English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Boulder Dash 1-4 (5)
Jumping Jack (7)
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jméno růže (5)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Home Iceland Dizzy - návod

Vezměte kazetu s novými hity (SOME NEW HITS) a první láhev, těch budete muset najít celkem devět. Projděte kolem Dozy doprava, seberte druhou láhev, v další obrazovce se nachází třetí láhev, kterou tu rovněž nenechte ležet. U vodního příkopu prohoďte pár slov s Denzilem. Ten by si rád poslechl nějaké nové hity, takže mu vražte do ruky kazetu. Sice poděkuje, ale žádný nový předmět od něj nedostanete. Vraťte se na start a po žlutých výstupcích vyskákejte o obrazovku výše. Z pravého krajního výstupku skočte doprava, odtud se vydejte ještě jednou vpravo a ze stromu seberte zelené jablko (GREEN APPLE). Vraťte se o obrazovku vlevo a po větvích stromu vyskákejte nahoru na malý mrak. Z jeho okraje přeskočte do obrazovky vpravo a zelenému poustevníkovi nabídněte jablko. Seberte z mraku páčidlo (CROWBAR). Skočte zpátky k poustevníkovi a odtud se odrazte směrem vpravo, po velkém skoku byste se měli ocitnout v levé zámecké věži, kde se nachází věžní klíč (TOWER KEY). Vraťte se na start a odtud zamiřte vlevo ke studni.

 

Poklop od studny odsuňte páčidlem, které už pak nebudete potřebovat. Dolů však zatím nechoďte, namísto toho vyskákejte opět po stromech až úplně nahoru, do obrazovky, kde se nachází chrastítko (BABY'S RATTLE). Po střechách domků si také doskákejte pro slovník (DICTIONARY), který se nachází na mraku vlevo. Nezapomeňte sebrat čtvrtou láhev. Vraťte se na start a předejte chrastítko infantilní Dozy, která vás odmění měděným klíčem (COPPER KEY). S dvěma klíči a slovníkem skočte do studny. Vlevo seberte pátou láhev. Vpravo se nachází rukopis (MANUSCRIPT), který za pomocí slovníku lehce rozluštíte, jednoduše se postavte k zeleným dveřím a rukopis použijte, cesta dál pak bude volná. Protože unesete maximálně tři předměty, musely jste nejprve jeden dočasně odložit, aby šlo sebrat rukopis. Slovník už nebudete potřebovat, takže ho tu nechte ležet. Seberte šestou láhev. Projděte kolem pokladu, v další obrazovce si všimněte zeleného stroje, spodem se vraťte pro sedmou láhev. Vyhněte se netopýrovi a pokračujte dále vpravo. Přeskočte prohlubeň naplněnou vodou.

 

Nacházíte se v zámku. Pod schodištěm (dobře maskován) je umístěn kamenný blok (STONE BLOCK), který přihoďte do batohu. Pokračujte tajným průchodem vpravo a seberte zbývající dvě láhve. Vraťte se o obrazovku zpět a po schodech vyskákejte nahoru, modré dveře si odemkněte věžním klíčem a otevřeným průchodem zamiřte vpravo. Teď se nacházíte u zámeckého ohniště, což je jakési rozcestí. Vydejte se nahoru a odtud vpravo. Schodiště v této místnosti je příliš vysoko, takže si vypomožte kamenným blokem. O obrazovku výše vezměte kladivo (HAMMER). Jděte dolů a fialové dveře vpravo odemkněte měděným klíčem. Z pravé věže seberte dlouhý provaz (LONG ROPE). Vraťte se k ohništi a zamiřte vpravo, všimněte si malé břízky v rohu, jděte dolů. Doru, která spadla z balkónu, vytáhněte pomocí dlouhého provazu. Díky této záchranné operaci obdržíte amulet (AMULET) v podobě diamantu. Vraťte se do podzemí k zelenému stroji, do kterého bouchněte kladivem. Vraťte se (přes studni) na start.

 

Vyskákejte až do obrazovky, kde se nacházelo chrastítko a vstupte do fialového domku uprostřed. U prvního okénka od vchodu prodejte devět láhví, získáte pět dolarů. Maníkovi před domkem dejte amulet, obdržíte dynamit (DYNAMITE). Zpátky k zámeckému ohništi. Odtud nahoru a vlevo. Po schodech opět nahoru. Z obrazovky s netopýrem pokračujte stále nahoru, až do místnosti s krvavou studánkou. Vpravo se nachází trůnní sál, doprostřed trůnu umístěte dynamit, získáte měšec s dalšími dolary (BAG OF BUCKS). Všechny dolary předejte chlápkovi vpravo, získáte lodní lístek (TICKET). Vraťte se ke krvavé studánce a pokračujte nahoru, vpravo k fialovým dveřím, nahoru. Zde uvidíte vysmátého Dylana, zajímavé je, že v těchto prostorách se můžete vznášet. Úplně vpravo v oblacích se nachází model letadla (PLANE MODEL), zaneste ho Dylanovi, získáte tak ostrý nůž (SHARP KNIFE). Vzneste se o obrazovku výše a poletujte neustále vlevo, měli byste minout létající talíř, nakonec narazíte na korunu obrovského stromu, která vám zabraní v další cestě.

 

Teď musíte sebrat vrták (BORER) o tři obrazovky níže, což je nejtěžší fáze celé hry. Problém spočívá v tom, že levitovat můžete pouze v několika horních obrazovkách, když se dostanete níže, začnete padat volným pádem. Postup by měl být tedy následující. Vzdalte se od velkého stromu, až do obrazovky vpravo od něj (spíše se postavte k jejímu levému okraji). Odtud postupně klesejte dolů, těsně předtím, než se dostanete do obrazovky, kdy na vás začne působit gravitace, podržte klávesu pro směr vlevo. Dizzy začne padat tímto směrem, pokud jste odhadli správný okamžik, dopadnete přímo na větev s vrtákem. Zde musíte okamžitě aktivovat inventář, jinak přijdete o život. Na mapě je přesně zachycena pozice, od které musíte začít směřovat váš pád doleva. Vrták nasaďte na zelený stroj v podzemí. Skočte do nově vzniklé díry v podlaze, kde objevíte malinkého mimozemšťana (SPACEMAN). S ním zamiřte opět k zámeckému ohništi, opékání se ale konat nebude .

 

Vpravo u břízky použijte nůž a seberte břízové pometlo (BIRCH BESOM), to zaneste Grand Dizzymu, který je naložen v lázni v místnosti nad ohništěm. K lázni přistupte zleva a pometlo vyměňte za prázdný kbelík (EMPTY BUCKET). Do kbelíku naberte vodu z krvavé studánky. Odtud jděte nahoru a vpravo, u fialových dveří odložte lodní lístek a vstupte do nich, seberte deštník (UMBRELLA). Mimozemšťana odneste do létajícího talíře, získáte mikročip (MICROCHIP). Tím aktivujete teleport vpravo od fialových dveřích, kde si opět vyzvedněte lodní lístek. Vraťte se na vrchol vulkánu (pod stromem, kde se nacházel vrták). Na nejvyšší kámen vylijte vodu z kbelíku, pokud máte u sebe deštník, přežijete pád do nitra sopky, kde seberte čepici neviditelnosti (INVISIBLE CAP). Pohyb s tímto předmětem je značně složitý, protože Dizzyho téměř vůbec nevidíte. Nedá se ale nic dělat, za každou cenu se musíte dostat do teleportu. V nových prostorách navštivte domek starého známého, čaroděje Zakse. Když máte čepici, nic vám neudělá a vy tak v klidu můžete získat pas (PASSPORT). Pas i lodní lístek nakonec předejte kapitánovi lodi, který se nachází v obrazovce napravo od balkónu, ze kterého spadla nešikovná Dora.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 10. 6. 2004 | Autor: Pavel Plíva | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist