|
Hra se odehrává ve vzdáleném vesmíru, kde platí přísné zákony geometrie a fyziky přinášející symetrii a harmonii. Zde žil úžasný lid – Kubikové. Jejich svět byl postaven z dokonalých kostek. V srdci tohoto světa ležel posvátný talisman – magická kostka, která vyzařovala rovnováhu a pořádek. Jednoho dne se však z Temné dimenze objevil Pán chaosu Hexatron, který nenáviděl dokonalost Kubiků a chtěl narušit jejich harmonii. Hexatron ukradl talisman a pomocí temné magie jej rozdělil na šest samostatných částí. Každá z nich byla ukryta na vrcholu velké věže, plné pastí a zkoušek. Náš hrdina – Bix – obyčejný Kubik, který nějak unikl kletbě, se rozhodne vyzvat osud a vylézt na každou z věží, překonat zrádné zkoušky, sbírat jednotlivé fragmenty talismanu a obnovit pořádek.
Cubix není jen tak obyčejnou plošinovkou, ze všeho nejzajímavější je herní engine, ve kterém každá z šesti velkých věží představuje rotující kvádr, který se plynule otáčí, jakmile se přiblížíte ke kraji některé z jeho stěn. Určitě vás v tomto směru napadne podobnost s titulem Nebulus, dále narazíte na některé společné prvky s autorovým dřívějším úspěšným titulem - Nothing. V průběhu hry získává hlavní postava stále více schopností, které jí umožňí procházet věžemi nelineárně (tj. různými způsoby a cestami), mění se mechanika věží a zvyšuje se složitost hádanek. V některých úrovních, jako je šestá, nejsou plošiny ani viditelné a musíme sestavit bloky a vyzkoušet nejpravděpodobnější umístění úchytů, kterých chceme dosáhnout. To může znamenat neustálé přenášení bloků sem a tam. Jiná úroveň, například pátá, nám umožňuje měnit gravitaci, což znamená, že chodíme po "stropě" místo po "podlaze". Projít všech šest věží nebude vůbec procházka růžovou zahradou.
Publikováno: 20. 8. 2025 | 
Vložil: Adler | Vloženo: 08. 09. 2025, 08:55:53 |
---|
Hry sa už aj v 80.tych rokoch robili na výkonnejších strojoch, inak by to bola neskutočná a zdĺhavá drina. Napr. Cecco to robil ako píše tu: https://www.crashonline.org.uk/53/cecco.htm
Keď som videl niektoré hry na začiatku 90. rokov, napríklad Robocop alebo CABAL od Ocean, už vtedy som si hovoril, že toto nemohli robiť len na ZX Spectre...to som ale King, čo?  |
Vložil: UgraUgra | Vloženo: 06. 09. 2025, 14:16:50 |
---|
Vypadá to jak takový FEZ (2012) předělaný na Spectrum :) |
Vložil: maiki | Vloženo: 05. 09. 2025, 15:35:38 |
---|
O tom nepochybuji, že se dnes hry dělají na PC. Vývojářské tůly jsou dnes úplně jinde než v 80. letech. Už jen možnost kód naživo ladit v emulátoru, nebo neexistence uzávěrek termínu vydání znamenají jasnou výhodu oproti minulosti. |
Vložil: Art | Vloženo: 04. 09. 2025, 10:29:25 |
---|
Předpokládám, že je to napsáno ručně v assembleru v textovém editoru, stejně jako před 40 lety. Pokud je potřeba využít procesor a paměť Spectra na maximum, moc možností tu není. |
Vložil: Zdenek | Vloženo: 03. 09. 2025, 12:25:23 |
---|
Řekněte mi, v čem nebo jak se tyto hry dneska programují ? To není nějaký klasický ADB editor. Tohle je přeci úplně nový engine, nebo ne ? Předpokládám, že to dělají v nějakém editoru na PC a testují v emulátoru. |
Vložil: Karel | Vloženo: 02. 09. 2025, 18:23:50 |
---|
Top grafika, neskutečný nářez . |
|