English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Luxus Software Ost... (21)
Mister Kung-Fu (1)
Towdie (26)
Tales of the Arabi... (1)
Slap Fight (1)
Commando 1-2 (22)
Tiki Taca (2)
Fred (10)
Booty The Remake (2)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Diskusní fórum
Vaše jméno/přezdívka:
Váš e-mail:
Součet 7 + 5:
   

 

Vložil: joe Vloženo: 12. 02. 2019, 19:39:21 | odpovědět

vsetko co som urobil .. a su to desiatky spickovych screenov som urobil v nom, vsetky tie screens su niekde nacisto /posledne verzie/ nahrane na jednej mg paske, kt. je uz vyse 15 rokov niekde v skrini, asi data stratene navzdy.

Vložil: DeadDog Vloženo: 13. 02. 2019, 07:23:57 | odpovědět

Post pics or it didn't happen.

Vložil: joe Vloženo: 13. 02. 2019, 07:47:18 | odpovědět

uz nemam 12, nejake dokazovanie mam u rite .. na svete je asi len jeden lepsi alebo rovnako dobry kreslic ako ja .. MAC.

Vložil: DeadDog Vloženo: 13. 02. 2019, 09:15:20 | odpovědět

Create another pics or it didnt happen.

(MAC stále kreslí..)

Vložil: joe Vloženo: 13. 02. 2019, 11:55:27 | odpovědět

kreslim dalej, pics do obehu nedavam, dnes oproti Art Studio je to vyrazne jednoduchsie, samozrejme vsetko na PC. Najprv sa musim pokusit zachranit tie stare veci, tie ma mrzia, boli fantasticke, ale stale to odkladam, viem v kt. izbe ta paska je, ale nemam nervy sa s tym hrat a roky bezia. Kto totalne nevie kreslit a je mu pracne pixel po pixely to cele namazat, tak sa moze sa rychlo naucit retusovat, dnes je to uz banalita a na spektre bude hviezda /grafika pre dema a tak/.

Vložil: joe Vloženo: 13. 02. 2019, 11:56:18 | odpovědět

https://imgur.com/a/XR2u3yT

Vložil: DeadDog Vloženo: 13. 02. 2019, 12:28:01 | odpovědět

len jediný sken? ......................(vtipkujem)

jedna lastovička leto neurobí................. (poltucet už hej, takže čakám na ďalšie)

cez CorolDraw by išlo odstrániť aj kolízie v oblasti kriviek (p.stĺpik, stred prednej kapoty, výrez ľ.kolesa) .
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0009324

Vložil: joe Vloženo: 13. 02. 2019, 12:50:54 | odpovědět

je ich kopa, prkotiny. CD sice mal 8x1 multicolor ale co si pamatam vedel to nacasovat iba na pol obrazu, takze som ho nepouzival, ja to taham od strany na stranu na celu plochu.

Vložil: DeadDog Vloženo: 14. 02. 2019, 07:33:11 | odpovědět

No hej , nakenovať obrázok do zx nie je problém, ale len toto nestačí. V okamihu keď treba prispôsobovať krivky a tvary atribútovej mriežke začne sa nezvratným spôsobom deformovať originálny vzhľad.
Pre nízke zx-rozlíšenie treba robiť kompromisy- orezávať okraje, vypúšťať objekty. Budem tvrdiť, že len málokedy sa podarí konverzia do zx bez straty detailov (to ak prenesiem celý obraz 1:1) , alebo bez straty objektov (to ak je nutné urobiť len výrez z veľkého obrazu).

Povedať, že dnes sa neoplatí robiť grafiku do zx, lebo skener, lebo pokročilé nástroje, lebo ten používa wacom tablet, lebo neviem čo...je nešťastné. Sú grafici a mnohí z nich s osobitným štýlom a to že si zjednodušia prácu prvotným hrubým skenom, aby ušetril zbytočnú ručnú prácu pri prenášaní obrazu do zx, systémom „priesvitná fólia mriežka na fotke-oko-ruka- rastrová mriežka v artstudiu“ ….. to nijako neznižuje výsledný produkt. Len preto, že v roku pána 1985! naprogramovali artstudio bez nástrojov, ktoré už vtedy boli bežné neznamená, že ostanem naveky len pri zx- nástrojoch „nádobka s 2 prednastaveným Č-B rastrami a sprej s 3 disperziami“.

A konkrétne mac by nemal vždy využívať celú paletu, niekedy to pripomína pride sprievod(Viaje al Centro de la Tierra) a má len jediný Č-B snímok (Triunfo de Baco) v portfóliu.

Vložil: joe Vloženo: 14. 02. 2019, 09:41:41 | odpovědět

v tom je cela pointa speccy grafiky, 2 farby na 8x8 pixel atribut je obrovsky problem, konverzne utility alebo mysou ovladany ZX paint su k nicomu, nie sme na amige, je potrebny vysoky skill ako tom tam dostat a osetrit atrib. kolizie kde to len ide.

Vložil: DeadDog Vloženo: 14. 02. 2019, 10:26:46 | odpovědět

No veď o to ide, aj napriek technickému pokroku tvorba grafiky je stále o tej ručnej drine. Ani skener nezabil poctivú ručnú prácu na zx.

Môj obľúbenec - moroz1999 – rôzne štýly, nebojí sa experimentovať, priloží anim.gif z procesu tvorby, od 1997 je vidno značný posun v technike kresby, grafik pre Crystal Kingdom Dizzy:

Dvaja šnehuľáci, vlastný námet:
https://zxart.ee/eng/authors/m/moroz1999/musoroviki/

Hrozný anjel môj, opäť ručné prevedenie ani prvotným hrubým skenom si nepomohol:
https://zxart.ee/eng/authors/m/moroz1999/oh-dreadful-angel-of-mine/

Vložil: Peeto Vloženo: 17. 02. 2019, 09:46:22 | odpovědět

do prcic... to tienovanie toho anjela.. pouzitie 16 farieb a nie len 8 (resp. skoro som aj zabudol, ze spectrum vie vsetkych 8 farieb dat este aj v svetlejsej verzii a s tym sa da krasne pracovat na spravenie lepsieho obrazku...

Vložil: Peeto Vloženo: 17. 02. 2019, 09:38:06 | odpovědět

jaj to neni tvoja praca, ja ze hej :D

Vložil: Peeto Vloženo: 17. 02. 2019, 09:33:53 | odpovědět

jaj uz vidim, ze ani prvotny hruby screen si si konvertom nepomohol. Tak to klobuk dole, to nedam nikdy... :) pomoc a tak by som chcel

Vložil: Peeto Vloženo: 17. 02. 2019, 09:32:20 | odpovědět

ten anjel... ten uplne prvy screen. To si si tam trochu konvertol... alebo si aj ten prvotny podklad rucne nakreslil? Na to talent nemam.... ale ked si trochu pomozem na uvod zaklad hodit cez konvertor .. potom by som mozno trochu vedel nieco dokreslit. super pracicka

Vložil: joe Vloženo: 14. 02. 2019, 17:24:18 | odpovědět

tieto studie, ked vidiet ako to tam nahadzuje su super .. osobne som bol uplne ohromeny nad poslednym Dizzy screenom od MACa, este nie je oficialne vonku, ide podla cartoon predlohy, ide o abs. spickove dielko, na CRT to musi byt vrcholny zazitok, farebne riesenie, kompozicia, plnost obrazu. Ale rozdielne styles su pplus, samozrejme.

Vložil: DeadDog Vloženo: 18. 02. 2019, 07:40:26 | odpovědět

dreadful-angel-of-mine
- nakoniec asi pripustím, že tam sken bol a to ako vrstva č.1 a následne do obkresľoval ručne napr. za pomoci digi-pen na vrstve č.2
- nič to ovšem nemení, že celok mu musel dať zabrať

MAC
- najnovšieho Dizzy scrren som videl v low res, ale aj tak palec nahor.

Vložil: joe Vloženo: 11. 02. 2019, 10:54:43 | odpovědět

https://www.youtube.com/watch?v=_c6rn6E5y0Q
versus
https://www.youtube.com/watch?v=nl8f5oEETzU

- klasicke spectrum /super plynula animacia pandulakov, velke a vela sprajtov na ploche/ opat raz porazilo atari /koktavy pohyb hrdinu a az jeden sprite na ploche, hamburger?/ na hlavu. Heh. Inak by tam malo byt zalahnutie pred letiacim nabojom, vsak.

Vložil: Solaris104 Vloženo: 11. 02. 2019, 17:16:34 | odpovědět

Bude flame? Mě se třeba Hans Kloss konverze na ZX vůbec nelíbí. Ona už to není akční hra, ale strategie .
https://youtu.be/ANCN7ejb1zg
versus
https://youtu.be/RqVN_LKvtpU
Třeba na Atari se mi líbí, jak to udělali. Je to rychlejší než na ZX, má to hudbu. Jo, dělal jsem betatestera . Jinak nejsem žádný Atarista, doma mám jen Atari 130XE a arabské Atari 65XE. Speccy Forever.

Vložil: joe Vloženo: 11. 02. 2019, 17:58:32 | odpovědět

- ja netusim ako sa da vobec Hans na spektre hrat, ved ten spaniel sa tam tusim cuduje, ako sa vyhnut letiacej gulke, co gulka to game over, nevies prejst ani cez 2 obrazovky.
- co sa High.enc. tyka .. stiahol som z tade https://intenseofficial.blogspot.com/2018/09/savage-firebird-software-1988.html .. tu novu verziu Savage s optimalizovanym render kodom, je to uzasne plynulejsie. Otazka - ako by sa teda dal dnes mozno zrychlit kod High.enc. na spektre.

Vložil: joe Vloženo: 11. 02. 2019, 09:33:08 | odpovědět

https://www.facebook.com/lampros.potamianos/videos/10156325658806731/
- ZXN, super hladky dual bitplane scroll, novy sprite engine /128 per screen/, nove ops ako LDWS pre akcel. vertikal. vykreslovania atd., aj ked to tak nevyzera, to na co sa pozerate je heh .. nieco ako Shadow of the Beast ++, len tam nemate tu grafiku, co bude problem aj do buducnosti, ten skvely pixel art, audio, dizajn hry sa sam neurobi a podobne cvicenia kodera ako toto, je proste iba cvicenie.

Vložil: Pavero Vloženo: 10. 02. 2019, 15:21:30 | odpovědět

Konstruktivní kritika na jakýkoliv produkt či téma je vždy na místě, včetně ZXSN. Na druhou stranu přehnaně kritizovat něco, co je teprve ve vývoji a není dokončeno je zbytečné, protože za měsíc může být všechno jinak a dotyčný je pak akorát za hlupáka.

Vložil: joe Vloženo: 10. 02. 2019, 17:28:22 | odpovědět

asi rok som toto pisal na oldcomp.cz .. zaver debaty - ja som troll, ja nicomu nerozumiem, ja mam palit do rite, podpisany admin .. no tak som siel, na kecy ako ked som mal 12 rokov uz cas veru nemam.

Vložil: joe Vloženo: 11. 02. 2019, 08:36:55 | odpovědět

https://www.facebook.com/groups/specnext/permalink/811669139190408/
- debata o casovani pokracuje dalej, sledujte posty od Allena /a je to ako som povedal, kopa problemov je aj na strane nasich monitorov a TV, za B ako som tiez povedal .. ZXN nebufferuje cely frame pre HDMI vystup, niet kde ten framebuffer ulozit, BRAM FPGA nie je dost velka, takze tak/.

Vložil: DeadDog Vloženo: 10. 02. 2019, 14:55:06 | odpovědět

Navážanie sa do ZXSN vyjadruje len vrodenú náturu československého spotrebiteľského publika. Bezplatné pdf „INFO-EDUARD ročník 16, červen 2017“ (túto firmu som tu už spomínal) na str. 4 úvodníka prináša názor Vladimíra Šulca vlastníka firmy na recenziu ich kitu dvojplošníka R.A.F. SE.5a a je to výborné počteníčko , ktoré bezozbytku možno vzťahovať na kritiku okolo ZXSN a vlastne na všetky klony ZXS. Z tohto úvodníka odcitujem, lebo samotné pdf má 100MB:

„…….české (ale i třeba ruské) inklinují až k hnidopišství a snaze najít chybu za každou cenu a model řádně zdrbat, ty západní zase chválí jako ve zvláštní škole a mnohdy připomínají neplacenou variaci na reklamu „
„……. že všichni jsme omylní a že hranice mezi vševědoucím soudcem a nevědoucím troubou je nebezpečně tenká. ………. Prvním je závěrečné hodnocení, v němž autor uvádí výčet chyb a velmi radikální, až sadistické návrhy na tresty pro jejich viníky, ale nenachází ani jediný klad recenzovaného
modelu. …… navazuje na dlouhou tradici české, potažmo československé (nejen modelářské) kritiky, nemilosrdně tepající skutečné i domnělé chyby a nedostatky hodnoceného díla či výrobku………. Fixace
těchto tradičních kritiků na potřebu nalezení chyby je stará jako kritika sama a promítá se stále silně i do našeho
oboru. ……...v jiných branžích, i v modelařině je typická česká recenze především o chybách. ………...recenzenti mají za to, že musí najít chybu a náležitě ji dát výrobci sežrat. ………..
výrobky postupem doby zkvalitňují,nalezené chyby jsou stále méně významné, ale recenzenti je o to víc
komentují, rozmazávají a jejich význam nadhodnocují. ………... užili několikatýdenní flame na téma bouličky
na kořeni křídla Bf 109G………...tu máme pozitivně narytá dvířka na trupu SE.5a. ………...
Ó jaká hrůza, jak se něco takového může stát? ……...No může, stejně jako si Bugáň spletl vorla se supem, tak si holt nástrojař spletl plus a minus. ………….
……... Ale pokud ve svém hodnocení kritik vyjmenuje podobné „hrůzy“, proloží je svými břitkými názory na osobní kvality tvůrců kritizovaného modelu a zcela vynechá jakékoli klady, dovolím si ozvat se…………. Opravdu na tom modelu není nic dobrého? Opravdu NIC? Opravdu nestojí ani za to staré dobré „i přes uvedené nedostatky si model, vzhledem k atraktivitě předlohy, své zákazníky jistě najde“? Fakt ne?

https://www.eduard.com/out/media/InfoEduard/archive/2017/info-eduard-2017-06CZ.pdf

Vložil: joe Vloženo: 10. 02. 2019, 17:33:33 | odpovědět

je to FPGA, v sekunde ako budu vonku vsetky schemy, FW a spol .. tak sa v tom ludkovia zacnu vrtat, vid base a tsconf zx evo, vid mnoho dodat. uprav zx uno alebo amiga vampir.

Vložil: Peeto Vloženo: 08. 02. 2019, 09:49:00 | odpovědět

Chvilu som tu neni a uz je tu neporiadok :) Budte dobri a ucte sa, nebudem tu vecne

Vložil: joe Vloženo: 08. 02. 2019, 10:21:02 | odpovědět

uz trimem pysk, nie som hovado.

Vložil: Peeto Vloženo: 08. 02. 2019, 14:09:29 | odpovědět

ja v podstate srandujem :) a tesim sa z Nextu :) ocakavam tento vikend dalsie fotky. je to pecka

Vložil: joe Vloženo: 08. 02. 2019, 14:31:19 | odpovědět

- technicky vsetci cakaju na video, kde budu buchat po novej klavesnici a ukaze sa oficialne zo vsetkych stran poskladany specnext. Urcite chcu potestovat ako drzia sruby, ci to nepraska, neprehyba sa, nekruti sa .. ci na poslednu chvilu ich neceka hystericka prerabka.
- FW timu je to fuk, bo maju robotu na cele mesiace /CPU cast, grafika, nove instrukcie, DMA, audio atd./ a ten RaspPi co tam sedi, ten chcu mat nejak funkcny aspon v super basic podobe, beziaci Linux a tak. Malo casu. Zretelne vidim, ze sa budu so "soft" castou hrajkat do vianoc.

http://dailly.blogspot.com/2019/02/cspect-223.html
- cez noc cerstva verzia CSpect emulator, nova Tile map grafika, nova ULA /scroll/, novy sprite engine atd.

Realisticky bude graficky specnext nieco ako maly megadrive a spolu s SD kartou co cuka stvrmega za sekundu z toho mozte dostat hry ako Metal Slug bez srandy .. nevidim vsak tej sily /ekonomika vyroby velkej hry, mega asety, obrovsky pixel art, audio jak svina/ co by tam nieco take nakodovala vo volnej case o sile 2 muzov, VELKA kopa vykonu bude lezat ladom, asi uvidite skutocny potencial iba vo fakt bombastickych demach, to jest 15 sekundove efekty, sak vieme.

[ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 ]

 

Ročník diskusního fóra

[ 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 ]

 

zobrazit kompletní archív     řadit příspěvky chronologicky

 

Počet záznamů: 6785

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist