English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Boulder Dash 1-4 (5)
Jumping Jack (7)
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jméno růže (5)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Indiana Jones 4 - The Fate of Atlantis - návod

1. Monte Carlo Casino
V první řadě je třeba při přepážce, kde se Indy nachází na začátku hry, zaměnit peníze za žetony a vydat se k první ruletě na přízemí. Systém hry je velmi jednoduchý. Vsázejte střídavě na černou a červenou barvu (výhra představuje dvojnásobek vkladu) nejmenší možnou částku a zapisujte si čísla, která padají. Peníze, které máte u sebe na začátku, by vám měly stačit. Pokud je však prohrajete, není třeba začínat znovu. Novou hotovost je možné získat několikanásobným zmlácením některého německého důstojníka. Po chvíli zjistíte, že po osmi pokusech se začnou čísla opakovat. V tu chvíli vsaďte na to číslo, které má bezprostředně následovat (výhra představuje 35-násobek vkladu). Pokud chcete celou proceduru urychlit, rovnou vsaďte na červenou dvojku 20 dolarů, měli byste vyhrát hotovost ve výši 720 dolarů. Pak se přesuňte do nejvyššího patra kasina a vsaďte 25 dolarů na červenou desítku. Měli byste mít obnos ve výši 1600 dolarů. Vydejte se do prvního patra kasina a od chlapíka v křesle postupně nakupte revolver (300 dolarů), část knihy (600 dolarů) a mapu (700 dolarů). V prostorách kasina dále seberte tři truhly (na každém patře jednu), v jedné z nich objevíte kleště. Pak se přesuňte s oběma postavami na střechu kasina.

 

2. Naval Base
Opatrně prokličkujte mezi světly ze světlometů, až se dostanete k bráně. Na její pravé straně kleštěmi prostříhejte pletivo a vstupte na základnu. Pokud nemáte kleště, nezoufejte, zmlaťte hlídače před branou, on už z něj nějaký klíč vypadne. Prozkoumejte základnu, vyhýbejte se fašistům. Nejzajímavější je budovu, která je na mapě označena nápisem END. Vejděte dovnitř, přistupte k poličce (má specifickou grafiku) a z nabídnutých možností zadejte kód JVII. Polička se odsune a hurá do další úrovně.

 

3. Naval Base Dock
Tento level je sice krátký, ale poměrně těžký. Indy a Sophia musí postupně vyskočit na jeřáb, které se pohybuje nad vodou, na něm se dovézt nad ponorku a ve vhodném okamžiku z jeřábu seskočit. Po chvíli tréninku to ale jistě zvládnete. U jednoho ze stožárů můžete také sebrat nůž. Když se vám vše podaří v časovém limitu, který odměřují stopky, ponorka s vámi odpluje směrem k Atlantidě.

 

4. Sumbarine
Nacházíte na nacistické ponorce, která to má namířeno směrem k Atlantidě. Nejprve musíte zneškodnit bombu, po žebříku (7) slezte o poschodí níže a z truhly vyjměte bombu. Slezte po žebříku (2) o další patro níž, abyste se dostali k žebříku (5), musíte si pěstí prorazit cestu (přes jednu přepážku, která se od ostatních odlišuje). O patro níž projděte po obvodě ponorky kolem vojáka, který po vás střílí. Přejděte k počítači, ze kterého se dozvíte, jak zneškodnit bombu. V inventáři se tedy navolte bombu a přeskřípněte zelený drát uprostřed a pak červený drát vpravo. Když je bomba deaktivována, nebudete už limitováni časem. Vraťte se ke kormidlu (hranatá krabice uprostřed patra, kde byla bomba), nastavte kurz na jeden ze čtyř ostrovů. Vyčkejte, než se zobrazí zpráva a vydejte se směrem do obrazovky, kde jste začínali.

 

5. Island
Z ponorky vystupte na dřevené molo. Odtud se vydejte do osady domorodců, snažte se příliš nevyvolávat konflikty. Po ostrově sesbírejte všechny truhly s náhrdelníky ze zubů, celkem jich je pět. To ale nestačí, budete tedy muset vylákat domorodce, který se nachází v severní části ostrova do čtvercové chatrče úplně na jihu. Uvnitř chatrče ho bodejte nožem (nachází se v jedné z truhel) tak dlouho, dokud nebudete mít dostatek náhrdelníků. Když se vám jich podaří nashromáždit alespoň 10, darujte je náčelníkovi sedícímu na trůnu uprostřed osady (po jednom je u něj pokládejte přes klávesu D). Pak už vás strážci bez problémů vpustí do jejich posvátné jeskyně, následně stačí oběma postavami proskočit otvorem.

 

6. Atlantis
Výtahem jste se dostali do temné jeskyně. Pokračujte jedinou možnou cestou a snažte se nasbírat co nejvíc kuliček orichalca, z přítomných fašistů také nějaké vymlátíte. Brzy dojdete ke dvou kamenných kotoučům s otvorem uprostřed. Do otvoru vložte kuličku orichalca, kotouče se dají do pohybů a prorazí vám cestu dál. Pokračujte až k místu s dalšími kotouči a postup zopakujte, tím se prorazí cesta do centra Atlantidy. Jedním velkým skokem se dostaňte na centrální ostrůvek, pozor, správné místo ke skoku si musíte najít sami. Po kamenných schodech postupně vyskákejte o dvě patra výše. Do kamenných nádob s důlkem uprostřed vložte 15 kuliček orichalca (do každé jednu). Když jich máte málo, zbijte vojáka, který se zde promenáduje.

 

Pozn.: Přepínání mezi postavami se v emulátoru netradičně provádí pomocí klávesy Scroll Lock.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 28. 12. 2006 | Doplněno: 5. 2. 2010 | Autor: Pavel Plíva | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist