English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Město robotů (16)
Tintin on the Moon (5)
Dizzy and the Mush... (11)
Mister Kung-Fu (3)
Aliens - Neoplasma (6)
Fred (12)
Manic Pietro (1)
Kokotoni Wilf (10)
Luxus Software Ost... (21)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Dizzy 7 - Crystal Kingdom Dizzy - návod

Hra je rozdělena do čtyř částí. V každé části hry nás čeká nelehké dobrodružství. Po zdárném zdolání každé části se dozvíme heslo, které nás přemístí do další epizody.

 

1. ČÁST - BEZ HESLA
Sebereme obě závaží (WEIGHT) a položíme je na ovladače výtahů. Protože nás nechce Daisy pustit domů dveřmi a my se dovnitř nějak dostat musíme, vlezeme tam, i když by se to nemělo, oknem. Uvnitř sebereme její švihadlo (WHIP), vždyť Daisy není tak tlustá, aby musela skákat. My taky nebudeme skákat a pověsíme jej na větev v korunách stromů. Od Dylana dostaneme noviny (NEWSPAPER), které doneseme starouškovi Dizzymu. Ten si však moc nepočte, neboť Denzil mu ještě nespravil jeho brýle. Pak přeskáčeme přes obláčky vlevo až do druhého lesa, kde najdeme šroubovák (SCREWDRIVER). Odneseme jej Denzilovi. Teď by nám již ty brýle spravit mohl, avšak dostaneme od něj pouze klíč (SPANNER). S tím pak půjdeme ke generátoru a po jeho opravě nám již může Dora nabídnout jeden ze svých koláčů (CAKE). Ten dáme slonovi, který jej před námi schlamstne jako malinu. Slon nám dá deštník (UMBRELLA). S ním pak můžeme chodit pod vodopádem bez jakékoli újmy na zdraví. Zcela vzadu v jeskyni leží diamant (DIAMOND), který sebereme a hodíme do studny. Objeví se herní maniak, který nám splní jedno přání. Přejeme si, aby starouš Dizzy s námi mluvil a nebyl tak smutný. Maniak tak, jak se objevil i zmizí, ale než to provede řekne: "Staniž se!". I když teď zajdeme za starouškem moc toho nenamluví, že by maniak lhal? Ne nelhal, avšak starouš je proto utrápený, že si nemůže přečíst své noviny. Rychle tedy skočíme za Denzilem, který mu již brýle (GLASSES) spravil a zaneseme mu je.

 

2. ČÁST - HESLO BOOK
Vezmeme rybí jídlo (FISH FOOD), dáme je rybě, která nás za něj převeze na druhou stranu vody vždy, když to budeme potřebovat. V podpalubí najdeme nůžky (SCISSORS), záplatu (PATCH), jehlu a nit (NEEDLE & THREAD). Vylezeme na stožár, na kterém je svinutá plachta. Použijeme nůžky a rozvineme ji. Ejhle, ona je děravá, s takovou moc daleko nedoplujeme. Použijeme záplatu, jehlu a nit a zašijeme ji. Teď najdeme dřevo (PLANK OF WOOD), pilku (SAW) a lepící pásku (STICKY TAPE). Toto vše zaneseme do podpalubí, kde kape voda, ale ne ta, co nám ubere život. Díru opravíme a odejdeme nahoru za kapitánem. Kapitán nás požádá o opravu lodi. My ji již z větší části máme za sebou, avšak teď musíme ještě najít kormidlo (STEERING WHEEL) a lepící hmotu (BLU TAK) pro jeho připevnění na dřevo, které stojí vedle kapitána. Pak zajdeme za Dozym, kterému když povíme, v jakých jsme nesnázích, tak nám dá vlajku (FLAG). Tu pověsíme na nejvyšší stožár. Potom zajdeme za kapitánem a řekneme, že jsme již svůj úkol splnili, avšak kapitán nemůže odplout bez mapy. Dostaneme od něj odznak (BLUE PETER BADGE), který zaneseme Freddymu, který nám za něj dá teleskop (TELESCOPE) a navíc ještě mapu ostrova (MAP), na který se musíme dostat. Mapu zaneseme kapitánovi a s teleskopem vylezeme na ten stožár, na který jsme před chvílí pověsili pirátskou vlajku. Zavoláme na kapitána a můžeme vyplout do dalšího dílu.

 

3. ČÁST - HESLO WALL
Vezmeme baterku (TORCH) a vyskáčeme do koruny stromů. Tam uvidíme ploutve (FLIPPERS) a sebereme je. S ploutvemi a baterkou se vydáme k vodě. Než však do ní skočíme, cestou sebereme kyslíkovou bombu (OXYGEN TANK). Vodou se dostaneme do jeskyně. V jeskyni je tma, ale když máme baterku, tak na cestu v pohodě uvidíme. V jedné části najdeme krumpáč (PICK) a s ním se vrátíme nahoru. V jeskyni je vždy nutné odložit ploutve, jinak další předměty nebude možné sebrat, při zpáteční cestě na povrch zde necháme ležet baterku. Dojdeme k potrubí s olejem a  prosekneme do něj krumpáčem díru (tam, kde je bílé políčko). Olej začne pozvolna kapat. Krumpáč zatím můžeme položit. Znovu se vrátíme k vodě a skočíme do ní (musíme mít ploutve a bombu). V jeskyni najdeme olejničku (OIL CAN), která je nedaleko výtahové šachty. Vrátíme se nahoru k trubkám tam, kde kape olej. Naplníme si olejničku olejem a s ní promažeme výtah. Skočíme na pedál u výtahu a výtah se rozjede. Vezměme krumpáč a skočíme opět do vody. V podzemí vyhledáme starého krále a promluvíme s ním. Dizzy mu řekne "následuj mě", ale král je moc pomalý a nasedne si raději do výtahu. Krumpáčem rozbijeme bariéru vlevo. Za ní najdeme korunovační klenoty (koruna - CROWN, meč - SWORD, kalich - CHALICE). Tyto klenoty předáme králi a pedálem ho vyvezeme nahoru. My si najdeme kolík (PIN), půjdeme nahoru za králem a promluvíme s ním. Král nám poděkuje a dá nám nářadí na lepení děr (PUNCTURE KIT). Všimneme si člunu, který leží na břehu vody. K tomuto člunu doneseme nářadí na lepení děr, korunovační klenoty, kolík a kyslíkovou bombu. V tomto člunu je díra, kterou musíme zalepit. Dále naplníme člun kyslíkem. Potom na něj naskládáme korunovační klenoty a aby nám ze člunu neubýval kyslík, tak člun kolíkem zašpuntujeme.

 

4. ČÁST - HESLO DOZY
Promluvíme s králem. Král nám přikáže, aby jsme mu ihned donesli krystal, jinak nás dál nepustí. To se snadno řekne, ale kde ho vzít? Když nás král zadarmo nepustí, vydáme se druhou cestou a ejhle, na konci cesty leží krystal (CRYSTAL). Krystal dáme králi. Vezmeme korunovační klenoty a položíme je na kamenomet. Kamenomet nás přenese přes zeď na druhou stranu. Nejhorší na tom je, že korunovační klenoty se nám rozsypaly a my je musíme zase získat zpátky. Vezměte slánku (SALT POT) a najděte místnost, kde leží rošt. Slánku položíme na rošt, a tak získáme královskou korunu. Dále najděte padák (PARACHUTE). S pomocí padáku se lehce dostaneme na mráček, kde leží meč. Ještě zbývá získat kalich. Najdeme led (BLOCK OF ICE) a hodíme ho do vody tam, kde je potopen kalich. Tak získáme všechny korunovační klenoty. Teď musíme najít krále, který je v místnosti THE ALTER. Vidíme volné otvory. Naskládejte každý klenot do jednoho otvoru. Musíme ale zjistit, kam který klenot patří. Vždy jak naskládáme všechny klenoty do volných otvorů, tak promluvme s králem. Král nám řekne, kolik klenotů leží na správném místě. Pokud je vše na správném místě, král nám to oznámí. A to už je konec této pěkné hry.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru World of Spectrum.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 11. 11. 2001 | Zdroj: BIT 9/93 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist