English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Old Tower (2)
Raid over Moscow (8)
Orfeus Music Assem... (3)
Astronaut Labyrint... (3)
Tomahawk (18)
Aquaplane (5)
Pooper Scooper (1)
Přestavba (3)
Yie Ar Kung Fu 1-2 (4)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Cap'n Rescue 1-3

Hlavním hrdinou této hry je kapitán Robert Goode, uznávaný po celém světě za řadu svých záslužných činů. Jednoho dne je násilně odloučen od své posádky a zajat zlou čarodějnicí Mortynou. Aby toho všeho nebylo málo, jeho duše byla navíc vložena do těla opice. V opičím těle jste nuceni se pohybovat po pevnosti čarodějky, vzpomínky na váš lidský život jsou však stále silné, pokuste se proto najít svoje ztracené tělo a kouzelný lektvar, který vás zase přenese zpět. Při tom se musíte vyhýbat řadě protivníků a sbírat všechny poklady a jiné bonusové předměty, abyste dosáhli co možná nejvyššího skóre.

 

Druhý díl navazuje přesně tam, kde ten první skončil. Již v lidské podobě musíte najít cestu na svobodu z doupěte zlé čarodějnice. Sbírejte munici do své laserové pistole, kterou lze likvidovat protivníky a ničit bariéry, za kterými se skrývají další bonusové předměty (ty se snažte opět všechny získat). Zde je potřeba dojít až do obrazovky s tryskovým pohonem, s jehož pomocí doletíte na vytouženou svobodu. Oba dva díly má na svědomí Stephen Nichol a byly vytvořeny v herním editoru AGD.

 

Třetí díl se objevil s ročním zpožděním, hlavním hrdinou je stále kapitán Robert Goode, který hledá na tajuplném ostrově stroj času, s jehož pomocí čarodějnice Mortyna v minulosti napáchala mnoho škody. Ostrov je plný zvláštních stvoření a technologických vynálezů, se kterými se musíte vypořádat. Sběrem mincí vám narůstá vaše reputace a hodnost, nezbytné je doplňování nábojů do vaší pistole. Ta bude vaším jediným společníkem na tomto nehostinném místě.

 

Cap'n Rescue 1

 

 
Přehrát video.
Zastavit přehrávání.
YouTube video.
 
Vydavatel:  Stephen Nichol, 2015
Autor:  Stephen Nichol
Žánr hry:  arkáda
Formát souboru:  TAP
Původní manuál:  Caprescue1.txt
Externí weby:  World of Spectrum, Spectrum Computing, Tipshop
Ostatní:  mapa, poke, online
RZX video:  Caprescue1.rzx (63 KB)
Stažení hry:  Caprescue1.zip (18 KB)

 

Cap'n Rescue 2 - The Escape

 

 
Přehrát video.
Zastavit přehrávání.
YouTube video.
 
Vydavatel:  Stephen Nichol, 2015
Autor:  Stephen Nichol
Žánr hry:  arkáda
Formát souboru:  TAP
Původní manuál:  Caprescue2.txt
Externí weby:  World of Spectrum, Spectrum Computing, Tipshop
Ostatní:  mapa, poke, online
RZX video:  Caprescue2.rzx (62 KB)
Stažení hry:  Caprescue2.zip (18 KB)

 

Cap'n Rescue 3 - Reprisal

 

 
Přehrát video.
Zastavit přehrávání.
YouTube video.
 
Vydavatel:  Stephen Nichol, 2016
Autor:  Stephen Nichol
Žánr hry:  arkáda
Formát souboru:  TAP
Původní manuál:  Caprescue3.txt
Externí weby:  World of Spectrum, Spectrum Computing, Tipshop
Ostatní:  mapa, poke, online
RZX video:  Caprescue3.rzx (93 KB)
Stažení hry:  Caprescue3.zip (17 KB)

 

Stažení celé série: Caprescue1-3.zip (52 KB)
Publikováno: 28. 10. 2015 | Doplněno: 28. 9. 2016 | Vložit nový komentář...
Vložil: abraxxVloženo: 06. 10. 2016, 10:53:23
Hra ve mě vzbudila vzpomínky na sinclairovskou "dobu dřevěnou" a rád jsem si i zahrál. Proboha, proč ale tři díly se stejnými sprajty a jednoznačně s nejhnusnějšími titulními obrázky!?
Vložil: Solaris104Vloženo: 02. 10. 2016, 10:22:12
3. díl Cap'n Rescue kvalitou nevybočuje ze série, díky střelbě nepřátel lze hru i natrénovat.
Vložil: RetroPhase2014Vloženo: 20. 12. 2015, 13:01:45
Doufám, že se to projevuje přesně. Já respektuji váš názor a schopnosti . Byl jsem jen velmi mladý v roce 1980 a moje generace zřídka naučit programovat v assembleru , dává přednost použití vyšší programovací jazyky, jako je C ++ . Šablony AGD jsou v podstatě pro kontrolu pohybu a ne hodně jiný . Musel jsem se navrhnout všechno ostatní . Ve skutečnosti AGD je 3 herní motory v jednom , takže je mnohem více přizpůsobitelný než SEUCK . Možná nikdy být schopen programovat v assembleru , jako jste vy ( když jsem se pomalu učí Z80 ), ale snažím se být originální a nakonec je to jen koníček pro mě novinka .

English:
I hope this translates accurately. I respect your opinion and ability. I was only very young in the 1980s and my generation rarely learn to program in assembly language, preferring to use high level languages like C++. AGD's templates are basically for movement control and not much else. I had to design everything else. In fact AGD is 3 game engines in one so is much more customisable than SEUCK. I may never be able to program in assembler like you (though I am slowly learning Z80) but I am trying to be original and in the end this is just a novelty hobby for me.
Vložil: PreToxVloženo: 30. 11. 2015, 22:13:12
To maiki:
Tvůj komentář má určitě něco do sebe a z větší části s ním souhlasím. Bohužel, ukaž mi dnes člověka, který dokáže programovat v assembleru, odladit poctivě kód, protože tehdá si sekající nebo jinak zabugovanou hru nikdo nekoupil, a k tomu ještě vymyslet originální počin, který chytne a nepustí. Je to těžké, né-li nemožné, a z tohoto důvodu buďme rádi alespoň za počiny v editorech, i když mají Tebou uvedené nedostatky.
A s láskou vzpomínejme na zlatou éru osmibitů, okořeněnou absencí fejsbůku a internetu celkově.
Vložil: maikiVloženo: 26. 11. 2015, 06:37:16
To je vždycky neštěstí, když někdo vypustí nějaký editor her. Automaticky začnou vznikat tucty prázdných kopií, které mají společné hlavně to, že jsou úplně zbytečné. Hra se má programovat od nuly a kód přizpůsobit přesně představám tvůrce. Osmibitové hry se takhle vždy programovaly a je to jejich podstatou. ZX Spectrum nepotřebuje 20 verzí Manic Minera, 250 verzí hopsačky v Arcade Game Designer, zrovna tak C-64 nepotřebuje 300 tupých vertikálně skrolujících rádobystříleček v SEUCK, a Atari 2600 nepotřebuje tucty sotva hratelných variací Pong v Batari Basic. Editory ničí podstatu herní tvorby a zamořují scénu! No more disc fillers please...
Vložil: Solaris104Vloženo: 24. 11. 2015, 17:28:49
První díl Cap'n Rescue je hrozně nudný a grafika je velmi strohá. Ve druhém díle mohu alespoň občas střílet a v závěru použít i tryskový batoh. Ale i tak na mě tato hra působí podprůměrně.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist