English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Spy vs Spy 1-3 (2)
Aliens - Neoplasma (7)
Crazy Cars 1-2 (5)
Driller (2)
Nodes of Yesod (4)
Satan 1-2 (4)
Soft & Cuddly (1)
Robot - The Imposs... (1)
Sex Crime (5)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Ghostbusters 1-2

Oba dva díly hry Ghostbusters (Krotitelé duchů) byly zpracovány na motivy populárních filmů Ivana Reitmana, kterých byl natočen stejný počet. Město New York zachvátila panika, začaly se zde množit případy, kdy duchové znepříjemňovali lidem život. Duchů přibývá a jejich síla nebezpečně roste. Svatyně ZUUL v centru města je magickým ohniskem nadpřirozených sil a stahují se sem všichni duchové. Každý duch ROMER, který se dostane do ZUULu, zvyšuje celkovou energii nadpřirozených sil. Někteří ROMERové se cestou shlukují, aby vytvořili ohromného "Ibiškového muže" MARSHMALOW MANa, který ničí budovy. Po městě také bloudí dvě postavy ze záhrobí, tajemný dveřník a klíčník, a hrozí nebezpečí, že až se tyto dva fenomény spojí v ZUULu, způsobí katastrofu. Vy jste tím pravým mužem, který může zachránit New York před touto zkázou. Nastoupili jste proto u firmy GhostBusters s cílem vychytat všechny duchy ve městě.

 

Druhý díl, jak už to u počítačových her inspirovaných filmem bývá, věrně kopíruje některé vybrané pasáže. Na začátku hry vás čeká celkem pěkný úvod v podobě několika digitalizovaných obrázků s textem, který vás uvede do děje. První část se začíná spouštěním jednoho z krotitelů na kladce do hlubokého kanálu. Náš hrdina se může na laně spouštět, vytahovat a houpat, což je velmi důležité pro získávání různých předmětů uložených na výčnělcích stěn. Během cesty na dno šachty na něj dorážejí duchové, obrovské ruce a slizké obludy vydouvající se ze stěn. Krotitel se proti nim může bránit svou plazmovou puškou. Cílem je dostat se až na samotné dno a nabrat sliz do sondy, jejíž jednotlivé části je nutné sesbírat cestou. V druhé části hráč ovládá pochodující sochu Svobody, musí se s ní před půlnocí dostat k muzeu, kde sídlí hrozný Vigo Karpatský, který unesl Oscara, záchrana tohoto malého nemluvněte je náplní závěrečné úrovně.

 

Ghostbusters 1

 

 
Přehrát video.
Zastavit přehrávání.
YouTube video.
 
Vydavatel:  Activision, 1984
Autor:  James Software
Žánr hry:  akční
Formát souboru:  TAP
Recenze:  Crash, Your Spectrum/Sinclair, Sinclair User
Původní manuál:  Ghostbusters1.txt
Kazetová obálka:  Ghostbusters1.jpg
Externí weby:  World of Spectrum, Spectrum Computing, Tipshop
Ostatní:  návod, mapa, poke, remake, online
RZX video:  Ghostbusters1.rzx (205 KB)
Stažení hry:  Ghostbusters1.zip (22 KB)

 

Ghostbusters 2

 

 
Přehrát video.
Zastavit přehrávání.
YouTube video.
 
Vydavatel:  Activision, 1989
Autor:  Foursfield
Žánr hry:  akční
Formát souboru:  TAP
Recenze:  Crash, Your Spectrum/Sinclair, Sinclair User
Původní manuál:  Ghostbusters2.txt
Kazetová obálka:  Ghostbusters2.jpg
Externí weby:  World of Spectrum, Spectrum Computing, Tipshop
Ostatní:  návod, mapa, poke, remake, online
RZX video:  Ghostbusters2.rzx (653 KB)
Stažení hry:  Ghostbusters2.zip (92 KB)

 

Stažení celé série: Ghostbusters1-2.zip (114 KB)
Publikováno: 16. 9. 2002 | Doplněno: 28. 1. 2007 | Vložit nový komentář...
Vložil: ArtVloženo: 31. 05. 2017, 09:51:08
Ke komentáři se srovnání RAM: Program v ZX Spectru může využít asi 41 KB a ještě z něho musí odečíst prostor, kam bude při běhu něco zapisovat. Sega Master System může využít 512 KB a ještě má navíc dalších 8 KB pro zapisování.
Vložil: PaveroVloženo: 29. 05. 2017, 21:57:00
Jméno režiséra opraveno ...
Vložil: SeraphimVloženo: 29. 05. 2017, 20:21:52
Hned v prvni vete chyba, oba filmy natocil Ivan Reitman.
Vložil: ainVloženo: 12. 03. 2010, 09:57:39
No ono jde podle mě také o to, že přechod ze ZX 48 na ZX 128 byl přece jen dost cítit. Už tehdy vznikaly vynikající hry, které se vtěsnaly jen tak tak do 48kB (Saboteur 2 atd.) a najednou tu bylo 3x víc místa. Takže se to využilo hlavně k hudbě, kde Spectrum za ostatními 8-bity zaostávalo Samozřejmě souhlasím, že kvalitu nápadu žádná paměť nevykompenzuje (stačí se podívat na dnešní blbosti na několik GB na PC), ale pokud jde o rozdíl Spectra 48 a 128, dalo se s tím leccos podniknout alespoň v oblasti zvuku.
Ale to je na debatu jinam
Vložil: maikiVloženo: 12. 03. 2010, 07:16:41
Původní Ghostbusters jsem odmítal na Spectru hrát. Možná za to mohl Commodore 64, kde jsem tu hru viděl snad ještě dřív než se ke mě dostala na Spectru. To dvojka z roku '88 to bylo jiné kafe - Spectrum válí! Mimochodem, proč si někteří lidi myslí že 128k jim nabídne "lepší" hry... Sega Master System má 8 kB RAM a jaké má hry! Takže v RAM to určitě není že...
Vložil: MontyMoleVloženo: 10. 05. 2009, 13:40:09
To chytání duchů by pak bylo moc jednoduchý
Taky jde o to, aby to hráč měl ztížený a bylo tam nebezpečí, že se dotknou paprsky (ve filmu na to bylo upozornění, že dojde k průšvihu).
S trochou cviku můžeš mít až 100% úspěšnost.
Když se duchů nenachytá dostatek, nebo se jich moc dostane do domu uprostřed, brána a klíč se spojí a je konečná (zase podle filmu).
A mám taky potíže se přinutit hrát hry, které jsem dřív nikdy nehrál nebo mi nesedly, nejlíp se dostávám právě do těch, které jsem mydlil na Didaktiku
Vložil: ArtVloženo: 10. 05. 2009, 12:54:01
Ghostbusters jsem si kdysi zahrál, protože jsem slyšel, že je to dobrá hra a líbil se mi film, ale i když jsem ji zkoušel vícekrát včetně verze pro Spectrum 128K (která se bohužel liší jen hudbou při hře), nikdy jsem nepochopil, v čem by měla spočívat její zábavnost. Jízda autem mi připadá dost nudná a z technického hlediska slabá a chytání ducha do pasti je ze záhadného důvodu pro každou postavu omezeno na namíření paprsku jediným možným směrem a pak chůzi také jediným směrem, přičemž pohyb ducha je naprosto náhodný. Ale je možné, že mi hra prostě jen nesedla.
Vložil: MontyMoleVloženo: 08. 05. 2009, 21:18:25
GB 1 miluju, hrával jsem ji hodně, ale nikdy nedohrál, protože jsem nevěděl co mám dělat na konci s finálním duchem Dohrál jsem ji tak až na emulátoru a občas si ji zahraju. Jedna z mála her, kterou si zahraju na Atari.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist