English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Bruce Lee (29)
Spectaculator (23)
Crazy Cars 1-2 (11)
Victory Road (1)
Ikari Warriors (3)
Automania (6)
Spy vs Spy 1-3 (2)
Aliens - Neoplasma (7)
Driller (2)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Hero Quest 1 - návod

V základním menu si můžete sestavit skupinu, se kterou budete čelit zlu. Skupina se může skládat maximálně ze čtyř hrdinů:

 

BARBARIAN - ve vaší skupině bude hrát zřejmě úlohu bojovníka, je pro to přímo předurčen. Jeho inteligence (MIND) je sice jenom na druhé úrovni, ale tu v litých bojích příliš potřebovat nebude. Zato životů může mít až osm. Kouzlit se nikdy nenaučí, ale jeho výzbroj může být za získané peníze libovolně rozšířena.

 

DWARF - je o bod inteligentnější a životů může mít maximálně sedm. Je druhý bojovník do party a ne špatný. Od začátku má k dispozici nářadí, nekouzlí a výzbroj mu můžete koupit také dle uvážení.

 

ELF - je to nejvšestrannější člen vaší družiny. Životů může mít maximálně šest, ale inteligence na čtvrté úrovni je již dost vysoká a dává mu možnost kouzlit. K dispozici bude mít tři kouzla a je dobrý i v boji. Výzbroj rovněž nemá omezenou a měl by být všude tam, kde se děje něco důležitého.

 

WIZARD - jak název napovídá, jde o kouzelníka, čemuž je podřízeno vše ostatní. Životy má jen čtyři, jeho vysoké inteligenci na šesté úrovni odpovídá celkem 9 kouzel, ale z výzbroje mu můžete pořídit navíc jenom tyč. Je vydatným pomocníkem při svízelných situacích, ale neměl by moc bojovat, protože většinou prohrává. A tak tvoří zadní voj a čeká na nějakou práci.

 

Příběhy můžete prožít s jedním hrdinou, ale je dobré ovládat všechny, protože se výborně doplňují. Zda se hrdina zúčastní výpravy, volíte v menu CREATE CHARACTER. Joystickem doprava volíte účast či neúčast (DEAD) a po stisku FIRE na určitém hrdinovi si ho můžete přejmenovat (NAME PLAYER), uložit na pásek (SAVE) a také zpět nahrát (LOAD). 

 

V menu SET CONTROLS si zvolíte ovládání, na výběr máte mezi joystickem (KEMPSTON ON) a klávesnicí (KEMPSTON OFF). Pokud si zvolíte klávesnici, je ovládání následující: 

 

O - nahoru
K - dolů
Z - vlevo
X - vpravo
SPACE - fire

 

V menu BUY EQUIPMENT máte možnost dokupovat hrdinům lepší výzbroj a výstroj za zlaťáky získané během výprav.
Celá hra se dále skládá ze čtrnácti postupně dohrávaných dílů. Pokud patříte mezi ty šťastnější a vlastníte nové příběhy od firmy GREMLIN, pak je nahrajete pomocí LOAD OTHER. Popišme si teď blíže nabídku zbraní a brnění:

 

STAFF - tyč stojí 100 zlaťáků a je základním vybavením. Až našetříte na lepší zbraně, pak ji už tolik nevyužijete.

 

SHORT SWORD - krátký meč stojí 150 zlaťáků. Když už obstaráte takový obnos, je lepší chvilku počkat a koupit následující zbraň.

 

BROAD SWORD - široký meč stojí 250 zlaťáků. S touto zbraní prohrajete jen s málo soupeři.

 

BATTLE AXE - bitevní sekyra, která stojí 400 těžce vydělaných zlaťáků. Nicméně ihned oceníte kvalitu této zbraně. Slabší soupeře vždy rozdrtí a když jí někdo odolá, tak tu pomohou už jen kouzla.

 

CROSSBOW - kuše stojí 350 zlaťáků a je velmi potřebná. Na rozdíl od předešlých zbraní s ní můžete na soupeře útočit z libovolné vzdálenosti, a tím snížit riziko na minimum. Měla by to být první pořízená zbraň.

 

HAND AXE - s ruční sekyrkou lze také útočit na větší vzdálenost, ale je jen na jedno použití. Stojí 150 zlaťáků.

 

SPEAR - oštěp stojí 150 zlaťáků, platí pro něj vše jako pro předchozí zbraň.

 

SHIELD - štít stojí 100 zlaťáků.

 

HELMET - helmici můžete mít za 120 zlaťáků.

 

CHAIN MAIL - drátěná košile je již dost drahá, 450 zlaťáků, ale se štítem a helmicí již tvoří dostatečnou ochranu.

 

ARMOUR - než si pořídíte brnění, tak se pěkně zapotíte, stojí 850 zlaťáků a poskytuje nejlepší ochranu.

 

TOOLKIT - nářadí slouží k deaktivaci pastí a někdy je to jediná možnost, jak pokračovat dále. Měli by ho mít alespoň dva členové vaší skupiny, stojí 250 zlaťáků.

 

Další z důležitých pomůcek jsou kouzla (SPELLS). Na rozdíl od zbraní je všechny máte od začátku a do každého dílu se vždy obnovují. Všechna kouzla působí na jeden tah, vždy stačí kouzlo vybrat a pak určit na koho má působit. Podle toho je také můžeme rozdělit na kouzla působící na nepřátele:

 

GENIE - ať je nepřítel kdekoli, tak ho toto kouzlo usmrtí.

 

TEMPEST - bouře protivníka tak vyčerpá, že nebude jeden tah útočit.

 

FIRE OF WRATH - oheň hněvu nepřítele usmrtí.

 

SLEEP - na jeden tah protivníka uspí a znemožní mu tak útočit.

 

BALL OF FLAME - usmrtí nepřítele, kterého vidíte.

 

A na kouzla působící na vlastní hrdiny:

 

COURAGE - odvahu dodávejte bojovníkům před důležitými souboji.

 

PASS THRU ROCK - na jeden tah hrdina zkamení a nepřítel ho nemůže zranit.

 

ROCK SKIN - účinná ochrana před nepřítelem na jeden tah.

 

HEAL BODY - důležité kouzlo, léčí, a tím přidává čtyři životy.

 

WATER OF HEALING - také léčí přidáním tří životů.

 

SWIST WIND - zdvojnásobí počet kroků.

 

Tato kouzla lze použít, jen když kouzelník hrdinu vidí. Pokud bude protivník také kouzelník, a někdy i lepší, tak dokáže vaše kouzlo kdykoli odrazit. Pak pomohou jen zbraně.

 

Určili jste si složení skupiny, náležitě jste je vybavili (pokud již bylo za co) a můžete se pustit do hraní (PLAY GAME). Následuje rozložení dvanácti kouzel mezi ELFA a WIZARDA (3+9) a pak volba samotného příběhu. K dispozici jich máte čtrnáct, přičemž je nejlepší, když je budete hrát postupně, protože na sebe navazují. Už jste si vybrali? Teď již jen nahrát data a dejte se do toho.

 

Aby byl hráč donucen strategicky myslet, může hrdina v jednom tahu postoupit jen o určitý počet kroků. Počet určujete pomocí FIRE, vše záleží na vašem postřehu. Jednotliví hrdinové se pak postupně střídají, v pořadí BARBARIAN, DWARF, ELF, WIZARD, pak je na tahu váš nepřítel. Ten je spíše pasivní, útočí, jen když jste s ním v jedné místnosti. Potom je ovšem velice nepříjemný.

 

Podívejme se, co můžete s každým hrdinou vykonávat:

 

KLÍČ - pokud stojíte přede dveřmi a chcete je otevřít, ale ne přímo vstoupit, tak použijte tuto ikonu. Do místnosti tím jen nahlédnete (pomocí mapy) a zjistíte, co nebo kdo vás tam očekává. Je to důležité, protože když již vstoupíte, tak v tomto tahu se již nemůžete vrátit.

 

HLAVA - pokud v tomto tahu již nic nebudete podnikat, tak předejte aktivitu dalším.

 

OKO - značí prohledávání místnosti, ve které se momentálně nacházíte. Po navolení této ikonky se objeví menu: SEARCH FOR TRAPS, DOORS, TREASURE (hledání pastí, dveří, pokladu). Prvně najeďte šipkou na TRAPS. Na malý okamžik se objeví zpráva o výsledku hledání. Buď jste nenašli nic a nebo jste objevili past a zajistili ji. Taky se může stát, že se vám nepodařilo past zajistit napoprvé a ona vás při zaklapnutí poranila, pak ztrácíte dva body ze svého života. Pozor! Pokud zadáte tuto volbu, po prohledání místnosti ji nemůžete v daném tahu znovu použít. Na tahu je váš spoluhráč nebo protihráč. V dalším tahu navolíte opět OKO a tentokrát šipku potvrďte na slově DOORS, protože někde se mohou skrývat tajné dveře a jen toto prohledání je objeví. A buď jste nic nenašli, nebo se v místnosti náhle objeví dveře obvykle vedoucí do další místnosti. V dalším tahu navolíte při prohledávání slovo TREASURE a za malý moment se dozvíte, co jste našli. Někdy nic, někdy 30 nebo 40 zlaťáků, v místnostech se na zemi vyskytují různá kouzla, uzdravovací nápoje a někdy najdete nápoj rychlosti, který zdvojnásobí váš krok. Je však nutno upozornit, že kouzla účinkují jen v jednom tahu! A abyste to neměli tak lehké, můžete při prohledávání narazit na skrytého nepřítele, který se zčista jasna před vámi objeví a začne útočit. Pokud jste místnost prohledali v předešlém tahu, napíše se na obrazovku THIS ROOM HAS BEEN SEARCHED, což znamená, že tato místnost již byla prohledána a nemá žádný smysl v této činnosti dále pokračovat.

 

RANEC - zde zjistíte, co všechno nesete a co můžete použít (WEAPONS - zbraně, SPELLS - kouzla, ARMOUR - brnění, POTIONS - lektvary, QUEST TREASURE - kořist). Zde také kouzlíte.

 

ŠIPKY - určují směr, kam hrdina udělá jeden krok. Chůzi však můžete realizovat i tím, že ukážete na čtverec, kam má hrdina dojít.

 

MAPA - zde se postupné zobrazuje bludiště, které jste již prošli.

 

MEČ - je symbolem boje. Po navolení této ikonky se objeví mapa se dvěma nápisy: WEAPON a CANCEL. Po najetí na první a stisku FIRE se objeví menu s vaším vybavením. Máte-li u sebe nějakou zbraň, můžete ji proti svému nepříteli použít.

 

Pro vlastní hru vám pomůže překlad pokynů na začátku každého dílu:

 

1. THE MAZE (Labyrint)
Toto bude vaše poslední prověrka, než vyrazíte proti nepřátelům. Použijte všechny možnosti, tak aby jste se je naučili správně ovládat. Pokuste se najít východ ven z labyrintu, ve kterém se nachází několik netvorů. Ti se vás pokusí zastavit, takže buďte opatrní. První, kdo najde cestu ven, bude odměněn 100 zlaťáky. Za ty můžete koupit vybavení pro následující dobrodružství.

 

2. THE RESCUE OF SIR RAGNAR (Záchrana sira Ragnara)
Sir Ragnar, jeden z nejmocnějších rytířů císaře, byl unesen. Je vězněn Ulagem, orčím válečníkem. Jsi zde, aby jsi sira Ragnara našel a dovedl ho zpět do bezpečí. Princ Magnus zaplatí 200 zlaťáků tomu, kdo sira Ragnara zachrání. Odměna může být rozdělena mezi ostatní členy družiny, ale nikdo nic nezíská, když sir Ragnar zemře během akce.

 

3. LAIR OF ORC WARLORD (Doupě orčího válečníka)
Princ Magnus přikázal vyhledat a zabít orčího válečníka Ulaga, který unesl sira Ragnara. Ten kdo tak učiní bude odměněn 100 zlaťáky. Pokladů Ulaga se také můžete zmocnit.

 

4. PRINCE MAGNUS GOLD (Zlato prince Magnuse)
Tři truhly pokladů byly ukradeny během převozu k císaři. Odměna 200 zlaťáků je nabízena komukoli, kdo dokáže najít truhly a vrátit všechno zlato. Zloději jsou známí, jedná se o banda orků, kteří se schovávají v Černých horách. Vede je Gulthor, podivný bojovník.

 

5. MELAR'S MAZE (Melarův labyrint)
Dávno tomu bylo, kdy mocný kouzelník Melar vytvořil talisman, který zvyšoval kouzelnou moc toho, kdo jej vlastnil. Pořád ho nosil u sebe, protože se bál, aby nebyl ukraden a zneužit Morcanovými kumpány. Říká se, že zanechal talisman ve své laboratoři, v samém srdci labyrintu. Melarův labyrint je chráněn mnoha pastmi a kouzelnými strážci. Povídá se, že již mnoho bojovníků se pokusilo talisman získat, ale zahynuli v labyrintu.

 

6. LEGACY OF THE ORC WARLORD (Dědictví orčího válečníka)
Ulagův odporný potomek Grak přísahal, že se pomstí tomu, kdo zabil jeho otce. Ačkoli mu to trvalo několik měsíců, nakonec tě vystopoval a léčkou zajal. Teď jsi vězněn v podzemí a on si láme hlavu vymýšlením hrůzného trestu. Zatímco stráže spaly, podařilo se ti starou krysí kostí vypáčit zámek cely. Musíš najít svou výbavu a uprchnout.

 

7. THE STONE HUNTER (Kamenný lovec)
Ztratil se císařův osobní kouzelník Karlen. Císař se obává, že byl zabit nebo padnul do léčky podivného kouzelníka. Jsi tu, aby jsi zjistil, co se stalo s Karlenem, a jestli žije, přiveď ho zpět do bezpečí. Po návratu bude každý odměněn 100 zlaťáky.

 

8. THE FIRE MAGE (Ohnivý mág)
Orkové Černých hor používají při svých spanilých jízdách plamenné kouzlo. Předpokládá se, že jim pomáhá ohnivý mág Balur. Žádný jiný ohnivý mág mu nemůže uškodit a císařovi kouzelníci nejsou schopni čelit jeho kouzlům. Musíš ho zneškodnit. Stojíš pod černým útesem a vstupuješ do jeho doupěte. Císař každého odmění 150 zlaťáky, ale jen když zničíte Balura.

 

9. RACE AGAINST TIME (Závod s časem)
Průvodce vás vedl podzemím, které má mnoho tajných chodeb. Dorazili jste do místnosti se třemi dveřmi. Najednou průvodce odhodil pochodeň a ve tmě slyšíte, jak se směje. Sbohem mí hrdinové, volal, když utíkal. Uvědomili jste si tu hrůzu, že to byla past. Musíte utéci, nebo zahynete v temnotě.

 

10. CASTLE OF MYSTERY (Tajemný zámek)
Bylo tomu hodně dávno, když šílený kouzelník Ollar objevil vchod do zlatého dolu. Aby ho ochránil, použil své velké umění a postavil kolem něj tajemný zámek. Má mnoho portálů a je chráněn celou armádou nepřátel zakletých v čase. Najdeš vstup? Jiní to již zkoušeli, ale nástrahy zámku nepřekonali.

 

11. BASTION OF CHAOS (Bašta chaosu)
Země na východě byly vypleněny loupeživými orky a gobliny. Císař nařídil, aby je skupina statečných hrdinů zcela zničila. Orkové jsou dobře chráněni v podzemním lese, známém jako bašta chaosu. Jsou vedeni malou skupinou podivných bojovníků. Musíš najít cestu dovnitř a zabít nepřátele, které najdeš. Císař nabízí 10 zlaťáků za každého goblina, 20 zlaťáků za každého orka a 30 zlaťáků za každého fimira nebo podivného bojovníka.

 

12. BARAK TOR, HOME OF THE WITCHLORD (Barak Tor, čarodějův domov)
Chystá se válka s východními orky a císař potřebuje sjednotit menší království pro nastávající konflikt. Aby to dokázal, musí najít starověkou hvězdu západu, kterou nosil legendární král Rogar, když bojoval s Morcanem. 200 zlaťáků obdrží ten, kdo ji najde. Drahokam leží v Barak Tor, poslední výspě zlého čaroděje, který byl znám jako král smrti, mocný služebník Morcana. Byl uspán před mnoha lety pomocí meče Spirit Blade. To je jediná zbraň, která mu může ublížit.

 

13. QUEST FOR SPIRIT BLADE (Výprava za mečem Spirit Blade)
Probudil jsi čaroděje, který představuje vážnou hrozbu pro císaře v nadcházející válce. Dříve než stačí dovést svou armádu smrti a napadnout císaře, musí být zabit. Nejprve ovšem musíš najít meč Spirit Blade, jen tato starodávná zbraň mu může uškodit. Tuto zbraň vlastnil Dwarres a zamrazil ji do pramenů hor Lebinu. Meč tam teď odpočívá v rozbořeném paláci a ty jej musíš získat.

 

14. RETURN TO BARAK TOR (Návrat do Barak Tor)
Nyní, když jsi získal Spirit Blade, musíš se vrátit do Barak Tor a porazit čaroděje. Císař již vyrazil proti východním orkům a jestli neuspěješ, čaroděj povede svou armádu smrti a napadne císařova vojska zezadu. Pak již nic nezabrání, aby chaos ovládl celou zem.

 

Tyto překlady by vám měly stačit k dobré orientaci v jednotlivých dílech. Již samotné zápletky skýtají dobrou zábavu a nezkazí ji ani drobné nedostatky, například nemožnost výměny předmětů mezi hrdiny.

 

BEZVA FINTA NA ZÁVĚR
Jestli jste si přečetli pořádně všechny díly, tak vás mohla trknout závěrečná věta v části nazvané The Stone Hunter, kde se praví, že 100 zlaťáky bude odměněn ten, kdo se vrátí. Pokud si navolíte tento díl a ihned se vrátíte zpět, na obrazovce se objeví nápis You escaped from the dungeon, you are rewarded 100 gold coins a vy budete o 100 zlaťáků bohatší. Počet zlaťáků je uveden vlevo nahoře tam, kde je zobrazen krok, mysl a životy. Poté se vraťte zpět do menu a zkuste to udělal znovu. Co se stane? Po návratu z dílu se vám připíše na konto dalších 100 zlaťáků, tak můžete pokračovat a za malou chvíli máte k dispozici i 4000 zlaťáků! A to byste ve hře nezískali ani kdybyste ji dohráli 5x dokola!

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru World of Spectrum.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 29. 7. 2003 | Zdroj: FIFO 17 a ZX-magazín 2/94 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist