English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Boulder Dash 1-4 (5)
Jumping Jack (7)
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jméno růže (5)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Dobývání hradu 1 - návod

Pro snadnější orientaci je zde k dispozici i kompletní mapa hry. V následujícím popisu najdete odkazy na jednotlivé lokace mapy jako čísla v kulatých závorkách. Herní příkazy, které máte provést, jsou velkým písmem a (tak jako ve hře) „cesky". Hra totiž bohužel nemá diakritiku, což je určitá nevýhoda, která je ale jistě bohatě vyvážena její celkovou atmosférou.

 

Upozornění: pokud nechcete jen slepě „nabušit" do počítače následující postup, nemusíte číst vše. Zkuste každou situaci nejprve vyřešit sami a teprve když si nebudete vůbec vědět rady, podívejte se do návodu. Je možné, že jste hru nedohráli kvůli nepatrnému detailu (z vlastní zkušenosti považuji za nejtěžší způsob, jak se dostat z komplexu hradního vězení) a stačí vám tedy jen malá nápověda. Pamatujte, že hru si doopravdy vychutnáte, jen když se na jejím dohrání sami přičiníte.

 

Začínáte v malé místnosti (1), odkud se nedá nikudy odejít. Je tu jen jakási váza, co může být v ní? Tedy: VEZMI VAZU, ROZBIJ VAZU, VEZMI KLIC. Teď už jste na tom podstatně lépe - kdo ale zkusí obligátní POUZIJ KLIC, ten se daleko nedostane. Ne, ne, v téhle hře na toto oblíbené slovo zapomeňte. Musíte pěkně napsat: ODEMKNI DVERE, OTEVRI DVERE a můžete konečně odejít - Z.

 

Na křižovatce (2) seberte meč (VEZMI MEC), který se tu jen tak povaluje. Teď vylezte N do místnosti hlídače (3). Hlídač je přítomen, musíte jednat rychle: ZABIJ HLIDACE. Když uděláte něco jiného... vyzkoušejte si to. Po hlídači něco zůstalo - VEZMI KLICE a D.

 

V tomto místě vás musím potěšit - předměty se nijak nepočítají, můžete u sebe nést cokoliv chcete, nepotřebné předměty tedy nemusíte odkládat. Některé předměty se ale vzájemně nesnášejí - to vám nyní přidělá trochu běhání.

 

Dojděte do místnosti (6), VEZMI SUD - jestli chcete vědět, co v něm je, tak si ho prohlédněte. Nemusíte dělat jen to, co je zde napsáno - občas si vyvolejte inventář, ať víte, co nesete a chcete-li z té hry něco mít, alespoň prozkoumejte předměty, se kterými se taháte.

 

Se sudem dojděte do kamenné komůrky (9), VEZMI PROVAZEK. Už víte, co je v sudu, provázek může sloužit jako doutnák, takže PRIVAZ PROVAZEK a POLOZ SUD. Nyní dojděte až do cely (8), kde se za vámi zabouchnou dveře. Máte klíče, takže v klidu VEZMI CHLEB, VEZMI VODU, ODEMKNI DVERE, OTEVRI DVERE (tuhle kombinaci už znáte) a pryč odtud - V.

 

Na stanovišti hlídačů (7) seberte louc (VEZMI LOUC) a vraťte se k položenému sudu do (9). Pokud vás teď napadlo, že jste si předchozí cestu se sudem mohli ušetřit, schválně někdy zkuste vzít sud, pak louč... a bude vám to jasné.

 

Stojíte tedy v místnosti (9), na zemi je sud s provázkem, v ruce hořící louč. ZAPAL PROVAZEK, potom odejděte J. Přes hustý dým v místnosti (10) nic nevidíte, proto VYLEJ VODU, trochu se rozkoukáte a VEZMI DREVO - bude se hodit později.

 

Teď se trochu projděte po královském paláci. Chodba, nádvoří, další chodba, kolem kašny až k padacímu mostu (15). Tady si musíte vybrat - tahat se dá za kdeco, správně je ale jen ZATAHNI ZA PAKU. Most se sklopí a východ (v tomto případě spíš západ) je volný! Teď běžte dvakrát Z (nespadněte do vodního příkopu), most se za vámi potichu zvedne.

 

Z lesní cesty (17) sejdete do hustého lesa (18) až je nakonec v (19) porost tak hustý, že nevíte, kudy kam. Tady si s námi autor trochu pohrál - východ z lokace (19) je možný všemi směry, kam se ale dostanete, je věc náhody. Zkoušejte tedy chodit tak dlouho, až se před vámi otevře pohled na rozlehlou krajinu - lokace (20). Pokud se dostanete zpátky na (18), musíte znovu Z a bloudit.

 

Teď se můžete maličko projít překrásnou jihočeskou krajinou, ale pozor, ať nikoho nepotkáte! Pobyt ve vězení vám ani vašemu oblečení na kráse nepřidal, spíše naopak. Oblečení ale můžete snadno vylepšit: zajděte na statek a v pokoji (26) si něco „vypůjčte" - VEZMI SATY, OBLEC SI SATY.

 

Teď již můžete klidně projít kolem zbrojnošů (27) a vstoupit do své vlastní tvrze (29). Pomocí V a N se dostanete do místnosti (31), kde potkáte své věrné druhy. Všichni jsou připraveni za vás bojovat, takže nečekejte a vydejte se vstříc nepřátelům.

 

Opusťte tvrz, vstupte do lesa (33) a projděte jím až na lesní paseku (35). Tady potkáte královy vojáky, které však snadno na hlavu porazíte (pokud s sebou máte svou družinu - bez ní sem nechoďte). Po úspěšné bitvě pokračujte hlouběji do lesa, až začnete opět bloudit (37).

 

Tentokrát je ale bloudění mnohem nebezpečnější - v lese je mnoho bažin a močálů, do kterých lze snadno zapadnout. Proto také není bloudění v tomto místě náhodné a existují cesty, jak lesem bezpečně projít. Pokud si chcete najít vlastní cestičku, musíte včas uložit pozici a zkoušet směry. Když zapadnete do bažiny, znovu pozici nahrajete a zkusíte to jinak. Abyste se tím ale netrápili zbytečně dlouho, našel jsem pro vás jednu celkem krátkou cestu: z (37) jděte J, V, S, J - ocitnete se na pasece (38), odkud ale můžete zase snadno zabloudit.

 

Vstupte tedy bez okolků do chatrče (39) a lesního muže podarujte skývou chleba (POLOZ CHLEB) - už chápete, proč jste ten plesnivý chleba s sebou tahali? Odměna je velkorysá - dostanete sekeru a navíc vám muž ukáže cestu (po tolikerém bloudění to opravdu potřebujete). Tím se dostanete do lesa (40), odkud vede jediná cesta - kupředu.

 

Nejprve ale vyzkoušejte nářadí - PORAZ STROM, VEZMI STROM a vydejte se na východ (GO EAST... ale ne, to tam nepište, samozřejmě V). Vodní příkop není snadné překonat, vy ale máte vše potřebné. Vyťukejte příkaz SKOC O STROMU a rázem jste na hradbách (42). Nikdo vás neviděl (škoda, ten výkon stál za to!), takže sejděte D na nádvoří (43) a seberte sirky (VEZMI SIRKY) - samozřejmě jsou to středověké sirky! Projděte úzkou chodbou, potom přes nádvoří, až dojdete k padacímu mostu (46). Je to v podstatě místnost (15), kde jste už kdysi byli, je tu však malý rozdíl - ovládací páku po vašem útěku zablokovali, takže s ní nejde hnout. Taková drobnost vás ale už nemůže zastavit - POLOZ DREVO, ZAPAL DREVO (klíny shoří), ZATAHNI ZA PAKU.

 

...a je to! Most padá, boty vašich zbrojnošů po něm duní, královská garda je za chvíli pobita - a král? Král je mrtev, ať žije král! Ať žije Jan ze Zvonkovic, kterého jste dovedli (pravda, s malou pomocí) až k vítězství.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 9. 5. 2015 | Zdroj: ZX-magazín 3-4/99 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist