English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jumping Jack (5)
Jméno růže (5)
Janosik (1)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Pedro 1 - Pedro na ostrove pirátov - návod

Náš milý Pedro se při jedné ze svých výprav kolem světa dostal na ostrov, který chtěl prozkoumat. Naneštěstí byla na ostrově pirátská základna. Piráti Pedra chytili a odvlekli do své tajné jeskyně. Aby se však o jejich úkrytu nikdo nedozvěděl, rozhodli se Pedra uvěznit. Až teď, po sedmi letech, se Pedrovi naskytla šance z vězení uprchnout. Jednomu opilému pirátovi vypadl z kapsy klíč od jeho cely a zakutálel se mu až k nohám. Piráti ještě k tomu odjeli na loupežnou výpravu a v jeskyni zůstalo jen několik hlídek. Pedro již asi nebude mít lepší šanci na útěk. Teď je ve vaší moci a záleží tak pouze na vás, jestli bude jeho pokus úspěšný.

 

Nacházíte se uprostřed rozlehlé jeskyně a máte u sebe klíč. Hned ho aktivujte a jděte doprava. Po chvíli chůze a skoků se ocitnete v místnosti s výstupky. Vyskákejte po nich a dejte se doprava. Zde vezměte kámen a jděte dolů, odkud jste sem přišli. Teď už se dejte doprava. Cesty dolů si nevšímejte a jděte ještě o jednu místnost vpravo. Tady položte kámen, nejdřív pod visící štít, stoupněte si na něj a štít při skoku seberte. Teď položte kámen pod lebku a postup opakujte. Až to budete mít hotovo, jděte ještě vpravo a vezměte sekeru. Jestli jste všímaví, tak jste už jistě zjistili, že vám zdejší krápníky nic neudělaly. Je to proto, že máte u sebe štít. Lebka je zase proti nepříjemným netopýrům. Vezměte kámen a vraťte se až do místnosti s výstupky nahoru. Vyskákejte po nich a jděte o místnosti dál, než jste našli kámen. Je tu most s řetězem. Použijte sekeru, řetěz spadne a most se uvolní. Jděte až na konec chodby a vezměte víno.V místnosti, kde jste vzali kámen, však víno ihned položte a se zbylými věcmi se teď musíte dostat až na samý levý konec patra. Cestu vám zpříjemňují vaše specielní předměty. Když už jste tu, položte kámen před výstupek s deštníkem (obrazovka těsně před koncem chodby). Vyskočte na kámen a z něj na výstupek. Vezměte deštník. Přejděte o obraz doleva a vezměte krumpáč. S těmito věcmi se klidně můžete vrátit do místnosti, kde jste nechali víno. Zde nové věci položte a vezměte si kouzlo (zůstalo po kameni) a víno. Nezapomeňte také na štít a lebku. Takto vybaveni jděte vlevo, dolů, vpravo a ještě jednou dolů. Na výstupcích si dejte pozor, jakmile spadnete, je zpravidla už hra prohraná. Přeskočte tedy několik obrazovek nalevo, až narazíte na hlídkujícího piráta. Položte k němu víno a pirát vám nic neudělá.

 

O obrazovku dál je podle mne, nejtěžší místo hry. Zdola z vody stoupají nahoru bubliny, které vždy v různé výšce prasknou. Samozřejmě je musíte přeskákat. Na druhé straně, ob jednu místnost, je jakési točící se kolo, které vás nechce pustit dál. Pedro si však ví rady. Použijte kouzlo a z nevraživé koule je rázem neškodné kolečko. Vezměte měšec a vraťte se k ostatním věcem. Ponechejte si měšec, krumpáč a deštník. Vyberte si ještě mezi štítem a lebkou, protože oba předměty budou užitečné (já bych si vzal lebku, krápníkům se dá vyhnout). Jestli jste si už vybrali, vraťte se zpět o dvě patra níž, ale tentokrát se dejte vpravo. Po pár skocích objevíte převozníka. Dejte mu měšec a on vás převeze na druhou stranu. V druhé obrazovce vpravo krumpáčem vykopněte žlutý kámen (viz obrázek). Stane-li se vám, že krumpáč zmizí a nic se nestane, přeskočte opatrně onen kámen a on se odsune. Dolů však ještě nechoďte. Vyskákejte o patro výš a dejte se doprava. Hned v první obrazovce potkáte draka. Je asi trochu rozčílen, protože plive kolem sebe oheň a nemíní vás pustit dál (kdo by se mu divil, když je pořád zavřený v jeskyni). Pedro je však neobyčejně vynalézavý. Když drak udělá malou přestávku v plivání ohně, Pedro se posune o malý krůček, položí deštník a hned zase zpátky (viz obrázek). Jakmile drak zjistí, že plive oheň zbytečně, nechá toho. Projděte dál, ale drak tam stále stojí. Popojděte ještě kousek a šlápněte na spínací cihlu. Náhle drak začne blikat a zmizí, protož byl jenom vyčarovaný. Projděte do vedlejší místnosti a vezměte zde holinku. 

 

Vraťte se opět k výstupkům a vyskákejte ještě o patro výš a vydejte se zase vpravo, až dojdete k druhému hlídkujícímu pirátovi. Nepokoušejte se přes něj dostat, je to zbytečné. Vezměte zkumavku a vraťte se k vykopnutému kamenu, ale pořád nechoďte dolů, nýbrž jako obvykle, vpravo. Po dvou obrazech se dostanete do kuchyně. Vezměte kuře a konečně se dejte dolů. Jako všude dole, je tu voda, která vám však nic neudělá, protože máte holinky. Pro změnu se dejte doleva, až dojdete k hladovému žralokovi. Hoďte mu do vody kuře a z žraloka je jen neškodná ploutev. Projděte až nakonec chodby a vezměte zde klíč. Vraťte se až na ostrůvek se dvěma výstupky, na které se však nedá vyskočit. Stoupněte si na kráter vyčnívající na půl ze země a použijte zkumavku. Najednou začnou z kráteru vylézat stejné bubliny, jaké jste už předtím poznali. Vyčkejte až bude bublina dost vysoko a přeskočte z ní na výstupek, z něj na druhý a pak nahoru. Tady už to znáte, a tak pro vás nebude problém vrátit se do místnosti, kde jste začali. Jenže nyní se vydejte do levé poloviny chodby. Otevřete dveře a hned v další místnosti najdete za kamenem další kouzlo. Vezměte ho. Do vedlejší místnosti ani chodit nemusíte, je tam pouze k ničemu nesloužící pasta a nad stolem tam visí lebka. Jděte až dolů ke žralokovi, pak napravo, až se dostanete k podobné kouli, jaká byla na začátku u měšce. Opět použijete kouzlo. Jděte nalevo, nahoru, zase nahoru a ještě nahoru. Nalevo najdete další klíč. Sejděte o patro níž a nalevo otevřete dveře. Za nimi se nachází perla. Vezměte ji a vraťte se do vody za odčarovanou kouli. Stojí tu strážce. Dejte mu perlu a on vás pustí dál. Následuje krásný závěr a je konec.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 29. 2. 2002 | Zdroj: BIT 4/94 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist