English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Dizzy 1-7 (43)
Hlášení chyb (47)
Ještěři z Galaksio... (1)
Twilight - Krajina... (10)
Wonderful Dizzy (1)
Train - Escape to ... (1)
Saboteur 1-2 (40)
Krpat (1)
Marsmare - Alienat... (1)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Stormlord 2 - Deliverance - návod

LEGENDA O PÁNOVI HROMŮ

 

V dávných dobách, kdy ještě lidé žili ve strachu z neznáma a různí tvorové obývali tuto planetu, žil mocný bojovník. Nikdo neznal jeho pravé jméno. Protože však vládnul bouři, nazývali ho Stormlord, nebo také Ag Mane Tou, což v obou případech znamená Pán Hromů. Tento muž již jednou zachránil zemi vil před zkázou. Tehdy se o jejich zničení pokoušel temný mág Sorder. Platí totiž, že až se poslední víla ztratí ze světa, černé mocnosti konečně získají nadvládu nad dobrem. Pán hromu však tehdy zasáhl v pravý čas a vysvobodil víly z magických bublin, do kterých je Sorder uvěznil, aby z nich doslova vysál veškerou životní energii. Po tomto neúspěšném pokusu musel před Pánem Hromů uprchnout a nikdo neví, co se s ním dělo dál. Někdo tvrdí, že bídně zahynul v bažinách Orgunul, jiní si myslí, že skončil v břiše strašlivého netvora Seldona. Existují však i zvěsti o jeho proměně v Bílého mága.

 

Pekelná moc ale nebyla umlčena navždy. Uběhlo deset let a její temné síly opět chtějí zvítězit nad Dobrem. Ano. Zlá moc se vrátila a s ní na Zem přichází strašlivá Gardán - mocná to bohyně podsvětí. Hluboko pod zemí, hlouběji než peklo samo, dala uvěznit nebohé víly, aby je za úplňku mohla jednou provždy zahubit. Sama se pak vypravila dobývat nebe. To však neuniklo bystrým očím severnímu větru Areanovi, který o tom všem pověděl svému pánovi Stormlordovi.

 

I oblékl veliký Ag Mane Tou svůj plášť a dovolil svému hněvu rozpoutat ve svých očích nejstrašnější zbraň, jakou mohl svými magickými schopnostmi vládnout. Jeho pohled mohl od této chvíle zabíjet! Zahalil se do mohutného mračna a změnil se v déšť. Takto sestoupil na zem. Kapky vody však nezůstávaly na povrchu, ale všechny se vsákly do země. Nakonec se všechna voda z tohoto zázračného deště dostala do sídla bohyně Gardán, kde se opět proměnila ve Stormlorda. Pán Hromu sevřel ruce v pěst a pustil se do lítého boje se strážci uvězněných víl. Věděl, že má před sebou notný kus cesty. Věděl, že nemá moc času a věděl, že osud dobra je opět v jeho rukou.

 

Nejprve k ovládání hry. První zajímavostí je tu skok. Když totiž zmáčknete směr nahoru, Stormlord normálně vyskočí. Zkuste však ve výskoku stisknout směr nahoru ještě dvakrát! Panáček se jakoby odrazí ve vzduchu a dostane se tak o něco výš. Ostatní směry fungují samozřejmě normálně. Po cestě občas najdete prémiové zbraně, které aktivujete delším stiskem FIRE a přepínáte si mezi nimi tlačítkem 5. Pauza se vyvolá současným stiskem CAPS SHIFT a SYMBOL SHIFT. Tato hra je rozdělena do třech dílů a každý z nich se dělí ještě na dva levely. Pokud se vám již podařilo některý z dílů projít a máte heslo do následujícího, můžete jej nahrát a začít od něj. První díl se odehrává v podzemí, druhý na povrchu a ve třetím se ocitnete vysoko v oblacích. Oproti prvnímu dílu je Deliverance mnohem obtížnější, není však úplně nedohratelná. Protože se však vyskytla jistá individua, která se nedostala ani za první překážku, píši tento návod. Budiž vám ku prospěchu všem.

 

1. LEVEL – SÍDLO GARDÁN

 

Ocitáte se u jakési eroticky laděné sochy. Ledva se stačíte rozkoukat, začne vás obtěžovat podivný tvor, kterému jsem dal jméno Ďáblonetopýr. Zničte jej a postupujte doprava. Vyhněte se smrtonosné bublince, jež pomalu stoupá z otvoru na podlaze. Vyskočte na plot z lebek. Přeskočte ohnivé jezírko. Využijte k tomu levitující bubliny. Pozor ať nespadnete, láva vašemu tělu příliš neprospívá, avšak výsledným produktem je báječný ďábelský guláš. Vitana na něm již několik let pořádně vydělává. Jděte dál, až dorazíte k dalšímu takovému jezírku. Odněkud shora padají do žhavé lávy nebohé víly (tentokrát je gulášek poněkud méně kořeněný a masíčko je křehounké a chutné). Zachraňte je (poraďte si sami, he!). Až zachráníte co nejvíc okřídlených krasotinek (mohl by jim taky někdo půjčit na šaty - tedy ne, že by mi to vadilo), skočte na protější břeh a pokračujte. Po pár krocích se zastaví scroll a zahraje krátká hudba (AY). Sledujte pozorně, co se děje. Ze všech stran se hrnou Hrborožci (opět mnou smyšlený název) a nevybíravě po vás plivou ohnivými slinami. Klekněte si na takové místo, kde by vám hlavu chránila plošinka. Nyní se jen v podřepu otáčejte a střílejte, co to dá. Konečně. Poslední Hrborožec prodělává očistnou koupel v tratolišti vlastní krve a vy můžete pokračovat. Zabíjejte vše, co vám přijde pod ruku, dříve, než vám ji nějaká potvora ukousne. Co zabít nejde, tomu se vyhněte. Brzy dojdete k obrovským pavoukům, kteří se po vlastních vláknech spouštějí dolů, aby se těsně nad podlahou obrátili a šplhali zpět nahoru. U těchto členovců jsou nebezpečná pouze jejich smrtelně jedovatá kusadla. Klidně jim tedy přeskákejte po zádech. Po čase se opět zastaví scroll a vy se ocitnete v místnosti, kde není živého tvora (a zombíci mají také dovolenou). Obezřetně, s nedůvěrou v očích, se rozhlížíte a čekáte, odkud tentokrát přijde nebezpečí. V tom je spatříte! Ze všech stran na vás nalétávají draci a ve svých pařátech nesou Hrborožce. Po čase je upustí, aby se mohli vydat pro další. Než se tak stane, zabíjejte a ničte a eliminujte a destrojujte a masakrujte a... (a dost!) ty upuštěné stvůry.

 

O něco dál se nachází další lávové jezero (další kuchyně Vitany) s padajícími vílami. Za ním se ocitnete v místnosti, která vypadá přibližně takto: vpravo na podlaze leží veliký kámen, ve kterém je zabudována páka. Nad hlavou vám visí plošinka s kuší (samostřílem, chcete-li). Z obou stran plošinky však padají kapky kyseliny. Ve vzduchu jančí dva Ďáblonetopýři, pravděpodobně v podnapilém stavu. Pokud překročíte určitou hranici ve směru kamene s pákou, odněkud shora spadne takové množství kamenů, že nemáte prakticky žádnou šanci na záchranu vlastního života. Než tedy tuto hranici překročíte, vystřelte do zmíněného kamene. Zničte Ďáblonetopýry a skočte na okraj kamene. Ve správnou chvíli vyskočte pro kuši a zpět. Nyní postupujte nanejvýš opatrně. Po každém kroku se otočte a vystřelte doleva (ne, opravdu jsem se nezbláznil). Pokud toto zanedbáte, začnou opět padat kameny. Bezpečnou zónu poznáte, až budou padat vejce (ani jsem nic nepil). Nic se nebojte a pár si jich chyťte ještě než se rozbijí. Přiletí bílý drak a posadí si vás na hřbet. Od této chvíle poletíte na něm. Drak nejenže střílí vlastním ohněm, čímž zvyšuje vaši palebnou sílu, ale také disponuje neomezenou zásobou výbušných vajec (spíš to budou pukavce). Vašimi protivníky při letu jsou stejně vyzbrojení zelení draci. Dobrodružný let ukončíte u třech plošinek. Odtud již půjdete po svých. Zničte Ďáblonetopýry a počkejte na to, co se bude dít. Baf! Obrovská Zaarda je tu. Bestie zrozená z koncentrované nenávisti a čistého zla. Postavte se doprostřed a skrčte se. Zaarda vás bude přeskakovat a ohnivé střely vás minou. Až bestie bídně zhyne, budete muset zabít ještě její navlas stejnou sestru Zeerdu,

 

Následuje BONUSové kolo. Nyní můžete získat zpět některé ty ztracené životy. Stojíte na pevné zemi a nic nevidíte (až na tu zem). V tom se cosi nahoře začne třepotat. Je to víla a vesele si poletuje. Vaším úkolem je dostat se k ní, dříve než odletí pryč. Jak to ale udělat? Odpověď je jednoduchá, ale o provedení se to tak úplně s jistotou říci nedá. Stiskněte FIRE. Před vámi se objeví srdce, avšak nevydrží dlouho a brzy se rozletí na spoustu malých srdíček. Dříve než se tak stane, musíte na něj vyskočit a vystřelit další, vyskočit na něj a opět vystřelit další. Toto opakujte, dokud se nedostanete nahoru. Sotva se dotknete víly, vypadne z ní peníz. Rychle jej seberte, než se odkutálí mimo obrazovku. Za každý druhý takový peníz dostanete nový život. Po určitém čase však získáte nepříjemnou společnost, kterou je drak se zdravou lesní barvou (i když při stavu dnešních lesů se dá polemizovat o tom, zda je to opravdu zelená, nicméně drak zelený je a zřejmě to má z Vitana gulášku). Když se jej dotknete, BONUS skončí a vy postoupíte do dalšího levelu. Skončit však můžete i dříve. Závisí to totiž na počtu víl, které jste již zachránili. Dost již však řečí o BONUSu a hurá do druhého levelu.

 

2. LEVEL – TAJUPLNÁ ŘÍŠE POD KOŘENY STROMŮ

 

V této oblasti žije spousta zajímavých tvorů, avšak tím nejpodivuhodnějším je asi kořenová vosa, která je na východě nazývaná Agrobela, více se však ujal název Stenmora, pocházející ze složeniny slov sten (kořen) a mora (požírač). Tito živočichové jsou známí svou agresivitou vůči vetřelcům a jejich žihadla jsou napuštěna smrtícím jedem. Dosti však biologie a hurá do hry! Zabijte vosu a seberte bombu. Postupujte, stejně jako v prvním levelu, doprava. Zde se na vás vyřítí celý roj Stenmor. Víte co dělat. O kousek dál vás napadnou ubohé duše nešťastníků, kteří nedošli po smrti klidu a musí navěky poletovat vzduchem a zabít každého, kdo by se odvážil vstoupit do podzemní říše. Nebezpeční jsou hlavně v tom, že se objevují zepředu i zezadu. Naštěstí nejsou moc odolní. Po zóně duchů vás čeká nemilé překvapení v podobě důmyslného zařízení, jehož vražednost spočívá v tom, že na řetězech spouští velkou rychlostí závaží a posléze jej zas vytahuje pomalu nahoru, aby se mohl celý proces opakovat. Musíte si to přesně načasovat a v ten správný okamžik projít. Dále můžete zachránit pár dalších víl. Je to však dosti obtížné, protože vás ohrožuje jednak malá červená bublinka, jakou znáte již z prvního levelu, jednak bílá bublinka padající odněkud shora a navíc je také hned za druhým břehem jezírka padající závaží. Nejprve zachraňte všechny víly tak, že budete pro ně skákat, ale budete se vracet na výchozí pozici. Až zachytíte poslední vílu, skočte na druhý břeh. Musíte si to však perfektně načasovat, aby vás nezabilo závaží nebo některá z bublinek. Ani po této náročné operaci si neoddechnete. Napadnou vás totiž další podivuhodní obyvatelé podzemí - Skokhlavci. Tito tvorové jsou charakterističtí svou obrovskou obludnou hlavou a skákavým pohybem. Jakýkoliv střet s nimi je smrtelný, protože jejich kůže je poseta stovkami žihadel s jedem ještě účinnějším, než mají kořenové vosy Stenmory.

 

Na tomto nebezpečném místě však naštěstí můžete znovu přivolat svého přítele draka. Leťte tedy stále doprava a ničte nepřátelské draky a Skokhlavce. Když vás drak vysadí, běžte dál. Brzy narazíte na další a tentokrát již poslední lávové jezírko s vílami. Při jejich záchraně však dejte pozor na duchy, kteří se tu zase odkudsi vzali. Kousek dál se zase zastaví scrolling a vy se budete muset opět bránit útokům Hrborožců. V tom se však již dobře vyznáte, takže by to pro vás neměl být problém. Stejně tak nebude problém vyhnout se pavoukovi na vlákně, který je tak blízko sochy Gardán, že jej není možné podejít v okamžiku, kdy je nahoře. Řešení je však velice jednoduché, prostě mu skočíte na záda a přejdete ho. Blížíte se ke konci dobrodružství pod zemí. Již cítíte čerstvý vzduch, proudící neviditelnými průduchy ve stěnách tunelu. Dřív než se tak stane, musíte vybojovat ještě několik bitev. Nejprve se vám postaví Zoorda, poslední sestra Zaardy a Zeerdy. Když se dozvěděla o osudu svých příbuzných, přísahala, že se pomstí za každou cenu. Její zuřivost je nesmírná, její síla obrovská, její IQ rovno bodu mrazu. Nemyslím si ale, že by vám dělala větší problémy. Ty teprve nastanou, až ji zničíte. Těsně před východem z tunelu, který vede na povrch, na vás zaútočí dva z nejstrašnějších služebníků Gardán - ostnatí velenetopýři. Protože se pohybují vysoko ve vzduchu, není snadné je zasáhnout. Oni vás však zabijí velice jednoduše při bleskových náletech, kterými vás častují. V takovém případě vás zachrání jen velíce rychlé přikrčení. Pokud jsou však na opačné straně, skákejte co nejvýše a střílejte. Po čase se vám je podaří jistě zlikvidovat. Neradujte se však předčasně. Sotva zahynou, vyřítí se ze zálohy další tři. Platí na ně stejná strategie, je však nutné být obezřetnější, protože jich je víc. Následuje BONUSové kolo, stejné jako předešlé. Poté se dozvíte heslo do dalšího dílu. Nese v sobě informace o počtu životů a zachráněných víl.

 

Když se mocný Ag Mane Tou konečně probojoval na povrch, čekal tam na něj severní vitr Arean. "Můj pane", pravil, "Gardán v nejbližší době zlomí odpor obránců nebe. Bílá rada vyslala mocnou armádu, avšak nepřátelé měli mnohonásobnou přesilu. Nyní jsou Bílí mágové bezmocní." Stormlord se zasmušil. Zachráněné víly se zděšeně rozhlížely jedna po druhé. Takové neštěstí! Temnota hrozila každou chvíli zaplavit svět! "Jestli selhala celá armáda Bílé rady, čítající, pokud vím. přes pět tisíc mužů a více než stovku draků, pak nevím, jak bych se Gardán mohl postavit já sám, byť je má moc jakkoliv velká", řekl Stormlord. "Já i moji bratři ti můžeme pomoci, avšak síla čtyř větrů je nicotná proti patnáctitisícové armádě", odvětil Arean.

 

V tom vystoupila ze středu víl ta nejkrásnější z nich. Její motýlí křidla se leskla barvami duhy a její dlouhé zlatavé vlasy vlály v chladném větru, důkazu Areanovi přítomnosti. "Já a moje družky můžeme Gardánino vojsko zničit, spojíme-li svou moc s tvou. Na Gardán samotnou však naše kouzla nemají žádný účinek." Stormlord vážně přikývl. "Jsme v situaci, kdy je takové pomocí zapotřebí. Mám však pramalou radost, že vás musím vzít s sebou do takového nebezpečí. Není však času nazbyt. Vydejme se tedy na cestu. A ty Areane leť pro své bratry jižní, východní a západní vítr. Setkáme se před nebeskými branami."

 

3. LEVEL – KRAJ TEMNÝCH SIL

 

Sotva uděláte pár kroků, slétne na vás ostnatý velenetopýr, podobný těm z minulého levelu. Tentokrát vsak neusiluje o váš život. Bohyně Gardán se totiž vše dozvěděla a vyslala hned několik těchto bestií, aby vám ukradly vaše víly. Rychle jej tedy zlikvidujte a potom ještě i jeho druha. Jděte dál, až dorazíte k široké řece. Nad hlavami vám začnou poletovat draci. Řeka je příliš široká, aby se dala přeskočit. Je sice mělká, takže je možné ji přebrodit, jenže ouha! Sotva do ní vkročíte, stanete se snadnou kořistí dravých ryb. Naštěstí se však brzy z vody vynoří plovoucí ostrůvek, který se ale po chvíli zase potopí. Než se tak stane, musíte na něj skočit. Odtud již na druhý břeh doskočíte, ale musíte dát pozor na draky v ovzduší. Popravdě řečeno se mi málokdy podaří překonat řeku bez ztráty života. Ze stromů na vás budou vylétávat duchové. Samozřejmě je ze známosti obdarujte svými střelami. Kousek dál potkáte velice nepříjemné tvory. Jsou to kostlivci, kteří vylézají ze země (třeba i přesně pod vámi) a netváří se příliš přátelsky. Opět se zastaví scrolling, abyste si s nimi mohli chvíli pokecat o počasí. Až s nimi skončíte, budete muset zase přes řeku. Naštěstí je tentokrát o něco užší. Za řekou potkáte ještě pár kostlivců, ale s nimi si jistě bez problémů poradíte. Problémy nastanou až když se zase zastaví scrolling a ze země začnou vylétávat podivné bytosti, kterým se ve všech řečech světa říká stejně – Gerdera.

 

Gerderu není možné přirovnat k žádné živé či mrtvé bytosti. Ze všeho nejvíc se podobá obrovské lebce s páteřními obratli jako ocasem. Má natolik vysokou inteligenci, že ovládá základní stupeň Temné magie, takže dovede létat a telepaticky komunikovat. Málokdo setkání s Gerderou přežil, aby o ní mohl vyprávět. Její vražedná sílá spočívá v jejím ocasu. Když se nad vás vznese, pouští články svého ohonu, které jsou na svoji velikost až překvapivě těžké. Zde přijdou ke slovu především bomby. Gerdery jsou totiž dosti odolné. Až je všechny zlikvidujete, jděte dál. Zničte další tři ostnaté velenetopýry, kteří vám chtějí ukrást vaše víly, postřílejte duchy a zmasakrujte kostlivce. Těsně před koncem tohoto levelu vás napadne ostnatý velenetopýr. Ale pozor! Nejde mu tentokrát o víly, nýbrž o vaši smrt! Když se vám ho podaří konečně zabít, budete muset skoncovat ještě s dalšími dvěma. Poté vás již čeká poslední boj v Kraji temných sil. V pravém rohu se objeví nejprve jedna, potom druhá, třetí a čtvrtá zubatá tlama. Všechny jsou připevněny do kruhu k jakémusi ostnatému předmětu a celé toto ďábelské spojení rotuje kolem svého středu, valíc se při tom přímo na vás. Nejprve musíte zničit hlavy a pak jednou bombou rozbijte ostnatý střed. Přišli jste o nějaké životy? Nevadí! V následujícím BONUSovém kole je získáte zpět.

 

4. LEVEL – ÚPATÍ HOR DĚSU

 

Na sever od Kraje temných sil se rozkládá pohoří Hokorami – Hory děsu. Na strmých svazích nenašla úrodnou půdu ani jedna rostlinka, a tak tu nežije nic, kromě zabijáckých žab Surtiful, které se živí zpráchnivělým vápencem. Kdysi tu žili lidé, mocný a hrdý národ horalů. Pak však náhle přišlo Zlo. Všichni zahynuli strašlivou smrtí v chladném ohni, spalujícím jen lidskou duši a rozum. Od té doby bloudí někdejší obyvatelé této zapomenuté části světa svým územím jako odporní kostlivci a zabíjí každého, kdo se je opováží vyrušit. Hokorami své druhé jméno, tedy Hory děsu, dostalo, když se tu znenadání objevily také Gerdery. Stojíte pod mohutnou skalní římsou, z níž visí špičaté krápníky. Jestliže pod některý vstoupíte, utrhne se a spadne na vás. Proto do něj nejprve střílejte tak dlouho, dokud se neodlepí od kamene a s třeskotem vám nespadne k nohám. Odkudsi z nebe začnou pršet žáby a netváří se zrovna přátelsky. Při chůzi dávejte pozor, aby se vám některá nedostala do zad. Pokud uvidíte zase nějaký krápník, obětujte na něj bombu, bude to rychlejší a tím pádem i bezpečnější.

 

Snažte se ze zóny zabijáckých žab dostat co nejrychleji. Za ní totiž potkáte své přátele kostlivce, kteří jsou sice značně nepříjemní, ale nejsou zdaleka tak nebezpeční. Až se s nimi vypořádáte, dojdete ke skále, z níž se na vás spustí kamenná lavina. Střílejte do valících se kamenů a postupujte k vrcholu skály. Konečně! Jste nahoře! Tady vás již padající kamení nemůže ohrozit. Seskočte dolů a jděte dál doprava. Je tu až podezřelý klid. Takový klid může znamenat jen jedno. Bacha! Pozdě. Gerdera vylézající ze země vás už možná dostala. To je však teprve začátek trablů. Scrolling se znovu zastaví a než se stačíte rozkoukat, je tu Gerder jako Číňanů. Při jejich likvidaci pokud možno šetřete bombami, budete je ještě potřebovat. A to velice brzy, protože hned za Gerderami potkáte ještě pár Surtiful, ale po několika metrech se utkáte s koncovým nepřítelem tohoto levelu, kterým je čertovo kolo, stejné jako v minulé úrovni, jenže tentokrát v mnohem obtížnějším terénu. Následuje BONUS a heslo do třetího dílu.

 

5. LEVEL – ZASNĚŽENÉ VRCHOLKY HOR

 

Hory děsu jsou tak vysoké, že se jejich vrcholy téměř dotýkají nebe. Neustále tu zuří bouře, které však neovládá Stormlord ze svého sídla na Hromhoře, ale zlovolná mysl masožravých ptáků Orgul. Tito opeřenci se nejvíce podobají našim husám a vypadají celkem neškodně. Ale zdání klame. Jsou totiž velice inteligentní a dokáží rozkazovat bleskům stejně dobře, jak Ag Mane Tou. V tomto levelu je dobré znát vlastnosti mraků, na které je možné vstoupit. Nejsou totiž dost pevné, aby na nich mohl náš hrdina stát delší dobu, takže se podvolují váze jeho těla, které tedy neustále klesá, až se úplně propadne. Přeskákejte mraky z nichž padá sníh a postupujte stále doprava. Ve správný okamžik projděte pod mrakem, který je příliš vysoko, aby se na něj dalo vyskočit. Pozor však na sníh. Nevím proč, ale vašemu zdraví nějak nesvědčí. Stejně tak vám neprospěje přímý kontakt s bleskem vylétajícím zase z jiného oblaku. Naštěstí jej lze eliminovat dobře mířenou střelou. Při svém postupu dejte pozor na hejna táhnoucích ptáků.

 

O něco dál narazíte na další zvláštní přírodní úkaz. Jsou jím tmavé mraky, které se vlastní silou přesunují z místa na místo a pouští na vás blesky o sto šest. Snažte se odtud co nejrychleji dostat, ale nezapomínejte na obezřetnost. Sotva se zbavíte temných mraků, zastaví se scrolling a vy máte opravdu jen málo času zaujmout výhodnou pozici pro nadcházející boj. Stoupněte si tedy pod nejbližší mrak, ať máte krytou hlavu a čekejte. Odněkud přiletí obrovský bažant a začne ve vzduchu snášet vejce. To by nebylo zas tak zvláštní, ale tato vejce se po dopadu nerozbijí, nýbrž jim narostou nožičky, s jejichž pomocí si to namíří rovnou k vám. Až poslední vejce odpochoduje do věčných lovišť, můžete si více vpravo přivolat draka. Ten poslušně přiletí a posadí si vás na hřbet. Zatímco si tak letíte, vyřítí se obrovskou rychlostí ptáci Orgulové. Než se stačíte vzpamatovat, dozajista vás zabijí svým ostrým zobákem nebo svými jako kamen tvrdými vejci. Vydržte však, letíte již ke konci tohoto levelu, kde se utkáte s hejnem obrovských ptáků a v BONUSovém kole si doplníte tolik potřebné životy.

 

6. LEVEL – PEKLO V SEDMÉM NEBI

 

V poslední úrovni této hry se to bere opravdu hopem. Sotva totiž popojdete kousek vpravo, zastaví se scrolling. Vyskočte na nejbližší oblak a čekejte. Ze všech stran vyletí veliké balvany. Váš úkol spočívá v tom, že je musíte rozstřílet na menší kousky a ty pak ještě na menší, až je zničíte docela. Samozřejmě se při tom nesmíte nechat zabít, takže se snažte letícím úlomkům vyhýbat. Není to vůbec lehké, ale je to možné. Vše záleží na vašich schopnostech včas reagovat na blížící se nebezpečí. Tak co? Přežili jste? No, moc se ještě neradujte, protože vás toto vše čeká ještě vícekrát. Nejdřív ale musíte naposledy osedlat svého draka, abyste prokličkovali rojem velikých, doruda rozpálených planetoidů. Nejde je sice rozstřílet, ale dračí oheň či dračí vejce alespoň změní jejich směr.

 

Sesedat! Dále jděte po svých. Jak jsem již slíbil, setkáte se tu ještě jednou s létajícími balvany. Už víte jak na ně, takže se o tom již nebudu znova rozepisovat. Za balvany je veselo. Z oblohy prší meteority, které nejlíp přejdete, když budete při chůzi stále házet tříštivé bomby. Vyhněte se bleskům a hurá do dalšího, tentokráte již posledního boje s velikými balvany. A je tu finální boj se samotnou Gardán! Sotva vás uviděla, ze samého strachu zfialověla. Jen jí dejte co proto. Vyhněte se šípům smrti, jež na vás vrhá a zničte ji několika bombami, obyčejné střely jí nijak zvlášť nevadí, vystřílel jsem jich do ní asi 130 a nic se nedělo. Nakonec dojděte k nebeské bráně, kde odevzdáte víly do péče svatých.

 

PŘÍBĚH KONČÍ

 

Když veliký Ag Mane Tou konečně dorazil k branám nebe, pohlédl na obrovskou armádu těch nejstrašlivějších monster. Byli tu šestirucí obří Glórimové, odporní a páchnoucí Junové, děsiví Velenetopýři a spousta bezejmenných stvůr, které zplodilo samotné Peklo. Všechny zlobyplné oči byly upřeny na bortící se hradby nebeského hradu a nikdo si příchozích nevšímal. Stormlord tasil svůj meč a jeho hrdlo ze rozechvělo strašlivým hlasem: "Min thórien geleart!". Po těchto slovech se čepel jeho zbraně rozzářila jakoby sem sestoupilo žhnoucí Slunce. V tu ránu ustal veškerý válečný ryk, který jakkoliv byl hlučný, nebyl s to přehlušit mocný hlas Pána Hromů. Všechny hlavy se udiveně otočily, aby spatřily podivnou skupinku. V popředí stál jakýsi shrbený stařec a v rukou svíral vyhasínající, přesto však stále ještě zářící meč. Za ním zdánlivě neuspořádaně poletovaly dva tucty víl a kupily se do jakéhosi abstraktního obrazu. To bylo také to poslední, co stvůry ve svém mizerném životě viděly. Víly totiž vytvořily svými těly ve vzduchu kruh a držíc se za ruce obklopily starce. Jeho meč v tu chvíli opět vzplál a posílen novou energií, spálil ohnivým paprskem celou tu mnohatisícovou armádu jednou pro vždy. Jen jedna postava zůstala bez úhony stát. Tělo ženy, oči dravce a místo vlasů plameny – Gardán.

 

Ona jediná stále ještě vzdorovala, ona jediná neporažená pozvedla svůj luk a vystřelila jeden ze sedmi šípů smrti, vykovaný při úplňku ve žhnoucích útrobách Země. Posel smrti však naštěstí minul svůj cíl a zmizel v dáli. Ag Mane Tou pozvedl svou pravici a zamumlal pár zaříkadel v neznámé řeči. Kolem jeho ruky se začal tvořit zelenkavý světelný kruh, který neustále pulzoval v rytmu srdce a pomalu nabýval tvar koule, až se konečně odlepil z místa a velikou rychlostí zasáhl Gardán. Ve stejném okamžiku se však druhý šíp smrti zaryl hluboko do Stormlordových útrob. Gardán nelidsky zařvala a rozpadla se v prach. Pán bouře bez hlesu padl k zemi. Ještě chvíli se díval na smutné, ale přesto stále krásné tváře kolemstojících víl, než mu smrt zastřela zrak navždy. Tak padl velký hrdina své doby, mocný a moudrý válečník Ag Mane Tou. Jeho krev spadla jako déšť na zem a vsákla se do půdy, aby tam na jaře vyrostly překrásné mladé stromy. V okamžiku, kdy Stormlordova duše opouštěla jeho tělo, narodil se v jeho vzdálené rodné zemi nový život. Chlapeček dostal jméno Ron Gorej a v budoucnu vykonal ještě větší činy než hrdina našeho příběhu. Ale o tom zas někdy jindy.

 

TYPY PRÉMIOVÝCH ZBRANÍ

 

Bomba - klasická bomba vybuchující po nárazu.

 

Tříštivá bomba - po aktivaci se vznese nad vaši hlavu a rozpadne se na několik kousků, které se rozletí do všech stran.

 

Samostříl - letí buď šikmo nahoru nebo šikmo dolů, podle toho, který směr při aktivaci držíte.

 

Ostnaté oko - letí rovně a pokud na něco narazí, rozletí se opačným směrem, takže jím můžete zasáhnout více cílů.

 

Heslo pro druhý díl je RSJAREVA, pro třetí RZ1LRVED. Po zadání hesla byste měli mít maximální počet životů a 21 víl. V tomto návodu jsem se snažil obsáhnout všechny závažnější problémy při hraní této hry. Na ostatní postupy snad přijdete sami.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 31. 5. 2009 | Zdroj: ZX-magazín 1/96 a 1/98 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist