English Česky

Aktuální komentáře
Jumping Jack (7)
Kliatba noci (9)
Journey to Another... (1)
Jonny Quest (2)
Scooby Doo in the ... (1)
Johnny the Ghost (1)
Jungle Warrior (1)
Jméno růže (5)
Janosik (1)
další ...

důležité odkazy:
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

Wonderful Dizzy - návod

Zorientujte se dle mapy. Vezměte kliku (DOOR HANDLE) a otevřete dveře. Vezměte boty a pak žlutý klíč (YELLOW GATE KEY). Jděte vpravo a vstupte do prvního domku. Uvidíte tam minci, pro úspěšné dohrání hry jich potřebujete minimálně 99. Seberte nůžky (PAIR OF SCISSORS). Klíčem otevřete žlutou bránu. Promluvte se Strašákem a pomocí nůžek ho sundejte. Zahněte směrem ke Křišťálovému zámku a seberte červený klíč (RED GATE KEY). Vraťte se a pokračujte k drátenici na mostě, ta vás dál nepustí. Vraťte se a odbočte směrem do rubínového zámku. Promluvte s šaškem a pak seberete masku (MASQUERADE MASK). O patro výše vezměte časopis Crash (A CRASH MAGAZINE) a pokecejte s čarodějkou z jihu. Vraťte se na rozcestí, odložte si masku a časopis a jděte zpátky ke startu. Klíčem odemkněte červenou bránu a pokračujte na západ. Na první odbočce zamiřte do hor. Ve skálách vejděte do první štoly a seberte ozubené kolo (A SHINY NEW COG). Vraťte se na rozcestí a pokračujte na západ. Pohovořte s Plecháčem a pak vyskočte do průchodu ve stromu. Nezapomeňte navštívit domek na stromě. Po cestě v korunách stromů projdete až k odbočce s šipkou. Nyní skočte vpravo a seberte olejničku (AN OIL CAN). Pokecejte s oslíkem a seberte gumičku (A RUBBER BAND). Pokračujte vpravo a opravte most pomocí ozubeného kolečka. Vejděte do hospody a pohovořte s pirátem.

Pak zajděte do obchodu, kde pokecáte s prodavačem. Na molu seberte megafon (A LOAD FOG HORN). Vraťte se na rozcestí k oslíkovi a jděte vpravo. Namažte Plecháče olejem a dostanete sekeru (WOODMAN'S AXE). Tu zatím neberte, odložte si i megafon a jděte vlevo. U druhého rozcestí zabočte a pokecejte se lvem. Vezměte diadém (A CRYSTAL TIARA), vraťte se na rozcestí a pokračujte do západního hradu zlé čarodějky. Mrkněte se do sklepa k drakovi. V obrazovce s několika dveřmi musíte zapojit logické myšlení, abyste se dostali k žebříku vpravo nahoře. Promluvte si ze zlou čarodějkou a pak seberte svíčku (A CANDLE). U Plecháče odložte diadém i svíčku a seberte megafon a sekeru. Spícího Strašáka vzbuďte megafonem. Jděte ke Křišťálovému zámku a sekerou porazte ukazatel. Vraťte se k drátenici, která si vezme gumičku. Seberte prázdný kbelík (AN EMPTY BUCKET) a na kraji pole kytici máku (BUNCH OF POPPIES). Ze studny vyskočte na mráček a po nich se dostanete přes pole máku do Smaragdového města. Seberte zvonek (A BRASS BELL) a pokecejte se strážnými. Vraťte se k drátenici, která si vezme zvonek. Pak jděte do Rubínového zámku a promluvte s jižní čarodějkou. Z máku vám vyrobí uspávací lektvar (SLEEPING POTION). U rozcestí do hor odložte kbelík a pokračujte k drakovi. Tomu dejte zespodu lektvar. Jakmile usne, seberte magickou hůlku (THE MAGIC STAFF) a jděte k Plecháčovi. Zde seberte odložený diadém a svíčku.

Pak vyrazte opět do Rubínového zámku. Čarodějce dejte hůlku a dostanete stránku z knihy kouzel (A SPELLBOOK PAGE). Vraťte se na rozcestí k zámku, kde odložíte stránku a svíčku. Vydejte se do Křišťálového zámku, kde vpravo před vchodem seberete časopis Zzap!64 (ZZAP!64 MAGAZINE). V zámku vezměte klepadlo (A DOOR KNOCKER) a promluvte s čarodějkou ze severu. Dejte ji diadém a ona vám půjčí kouzelnou hůlku (A MAGIC WAND). Na rozcestí si odložte hůlku a seberte masku, kterou dáte drátenici. Vraťte se na rozcestí pro odložený časopis Crash a jděte do Smaragdového města. Každému ze strážců dáte jeden časopis. Klepadlem otevřete dveře. Ve věži seberete hodiny (A CLOCK) a promluvíte se starým hodinářem. Vpravo se vám ozve velký čaroděj Oz a pak seberte krabičku označenou X (A BOX MARKED X). Hodiny dáte drátenici a dostanete výherní lístek (RAFFLE TICKET). Pak jděte za šaškem do Rubínového zámku, kde vyměníte krabičku za kostku (A DICE). Kostku doneste drátenici, která vám za ni dá starý rezavý klíč (RUSTY OLD KEY). Z rozcestí vezměte odloženou svíčku a také ji přineste drátenici. Získáte krumpáč (A PICKAXE). Krumpáč i klíč si odložte na rozcestí a seberte stránku a magickou hůlku. Jděte za oslíkem a kouzlem mu proměníte nohu. Dostanete bitcoin (A BITCOIN) a pak se vydejte vpravo do přístavu.

V hospodě dejte bitcoin pirátovi a dostanete šavli (PIRATE'S CUTLASS). Pak jděte do obchodu a prodavači dejte výherní lístek. Získáte hračku Pacmana (A PACMAN TOY). U Plecháče si odložte šavli a Pacmana zaneste drátenici. Získáte pergamenový papír (PARCHMENT PAPER), který tam zatím necháte ležet. Z rozcestí seberete odložený klíč a krumpáč. Vydejte se k rozcestí směrem do hor. Odložte klíč seberte kbelík. Z vodopádu naplňte kbelík vodou (BUCKET OF WATER). Nahoře vejděte do štoly a krumpáčem odstraňte zával. Najdete oko tygra (EYE OF THE TIGER). Druhou štolou vejdete do dalšího komplexu jeskyní s tygří hlavou. Dáte ji oko a můžete hlavou projít do tajné jeskyně. Objevíte tam červeného slanečka (A RED HERRING), kterého tam nechte ležet. Jeskyně ústí do Křišťálového zámku, kde vrátíte čarodějce hůlku. Dostanete hodinový klíč (A CLOCKWORK KEY). Na rozcestí odložíte hodinový klíč a vrátíte se na rozcestí k horám, kde seberete odložený rezavý klíč. U Plecháče vezmete odloženou šavli a dojdete k západní čarodějnici. Z horní plošinky na ni vylijete kbelík vody, ale tím ji nezničíte. Jděte pro pomoc za lvem a pak se vraťte ke zlé čarodějnici. Nyní na ní pomocí šavle shodíte lustr. Seberte koště (A WITCHES BROOM) a klíčem odemkněte skříň. Vraťte se na rozcestí ze zámky a seberte odložený hodinový klíč.

U drátenice seberte pergamen a jděte do Smaragdového města. U trůnu vás čeká lev a myšák, se kterými promluvte. Za trůnem objevíte čaroděje Oz. Dáte mu koště po západní čarodějnici. Pak dáte čaroději pergamen a získáte diplom chytrosti (CLEVER DIPLOMA). Diplom zanesete Strašákovi a dostanete fotbalovou medaili (WILSON FOOTBALL). Vrátíte se do Smaragdového města za hodinářem a dáte mu klíček. Pak mu dáte medaili a získáte řád odvahy (MEDAL OF COURAGE). Řád předáte lvovi a promluvíte s Ozem. Získáte tikající srdce (A TICKING HEART), které zanesete Plecháčovi. Nyní byste měli mít 98 mincí. Jednu minci objevíte ve skalách, když přeskočíte ze skalní plošinky vpravo na obláček. S 99 mincemi se vydejte za obchodníkem do přístavu a koupíte 100 červených nafukovacích balónků (100 RED BALOONS). Vrátíte se do domku na startu. Už vás tam čeká myšák Pogie a před domkem použijte balónky. Čeká vás závěrečná gratulace. Pokud chcete vidět alternativní konec, můžete najít ještě 100. minci. Ta se nalézá za dveřmi ve vstupní hale západního hradu.

Podrobná mapa

Obrázky ze hry

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru Spectrum Computing.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 15. 1. 2021 | Autor: Karel Ondráček | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...