English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Quadrax (18)
Peloponéská válka (2)
Videostop (2)
Na rozkaz krále (1)
Zázraky v BASICu (24)
Nightshade (14)
Slightly Magic (2)
Fantasy World Dizz... (3)
Boulder Dash 1-4 (6)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Moon Alert

Tuto hru vytvořila firma Ocean v roce 1984 a na svou dobu to byla opravdu jedinečná hra. A o co se vlastně jedná? Kosmonaut havaroval se svou raketou někde uprostřed měsíční pustiny a jeho úkolem je dostat se na nejbližší měsíční základnu. K tomu mu poslouží lunární vozítko, které je vybaveno vertikálním a horizontálním laserem, radarem a zařízením, které mu dovoluje překonat nerovnosti a překážky bránící v cestě na základnu.

 

Aby to nebylo tak lehké, nestojí mu v cestě jen překážky, ale ke všemu se nad ním prohánějí létající talíře a všelijak mu znepříjemňují cestu. Provokují, občas na milého kosmonauta střílí a tu a tam upustí nějakou bombu. Ta ho buď trefí nebo před ním vytvoří veliký kráter, který pak musí přeskočit. Překoná-li všechna nebezpečí, co ho na cestě čekají, dojede do vytouženého cíle.

 

 
Přehrát video.
Zastavit přehrávání.
YouTube video.
 
Vydavatel:  Ocean Software, 1984
Autoři:  Ken Farmer, Jon Mayers, F. David Thorpe
Žánr hry:  akční
Formát souboru:  TAP
Recenze:  Crash
Původní manuál:  Moonalert.txt
Kazetová obálka:  Moonalert.jpg
Externí weby:  World of Spectrum, Spectrum Computing, Tipshop
Ostatní:  mapa, poke, online
RZX video:  Moonalert.rzx (392 KB)
Stažení hry:  Moonalert.zip (27 KB)

 

Publikováno: 29. 11. 2001 | Vložit nový komentář...
Vložil: OtryVloženo: 15. 11. 2021, 00:25:06
Omlouvám se za spam. Ten pohyb vpřed normálně funguje, jen je potřeba zvolit jinou verzi emulace.
Vložil: OtryVloženo: 15. 11. 2021, 00:06:39
Je to srdcovka, jen mám problém v tom, že mi nefunguje žádný povel pro zrychlení (klávesa M, B apod.). Takže po nějaké chvíli se mi vozítko dostane do levého okraje obrazovky a to je konec, protože pro překonání některých překážek je potřeba zvýšit rychlost. Máte s tím ještě někdo problém? Dík.
Vložil: oldsoftVloženo: 01. 05. 2016, 13:17:56
ZXK soubor pro Vegu:

T:Moon Alert
F:Moonalert.tap
M:48
K:;Q;;X;Z;A;SP;1;2;EN;P+L;O+EN
D:;Jump;;Left;Right;Fire;Start Game;1 Player;2 Players;Instructions;Pause Game;Abort Game
Vložil: oldsoftVloženo: 21. 04. 2012, 09:22:48
O tom přesně mluvím . synchronizace s refreshem ULA se dělá správně umístěnou instrukcí HALT...
Vložil: maikiVloženo: 21. 04. 2012, 00:47:01
Škoda, že nedodělali tu konverzi Moon Patrol. Nevypadá až tak špatně. Pokud by se oddělal nesmyslný podmaz v beepech tak mi to mohlo i svižně běžet. K tomu problikávání jsem slyšel že jde o to synchronizovat se s refreshem ULA. Asi to v roce 1984 hned tak někoho nenapadlo, i když je to teda na pováženou. Moon Alert je prostě odfláknutý.
Vložil: oldsoftVloženo: 30. 08. 2010, 19:16:43
Art: Ono by možná stačilo do té zobrazovací rutiny někam vložit jednu instrukci HALT, aby to čekalo na přerušení, tím by se to blikání možná alespoň omezilo, ale v praxi si to nedokážu představit... (Je to jen moje teorie.)
Vložil: s0l1t3rVloženo: 30. 08. 2010, 14:25:46
Když jsem Moon Alert nahrával z mgf do ZX, tak jsem se těšil jak blázen na to, pak jsem sice dojel-doskákal jenom tam co začínají miny (nepamutuji si už písmeno) a tenkrát jsem si vůbec nevšímal, že něco bliká..., i když dneska musím říct, že mi to docela vadí a plně souhlasím s Artem i v druhém bodě málo dynamiky (až prkenná strnulost). Chtělo by to aby vozítko přestalo blikat a místo toho mu začala pérovat kolečka, škoda, že nejsem kouzelník...! Ale i přes tyto nedostatky se jedná o poměrně povedenou hru, která mě bavila! A ještě vzpomínám, že i mluvila přes Currach, třeba jako Death Star Interceptor aj.
Vložil: ArtVloženo: 27. 07. 2009, 11:05:51
Zajímalo by mě, jestli by se ta zobrazovací rutina dala najít a opravit. Tedy teoreticky určitě, ale nevím, jestli by se vůbec někomu chtělo s tím ztrácet čas.
Vložil: uzeroniqVloženo: 13. 07. 2009, 17:04:53
Jezis, u toho jsem se navztekal, myslim, ze jsem projel max. asi do eRka
Vložil: AINVloženo: 28. 04. 2009, 20:37:28
Tak jste mě nalákali, abych si to zase po letech zahrál! Je to super hra, a abych se připojil - tehdy mi taky určitě teda nevadilo, že vozítko bliká, a vlastně teď mi to taky nepřijde úplně závažný... Dostal jsem se zatím do půlky a je to boj, to vozítko má nádhernou setrvačnost a připomíná to fakt snížený gravitační podmínky
Vložil: oldsoftVloženo: 28. 04. 2009, 19:06:33
Bliká, též mi to tehdy nijak zvlášť nevadilo. Přitom s největší pravděpodobností by stačilo, kdyby programátoři do zobrazovací rutiny vložili na správné místo jedinou instrukci: HALT...
Vložil: ArtVloženo: 28. 04. 2009, 16:15:39
Na Spectru mi to vlastně tenkrát také skoro nevadilo. Je fakt, že z her tohoto typu to na Spectru v roce 1984 byla asi nejlepší volba a v té době pravděpodobně ještě programátoři neměli vychytané ty správné finty. Jinak animace je pěkně plynulá.
Vložil: BildoVloženo: 28. 04. 2009, 06:21:38
Tohle jsem kdysi hodne hraval. Nejak mi tenkrat nevadilo, ze to vozitko problikava, bral jsem to tak nejak normalne. Ted jsem stahnul Rzx video a padlo na me "retro". Tenkrat, to byli hry .
Vložil: ArtVloženo: 27. 04. 2009, 10:18:50
Docela povedená hra, i když z nějakého důvodu na mě působí trochu strnule, málo dynamicky. Možná je to tím, že na nerovném povrchu jedou ta kola příliš rovně (na rozdíl od původní hry Moon Patrol) a skoky jsou jakoby zpomalené (ovšem na druhou stranu, odehrává se to přece na Měsíci). Ale i tak má Moon Alert přijatelné a hezky barevné zpracování kromě jednoho nedostatku. Vozítko celou dobu nepříjemně bliká, což je z programátorského hlediska opravdu trapné a hře to ubírá na přitažlivosti. Škoda.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist