)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Diskusní fórum
Vaše jméno/přezdívka:
Váš e-mail:
Součet 3 + 2:
   

 

Vložil: Zdenek Vloženo: 05. 03. 2019, 16:11:23 | odpovědět

Ahoj,
na stranku: https://uloz.to/!FCX0vFRySjB6/me-88-pdf
Jsem ulozil stare cislo mikroelektroniky z roku 1988.
Od stranky 30 jsou tam v BASICu programy ze soutěže Mikroprog.
Kdysi jsem pouzival ten Testeditor a Profesor a popravdě do dneška nechápu jak to mohlo vzájemně fungovat, ale fungovalo. Graficky rozhodovaci system jsem nikdy nemel, ani ty dalsi programy.
Chtělo by se vám to někomu natřískat do Spectra ?
Jsou to opravdu zázraky v BASICu.

Vložil: kobra, Vloženo: 08. 03. 2019, 16:08:35 | odpovědět

Medek, V., Zámožík, J.: Osobný počítač a geometria, Alfa Bratislava, 1991
toto nemáte niekto náhodou ?

Vložil: Solaris104 Vloženo: 05. 03. 2019, 21:44:54 | odpovědět

Většina programů je na webu
https://cs.speccy.cz/
Profesor a Testeditor je dokonce ve více verzích.

Vložil: Zdenek Vloženo: 06. 03. 2019, 17:38:16 | odpovědět

Jee, tak to jsem nevedel. Tak uz zbyva jenom jedna hra z casopisu ABC. Bylo to asi na 30 radku a mela to byt honcika na zlodeje. Nakonec kdyz jsem to natahl do Spectra tak z toho vysla totalni pitomost, ale melo by to tu taky sve misto Ale najit to bude horsi, protoze archiv casopisu ABC teda nemam. Bude to ale taky mezi lety 1988 - 1990, protoze to jsem jeste nemel Didaktik a cvakal jsem to to ZX Spectra meho bratrance.

Vložil: joe Vloženo: 04. 03. 2019, 21:29:16 | odpovědět

https://facebook.com/groups/343207729815177?view=permalink&id=392716381530978&fs=1&focus_composer=0
~ konami klasika pre specnext, pixel perfect port, 224x256 pixel, tile map mod, inak ma speccy na vysku iba 192px ako vieme.

Vložil: DeadDog Vloženo: 03. 03. 2019, 17:48:50 | odpovědět

https://greenwebsevilla.itch.io/ninjakul-2-the-last-ninja
Pat Morita splnil svoj sľub a Ninjakul 2: The Last Ninja je voľne k stiahnutiu.

Vložil: joe Vloženo: 03. 03. 2019, 12:27:54 | odpovědět

http://www.spectrumnextgames.uk/jinxter
http://www.spectrumnextgames.uk/the-guild-of-thieves
http://www.spectrumnextgames.uk/the-pawn

- cozka sumnego .. megnetic scrolls textovky, teraz aj s luxus grafikou /konverzia s amigy/ pre specnext.

Vložil: Pavero Vloženo: 02. 03. 2019, 22:51:28 | odpovědět

Za mě asi jasný vítěz ZX-Dev compa. :)

https://maps.speccy.cz/map.php?id=AliensNeoplasma

Vložil: DeadDog Vloženo: 03. 03. 2019, 18:12:39 | odpovědět

Porota to bude mať ťažké:

Manic Pietro- maniakálneho baníka majú všetcia radi a tento je navyše v multikolore.

REDSHIFT – rýchla raketka poteší a táto aj so zaujímavými animáciami

Old Tower- technologický prínos nepochybne

TIKITACA – ešte väčšia klasika s vysokou hrateľnosťou

Booty. The Remake – klasika s vysokou hrateľnosťou

Mister Kung Fu -50frps akcia s horizontálnym skrolingom

ALIEN:neoplasma – sen každého votrelco bijca, ale nemôžem si pomôcť, že ide o rýchly spin off z podstatne dôležitejšieho projektu Power Blade 3. (ešte lepšie prirovnanie, film Dvojčata/Twins/ so Čierným-negrom a Danny DeVito, kde existencia toho krpatého bola vtipne opísaná ako nechcený genetický odpad z experimentu).

Vložil: joe Vloženo: 03. 03. 2019, 09:03:53 | odpovědět

https://www.youtube.com/watch?v=DsbdU4eRRMs
- nieco extra ..

Vložil: joe Vloženo: 03. 03. 2019, 08:57:49 | odpovědět

diky, prisaham ze sprite aliena ide rovno zo SNES/MD verzie Alien 3, eh.

Vložil: Bildo Vloženo: 02. 03. 2019, 10:22:27 | odpovědět

Nějak mě napadla otázka.
Proč měl ZX Spectrum tak malý "aktivní obraz", a tak velký Border ?
Bylo to něco kvůli tomu, že by nestíhal vykreslovat obrazové body podle rychlosti paprsku v televizi ?
Nebo muselo to rozlišení 256x192 sedět s rozlišením televizní obrazovky, která tuším byla cca 720×576. I když to je blbost, to by ta ZX obrazovka byla ještě mnohem menší.
Bylo by těžké to ZX rozlišení roztáhnout na větší plochu, a omezit Border ?

Vložil: joe Vloženo: 02. 03. 2019, 22:41:17 | odpovědět

ano .. napr. rozlisenie 320xx256, kt. by vyrazne redukovalo border by bolo poctom pixelov a velkostou framebufferu uplne nad sily spektra, border sluzi ako priestor kde CPU ma moznost urobit kopu prace s kodom hry. Pre porovnanie .. 256x192 v 256 farbach specnextu vyzaduje 48 kilovy framebuffer, ohromne mnozstva dat pri pokuse cely frame zmenit 60 krat za sekundu. S rozlisenim 320x200 napr. ma obrovske problemy aj ovela lepsie Atari ST oproti gumaku, nema blitter ako amiga, nema HW sprajty, nema scroll registre .. chce to vacsi border, heh.

Vložil: Bildo Vloženo: 02. 03. 2019, 22:55:46 | odpovědět

Jj, tomu rozumím, proč tak malé rozlišení.
Ale proč to "ZX rozlišení" nebylo roztažené víc na plochu obrazovky. Třeba tak, aby zůstal Border minimální.
Já začínal na maličké černobílé televizi Tesla Pluto, a už tak malá obrazovka byla tím velikým Borderem ještě mnohem víc zmenšená.

Vložil: joe Vloženo: 03. 03. 2019, 08:50:02 | odpovědět

1:1 mapovanie, jeden bod fosfor matnice je jeden pixel spektra, ak by urobili pixel 2krat tlusty tak 512x384 pokryje prakticky cely obraz .. predpokladam ale ze pokrytie tejto logiky silikonom by iks krat prekrocila budget gumaka. Aj atari ST ma border ako hrom co pamatam do TOS.

Vložil: Peeto Vloženo: 02. 03. 2019, 15:06:45 | odpovědět

V tej suvislosti ma napadlo.... ze v danych casoch som nikdy nevnimal, necitil, zeby som hral v nejakom okne. Mal som pocit fullscreenu. Pouzivali sa jednoduche finty, ako rovnaka farba borderu ako zvysok pozadia hry, aby to posobilo fullscreen?

Vložil: Peeto Vloženo: 02. 03. 2019, 15:00:35 | odpovědět

Neviem, akurat poslednu cast otazky - v emulatoroch sa da obraz prepnut na full screen. Ale tym padom prides o tie jedinecne pruhy pri nahravani z pasky ... :) vie to napr. emulator fuse(na psp odskusane, krasny fullscreen obraz bez borderu)

Vložil: Bildo Vloženo: 02. 03. 2019, 23:50:43 | odpovědět

Tak border by třeba mohl zůstat, ale minimální. A nebo vůbec. :)

Vložil: joe Vloženo: 01. 03. 2019, 18:24:21 | odpovědět

https://www.youtube.com/watch?v=NKMgxlSUWV8
- ZX Larry ..

Vložil: Peeto Vloženo: 01. 03. 2019, 06:21:16 | odpovědět

Review https://youtu.be/kK29kynNhMo

Vložil: joe Vloženo: 01. 03. 2019, 07:59:41 | odpovědět

neuveritelne co vsetko sa po tych rokoch este pre spektrum robi a zdaleka tomu este nie je koniec.

Vložil: joe Vloženo: 28. 02. 2019, 19:55:54 | odpovědět

hrajte aliena bratia .. votrelci, face cucaci, lekarnicky, palba, granaty, rebriky, logovanie do kompjutra, je to rychle, ma to dpad, neviem ci to ma aj ikonicky motion senzor, nehovorim, ze je to ako alien 3 pre SNES .. ale parada, uplne paradne veci v roku 2019 speccy dava.

http://zx-dev-mia-remakes.proboards.com/thread/29/alien-neoplasmahttps://zxonline.net/game/alien-game/es/

https://zxonline.net/game/alien-game/

Vložil: DeadDog Vloženo: 28. 02. 2019, 20:00:41 | odpovědět

Identický team:

Power Blade 3
Authors: ER, Nik-O, Sanchez
Publisher: Sanchez crew (Russian Federation)
https://zxonline.net/game/power-blade-3/


Aliens: Neoplasma
Authors: ER, Nik-O, Sanchez, sincLAIR
Publisher: Sanchez crew (Russian Federation)
https://zxonline.net/game/alien-game/

Vložil: joe Vloženo: 28. 02. 2019, 21:41:46 | odpovědět

iste .. pri vyrobe jednej preco neurobit hned 2 hry.

Vložil: joe Vloženo: 28. 02. 2019, 11:01:15 | odpovědět

https://www.specnext.com/sprites/
- sprite engine specnextu je vskutku velmi vykonny, daleko daleko pred amigou 500 ci 1200 /a to nehovorim o dalsich speci upravach pre anchor sprajty, copper manipulaciu, offset coplor zmeny/.
- tak a teraz mi dajte 60hz Silkworm alebo R-type, Fred a dalsie, grafiku vylepsovat nemusite, hehe.

Vložil: DeadDog Vloženo: 26. 02. 2019, 18:17:26 | odpovědět

https://zxart.ee/zxscreen/border:0/mode:mix/palette:srgb/type:standard/size:2/id:205376/
-zaujímavosť: robo-krab v pozadí hovorí : POND

Vložil: joe Vloženo: 26. 02. 2019, 19:36:21 | odpovědět

pond soft ltd.

Vložil: joe Vloženo: 26. 02. 2019, 10:57:05 | odpovědět

http://www.worldxxisoft.com/
- redshift .. musite skusit .. QAOP torinak emulator, musite proste, sikovny chlapec.

Vložil: z80 Vloženo: 25. 02. 2019, 17:46:51 | odpovědět

trochu programujem zaujimam sa ciastocne o tom , len ako sa v assemblery casuje ladi hra na urcitu rychlost neviete nejaku stranku alebo len nejak napiste.

Vložil: oldsoft Vloženo: 04. 03. 2019, 20:18:46 | odpovědět

V assembleru se prostě vloží pauza. Pokud dělám animaci, tak před vykreslením počkám na přerušení, než vykreslím další fázi, pokud to stihnu do jedné padesátiny sekundy. Čili mám povolené přerušení (EI), pak na něj počkám (HALT) a vykreslím.
Zjednodušuju, samosebou.

[ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 ]

 

Ročník diskusního fóra

[ 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 ]

 

zobrazit kompletní archív     řadit příspěvky chronologicky

 

Počet záznamů: 6841

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist