English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
MultiDude (1)
GLUF (5)
Dizzy - Extended E... (5)
Yazzie (3)
Captain Drexx (2)
Driller (6)
Dizzy 1-7 (44)
Impossabubble (2)
Hlášení chyb (49)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

New Dizzy - návod

Hned na úvod Dizzy zamíří do projekčního sálu vlevo, kde si na křesílku pod slunečníkem hoví Dozy. Jestli se vám zdá divné, proč Dozy má nad hlavou slunečník, když se nachází uvnitř domu, pak vězte, že je to způsobeno tím, že Rusové jednoduše "vytunelovali" grafiku z Dizzyho 3 . Dozy po něm chce nějakou videokazetu, která se nachází uvnitř zámku, na cestu ještě dostane trochu džusu (BOTTLE OF JUICE). Dizzy vyjde ven a pokračuje doprava. Cestou do starého zámku potká starého kámoše Dylana, který mu dá na cestu amulet (AMULET). Po namáhavém výstupu po schůdcích nahoru se Dizzy napije džusu a ejhle, vznáší se jako pták až nad mraky. Tím se vyhne smrtícímu dešti. Po cestě posbírá všechny diamanty. Zakrátko dojde až ke Grand Dizzymu, od kterého obdrží páčidlo (CROWBAR). Také najde v chalupě dynamit (STICKS OF DYNAMITE). Dizzy je dost silný na to, aby unesl 4 předměty a proto bere vše, co se mu může hodit, jako je například nafukovací lehátko (INFLATABLE MATTRESS). První problém, který musí Dizzy vyřešit, je, jak otevřít žluté dveře. Bohužel u sebe nemá žádný klíč, a tak je prostě vylomí páčidlem. Ocitá se u tkalcovského stavu. Zde si opět vezme diamant. Ale teď rychle do zámku. Cesta je dlouhá, předlouhá, přes říčku, přes les až k malému domečku.

 

Dál v cestě mu překáží skála, a protože má u sebe dynamit, zkusí skálu odstřelit. Moc se mu to nepovedlo, odvalil se jen jeden velký balvan. Dizzy ale umí šplhat a dostane se na druhou stranu. Konečně jsme u zámku. Tady je opravdu hodně místností. Kam dříve? To je ale úplně jedno. Abych nezapomněl, pozor na dvě díry na cestě. Nejsou totiž vidět. Jsou tam tři pochodně (trochu blíž u sebe) a je vidět první žlutý kámen ze základů zámku. Dají se přeskákat, ale trochu se Dizzy připálí. Ona to není jediná nástraha, kterou na Dizzyho tvůrci této hry připravili. Další je "hladomorna". To se dá ale dost špatně popsat. Vše se dá obejít. Předpokládám, že nehrajete tuto hru poprvé, a že víte, kde tato "hladomorna" je. Je to vlastně prolomená podlaha, ta ovšem také není vidět. Až půjdete v přízemí (v zámku), pozor na 3 zelené sudy, opět hned vedle sebe. Do další obrazovky udělejte pouze jeden krůček, pak už jenom skákat. Zpět se dostanete snadno, buďto skokem anebo prostě půjdete. Spadnete sice do díry, ale dá se z ní vyskočit. Za touto dírou je páka vodního mechanismu, Dizzy ji přehodí na druhou stranu. Postupně proleze vše, co se dá projít. Jestli jste procházeli vše pečlivě, máte u sebe rýč (SPADE), hever (CAR JACK), nafukovací lehátko a amulet.

 

Na další cestu Dizzy potřebuje pouze rýč a hever, ostatní odloží někde v zámku. Nyní se vraťte až tam, kde jste spadli z mraku. Hned na začátku schodu leží kámen (STONE), pomocí rýče ho vykopejte, budete ho potřebovat. Ale pozor, nesmíte ho odložit nikde jinde než na hromadě kamení v "hladomorně". Nedaleko malého mostu přes potok se nachází svah, ve kterém pomocí heveru musí Dizzy uvolnit zával. Tím vstoupí do starého skladiště, které se nachází pod domkem s tkalcovských stavem. Tam najde podivný kámen s výřezem (ANCIENT STONE). A nyní Dizzy může klidně skočit do "hladomorny". Aby mohl zpátky, položí na hromadě kamení svůj kámen. V další místnosti najde ležet kámen podobný tomu ze skladiště, co tahle oba zkombinovat? Vyzkoušejte to. Jestli jste to udělali správně, Dizzy se od této chvíle může vznášet. Vezměte sekeru (AXE) a hurá pro zbývající předměty (nafukovací lehátko, amulet). U sadu (po schodech pořád nahoru) si odemkne sekerou zelené dveře do žaláře. Do vodního příkopu hodí nafukovací lehátko a přejede na druhou stranu. Jde to zatím dobře co, přes vodu jste se dostali, bohužel je zde další překážka. Přes tento zbořený most se ale nedostanete. Jestli jste to přes moje varování vyzkoušeli, spadli jste až na dno. Zkuste to tam prozkoumat. Jestliže máte u sebe ještě amulet, nemáte se čeho bát. Zlý kouzelník Zaks vám nic neudělá. Za ním je další místnost, kde leží na stole holící strojek (MECHANICAL SHAVER).

 

Strojkem ostříháte chlupáče v prvním patře zámku a seberete zbytky vlasů (CLUMP OF HAIR). Na tkalcovském stavu z vlasů upletete provaz (PIECE OF ROPE). Vezměte si provaz a dojděte do druhé místnosti v zámku. Na zdi visí dva zkřížené meče, dva zelené štíty a u stropu dva červené svícny. Dojděte až pod první svícen a použijte provaz, který srazí jednu svíčku (CANDLE) na zem. Svíčkou Dizzy namaže zámek u bílých dveří v lese a dostane se do domku učence. Tam sebere vyhaslou pochodeň (EXTINGUISHED TORCH) a anihilátor (ANNIHILATOR), který ale není k ničemu potřeba. Na zpáteční cestě Dizzy zapálí pochodeň o jednu z již hořících pochodní a vleze do suterénu, kde je tma. Aby se nebál, zapálí zhaslou pochodeň u schodů. Je to vlastně vchod do zámeckého kina. Pod plátnem jsou dveře, které odemkne klíčem, který se nachází v místnosti za chlupáčem (KEY), na stole zde leží filmy Angelika, Vampíři a Rambo 2. Konečně se vrátí k Dozy. Ta je hodně náročná, jen tak nějaký brak si nevybere, takže jedinou kazetu, kterou přijme, je ta s filmem Rambo 2 .

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 9. 6. 2004 | Zdroj: X-magazín 6/98 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist