English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Sophia 2 (1)
Hlášení chyb (34)
Pariboro (5)
Renegade 1-3 (14)
Savage (17)
Marioso (1)
Krakout 1-5 (4)
Chase H.Q. 1-2 (5)
Mister Kung-Fu (4)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Diskusní fórum
Vaše jméno/přezdívka:
Váš e-mail:
Součet 3 + 8:
   

 

Vložil: Peeto Vloženo: 08. 02. 2019, 09:49:00 | odpovědět

Chvilu som tu neni a uz je tu neporiadok :) Budte dobri a ucte sa, nebudem tu vecne

Vložil: joe Vloženo: 08. 02. 2019, 10:21:02 | odpovědět

uz trimem pysk, nie som hovado.

Vložil: Peeto Vloženo: 08. 02. 2019, 14:09:29 | odpovědět

ja v podstate srandujem :) a tesim sa z Nextu :) ocakavam tento vikend dalsie fotky. je to pecka

Vložil: joe Vloženo: 08. 02. 2019, 14:31:19 | odpovědět

- technicky vsetci cakaju na video, kde budu buchat po novej klavesnici a ukaze sa oficialne zo vsetkych stran poskladany specnext. Urcite chcu potestovat ako drzia sruby, ci to nepraska, neprehyba sa, nekruti sa .. ci na poslednu chvilu ich neceka hystericka prerabka.
- FW timu je to fuk, bo maju robotu na cele mesiace /CPU cast, grafika, nove instrukcie, DMA, audio atd./ a ten RaspPi co tam sedi, ten chcu mat nejak funkcny aspon v super basic podobe, beziaci Linux a tak. Malo casu. Zretelne vidim, ze sa budu so "soft" castou hrajkat do vianoc.

http://dailly.blogspot.com/2019/02/cspect-223.html
- cez noc cerstva verzia CSpect emulator, nova Tile map grafika, nova ULA /scroll/, novy sprite engine atd.

Realisticky bude graficky specnext nieco ako maly megadrive a spolu s SD kartou co cuka stvrmega za sekundu z toho mozte dostat hry ako Metal Slug bez srandy .. nevidim vsak tej sily /ekonomika vyroby velkej hry, mega asety, obrovsky pixel art, audio jak svina/ co by tam nieco take nakodovala vo volnej case o sile 2 muzov, VELKA kopa vykonu bude lezat ladom, asi uvidite skutocny potencial iba vo fakt bombastickych demach, to jest 15 sekundove efekty, sak vieme.

Vložil: Peeto Vloženo: 08. 02. 2019, 18:45:56 | odpovědět

Ja tak nejak ocakavam, ze drobne veci im nebudu presne sediet, pretoze to su komplikovane veci a budu prerabky. Ak budem mat NEXT na Vianoce, este budeme radi uvidis.

Vložil: joe Vloženo: 09. 02. 2019, 11:35:56 | odpovědět

https://www.youtube.com/watch?v=HoQXHRE9TDg&fbclid=IwAR2JIDWd1B3lnzc_aIYrrHyrq2O2NcWGv38QKs7Na2BLGQKUsxIHXm9lVi4
- tretia hra toho chlapika pre ZXN, z hlavy tusim to su 3 hry za 12 mesiacov, su tu male veci, tzv. budgetovky, ale produktivitu ma.

Vložil: Peeto Vloženo: 09. 02. 2019, 13:05:05 | odpovědět

To uz je stvrta, on to dava ako z beziaceho pasu. Prvu som kupil krabicovku - dungeonette, proste bola prva krabicova release pre spectrum next, to som musel mat doma. Druhy bol platformer montana mike a tretia strielacka delta star... stvrta tato puzzle hra.
https://www.softwareamusements.com/SpectrumNextGames/index.html

Vložil: joe Vloženo: 09. 02. 2019, 17:34:10 | odpovědět

mas pravdu .. 4 kusy, jak bager ide.

Vložil: DeadDog Vloženo: 10. 02. 2019, 16:30:13 | odpovědět

1. Problémom ZXSN ostane malý počet hardwaru medzi ľudmi, ak sa započíta aj ďalšia plánovaná kikckstarter kampaň tak ich bude do 9 000 ks?? Ak ovšem bude emulátor, to už môže byť iná vec. -nech ma niekto opraví.

2. Bude vôbec niekedy hra , ktorá naplno využije potenciál ZXSN. Posudzujúc podľa ZX ako dlho trvá vývoj hry typizovanému zx-teamu o jednom človekovi (sarkazmus) a to hry o dosť malom obsahu 30kb, tak aby sa vrátili aspoň náklady na vývoj ZXSN hry , nooo to bude tak 1 hra za priestupný rok -nech ma niekto opraví.

3. Prípadé porty narážajú na autor,práva -Lemming a SONY-. Treba kúpiť originálnu hru z ebay, následne port z nej vyextrahuje grafiku, upraví do ZX formátu a konečne sa môžeme baviť čo je dosť komplikované riešenie -opäť nech ma niekto opraví.

4. Takže nám ostávajú ZXSN hry na jedno kopyto akokeby z agd editora ….. -opäť nech ma niekto opraví.

Vložil: joe Vloženo: 10. 02. 2019, 17:23:28 | odpovědět

1. max.5000 a je tofuk, Mister ma v sebe aj Tsconf Zx evo jadro, kto rozumie tak vie, 2. nie. 3. nie, lemms su jednoducho osetreny,robi na tom m.dailly z DMA dizajn, mozes portovat aj 16bit homebrew hry, 4. vyhodou je velmi velky 2d vykon, naozaj velmi, dual scroll playfield na 60hz a stovka sprajtov tam beha uplne samo, bez namahy.

Vložil: DeadDog Vloženo: 08. 02. 2019, 08:57:12 | odpovědět

ZXSN:
Ako by som si predstavoval grafiku podľa seba ak by som ho mal:

1. niečo na spôsob Huntdown http://huntdown.com/media/

2. alebo, čokoľvek z produkcie Death Squad – DungDarach, Eggsterminator, Willy The Wasp, Invasive Species...- s tým že pohyb po x,y osiach by bol o 1pix a nie ako teraz o 8pixelov.
https://spectrumcomputing.co.uk/index.php?cat=999&label_id=14415

Vložil: joe Vloženo: 08. 02. 2019, 10:29:21 | odpovědět

- to je presne ten typ grafiky, kt. krici ze roky 80, arkade kabinety a tak to ma byt /maly hraje rayman origins, legends, grafika je samozrejme skvela ale pixely uz nevidiet, je to ako vodova malovka, ako fotka klasickeho obrazu, neviem sa s takou grafikou spojit, nie su to Metal slug pixely/.

Vložil: DeadDog Vloženo: 08. 02. 2019, 13:04:09 | odpovědět

Huntdown = PIXEL ART

Vložil: joe Vloženo: 08. 02. 2019, 07:55:13 | odpovědět

z oldcomp som odisiel, lebo je to banda sedliakov a mne hadzali do oci, ze som troll a nicomu nerozumiem. Skutocne su to vsak sedliaci, ktori nicomu nerozumia, nic nevedia, netusia ako specnext ovladat, na FB a forum nechodia a siria bludne konspirativne kraviny /esxDOS, TRD vsak mile deti/. Este jeden cersty prispevok na tuto temu. A hej je to FPGA, stale to opakujem .. ale ani pseudo borci z oldcomp to nechapu, ze sa do nich navazam, sorry, ale ti ceskoslovenski sedliaci na nem dnes robia iba hanbu.

-----------------------------------------------------------

"Allen Albright: I think the next is pretty close already to perfect timing and a lot of confusion in the community is unfamiliarity with how the next hw works.

It does all the video timings 48/128/+3/Pentagon and these can be changed at any time as you can see from the config dot command shown earlier. But the correct video timing is only available via 50Hz VGA as HDMI and 60Hz changes the number of lines in the display. Then the modified VGA modes 1-6 are there for monitors unable to sync to 50Hz and these speed up the realtime execution speed of the machine but retain all the video timing relationships. So demos will still display properly but only run faster; audio will sound higher pitch.

But although I think the timing is pretty close, there is likely room to improve. Thankfully this is an FPGA machine with volunteers who love the spectrum working on it and members from the demo community able to help identify where the problems are. I'm sure we'll be able to get there."

Vložil: joe Vloženo: 07. 02. 2019, 12:05:10 | odpovědět

https://www.facebook.com/groups/specnext/permalink/811669139190408/
- specnext a casovaniem, konecne odpoved od AA /allen, jeden z architektov specnext firmveru/, ako vidite .. vseko je inak a oldcomp.cz hulaka zbytocne a predcasne do tmy. A je to FPGA, opakujem to po 1000 krat, oldcomp tomu stale nerozumie .. takze este raz .. vzdy sa to da urobit lepsie /niektore veci ale lepsie nebudu ako 110% HDMI casovanie, tam realne treba bufferovat cely frame a na to FPGA nema dost BRAM, tot moj nazor, uvidime co dev tim/.

Vložil: Solaris104 Vloženo: 07. 02. 2019, 13:33:52 | odpovědět

Nechápu, že máš za potřebí psát ty příspěvky. Allen si odpovídá na co chce. To, že použil časování klonu Z80 od NEC nekomentuje. A ty se navážíš do lidí, co dokázali napsat nový FW pro FPGA Speccy2010, testují SW na desce ZX Next, napsali spoustu SW pro ZX. Kdyby ti šlo o to, aby Next byl úspěšný projekt, tak máš doma desku a pomáháš testovat a upozorňovat na chyby. Koho zajímá Next, tak si to na FB může přečíst a nemusíš používat copy/paste .

Vložil: DeadDog Vloženo: 08. 02. 2019, 08:55:54 | odpovědět

Tu, ale niekde inde spomínal, že backuje 2 mašiny, čo môže dávať morálne právo kafrať do všetkého. Jeho peniaze = jeho požiadavky= jeho názory.

Vložil: joe Vloženo: 07. 02. 2019, 16:27:53 | odpovědět

preco to pisem .. le, horizont ich vedomosti o specnexte, cize nic. Skutocne si robia vlastny FW, viem o tom .. a v dasewlj sekunde nedokaze ani spustit korektne pogram na specnext, do krvi sa hadaju o absurdne bizarnych prkotinach ako floating bus, co je vlastne chyba v dizajne orig. spektra a funguje "nahodne" este i na nom, neb musis pre kazde spektrum napisat jeho speci verziu, ale na specnext to MUSI fungovat na sto percent lebo medved. Vie co je drama queen a pysny pozersky afekt. To je old comp. Vies o tom, ze guru Martin osem bity uz rok !! vrieska, ze specnext stoji citujem, za hovno a co tam vlastne robia, CHOD na ich forum, hovorim. Ale kdeze. Pisem ze Allen si pise co chce. Allen je iks krat lepsi progis a je znamy z WOS uz cele dekady doslova. Martin osem bit je guru. Sorry. Jeho vlastne slova .. na spektre negamesi, programy nepouziva. Ale tvrdo nastoji na tom aby casovanie dvadsatrocneho dema bolo tip tip inak .. na hovno atd. Nie. Oldcomp som dal zbohom, lebo tak zaprdene, provincne, povysenicke forum treba dalsie pohladat. Kapis. Mam inak objednane dva specnext. Obavy nemam ziadne. Hry a programy bezia vsetky. Nie som teoretik a hysterka ako pozeri z oldcomp. Okay.

Vložil: joe Vloženo: 07. 02. 2019, 16:29:46 | odpovědět

preklepy bo syn intervenoval.

Vložil: joe Vloženo: 06. 02. 2019, 08:03:41 | odpovědět

- specnext a co vsetko este treba urobity na "next" features.

"An improved AY 8930 that maintained compatibility with the AY8912 would improve sound output and would produce better sound than an SAA I believe. You would get independent envelope control on all channels and variable square wave duty cycles that people do now in software"

"The wavetable opens up the possibility to have the AYs generate arbitrary waveforms like triangles, sines and sample instruments. Such a thing might also be able to play sampled music without cpu intervention or dma involvement."

"The roadmap does include multiple dma channels specifically so that dma audio does not take the dma away from other purposes but having the AYs do it instead is an interesting idea."

"Additionally, if the AYs are able to generate sine waves, they can be used for things like sampled sound effects and speech synthesis running on a 50Hz interrupt."


- v preklade ich caka este more .. ocean prace na grafickom jadre, audio, viackanalova DMA, interupty. Casovanie dema z 1994 je na ich zozname priorit proste niekde okolo 197 miesta.
- snazia sa maximum prace stihnut do vypustenia masiny aby toho co najviac mali v zaklade v krabici, ladit sa vsak HW bude zjavne este dlho do buducnosti. Co znamena aj to, ze kvalitny soft emulator nebude tak lahke urobit a uz vobec nezavidim zivot nejakehoé herneho vyvojara .. zoberte si,ze este mesiac dozadu specnext nemal tile map 320x256 graf. mod a 128 HW sprajtov a bol tu limit 12 sprajtov na scanline. Dnes je limit prec, novy sprite engine zvladna 1600 az 1800 pixelov na riadok /megadrive 320 pixelov/, teda minimalne 100 sprajtov na scanline !!
- nic s tym neurobite, dev tim ma v riti nejaku otvorenu debatu, kazdy cumi a caka.

Vložil: joe Vloženo: 06. 02. 2019, 08:18:07 | odpovědět

"Lampros Potamianos - Tilemap is a game changer, I already changed the lo-res backgrounds of The Hollow Earth Hypothesis to tilemap ones, higher resolution using less memory!"

- ja o vlku .. doteraz ak chceli na specnext mat zadarmo dual playfield, tak jedna vstva bola Layer2 a druha bud klasicka ULA alebo tzv. Low res 128x96x256c mapa. Po novom sa na to mozte vykaslat. Jedna bude Layer2 a druha rovnako hires Tile map vrstva, obe vedia ak treba hodit na screen az 512 farieb plus tych az 128 HW sprajtov. Ale specifikacie sa stale menia v case, moving target co uz.

https://www.youtube.com/watch?v=RT-Rfv5bNJE
- ta hra spominana vyssie, este s tzv. Lores pozadim a starou grafikou pre zvysny pixel art. Novo je uz vsetko hires a grafika sa nanovo prekresluje profikom.

Vložil: DeadDog Vloženo: 05. 02. 2019, 09:52:44 | odpovědět

Otázka na znalcov, kt. zx-hra obsahuje hlášku ? „dog eat poop„

Vložil: Pavero Vloženo: 05. 02. 2019, 10:12:48 | odpovědět

Pravděpodobně tato. :)

http://www.indieretronews.com/2019/01/dog-walk-clean-up-dog-poop-48k-zx.html

Vložil: DeadDog Vloženo: 05. 02. 2019, 13:15:28 | odpovědět

Presne, tak.
Mali by zvážiť,či by nebolo vhodné pri takýchto hrách zobrazovať PG 18 (parental guidance).

Vložil: Solaris104 Vloženo: 04. 02. 2019, 15:31:15 | odpovědět

Pro joe: video z Demobitu, je ještě stále co ladit u ZX Next. Fakt bych si představoval odladěný FW pro ZX 48/128 než ty pseudo Amiga módy.
https://youtu.be/PJeAPk45UvI

Vložil: joe Vloženo: 04. 02. 2019, 19:12:00 | odpovědět

z dev timu dostanes min. alebo ziadnu reakciu, hry bezia a nejake obskurne dema su im srdecne ukradnute, to som pochopil, specnext je uz inak davno graficky-herne daleko pred amigou, aj 1200ka zaplace, ked das specnext nadoraz klasicka amiga uplne klakne. Amen. Ako som uz povedal detom na oldcomp.cz .. legacy jadra urobi lepsie niekto iny, je to FPGA, ja som kludny.

Vložil: DeadDog Vloženo: 05. 02. 2019, 09:42:48 | odpovědět

Alien Breed (3D) for ZX, pleeaaassseeee!

Vložil: joe Vloženo: 05. 02. 2019, 11:12:00 | odpovědět

https://www.youtube.com/watch?v=0p-W8ChXOR4
- toto bezi na beznom spektre s CPU z 7Mh, emulator a ziadne DMA, 14Mhz, specialne instrukcie, HW sprajty, copper. Specnext ma potencial na velmi solidny wolfik engine, ci pre FPSku alebo nejaky dungeon crawler.

Vložil: Solaris104 Vloženo: 04. 02. 2019, 19:39:36 | odpovědět

No on to není jediný průser, daleko horší je ovládání a jeho NextOS. Nevěřil jsem, že to dopadne fiaskem jako Vega+, ale to co prezentují není vůbec user friendly. A abych prosil děti z OC, aby mi přepsali FW do Nextu (jeden z nich totiž napsal nový FW pro Speccy2010)? To nemyslíš vážně . V kampani slibovali něco jiného. Jinak bez SW je i vymakaný HW k ho*nu. Emulátory Nextu mají k uživatelké přívětivosti taky hodně daleko. Zkoušel jsem je, když jsem si chtěl koupit jednu Next hru, ale asi si raději zapnu Amigu . Jsem rád, že Wonderful Dizzy vyjde na klasické ZX 128, což jsem nevěděl a objednal jsem si kvůli tomu Next. Jediné plus je, že pokud se Nextu dočkám, mohu ho se ziskem prodat na ebay stejně jako těch pár vyrobených kusů Vegy+ .

Vložil: joe Vloženo: 04. 02. 2019, 21:36:36 | odpovědět

deti sa musia naucit komunikovat na oficial. kanaloch, namiesto toho iba kvicia na svojom fore, kazdy bod ich namietok som uz na specnext fore alebo FB videl /niektore su groteskne lebo tu masinu nevedia ovladat/ .. ja som tam bol, kde boli cletie mesiace oni. Ziaden klasicky emulator nie je, lebo specs specnextu sa neustale menia. Hru ktoru da specnext amiga neda, tam niet co riesit. Je to FPGA, niekto to urobi, u mna ziaden problem, sledujem vsetky tieto projekty, nie som hysterka.

[ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 ]

 

Ročník diskusního fóra

[ 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 ]

 

zobrazit kompletní archív     řadit příspěvky chronologicky

 

Počet záznamů: 6820

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist