English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Abu Simbel Profana... (11)
Hlasový program (2)
Egghead 1-5 (2)
Castle of Sorrow (1)
Adventures Jane Je... (1)
Stepping Stones (1)
Gandalf (4)
Belegost (5)
Apulija-13 (2)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.

 

Xelda 1 - Quest for the Golden Apple - návod

Orientujte se podle přiložené mapy. Celá hra je rozdělena do devíti hlavních sektorů, na mapě jsou označeny symboly Q1 až Q9. Každý sektor se skládá ze 4x4 obrazovek. Jednotlivé budovy, do kterých lze vstoupit, jsou označeny velkými písmeny A až L. Jsou zde tři dungeony, jejich vchody jsou označeny symboly D1 až D3.

 

Vstupte do budovy A v sektoru Q1 a promluvte si s oběma postavami, dozvíte se o krádeži zlatého jablka. Jděte do budovy D a prohoďte pár slov s dívkou, která ztratila svého medvídka. Když ji ho vrátíte, odemkne vám vstup do prvního dungeonu. Medvídek se nachází v obrazovce vpravo od budovy D, nevede k němu ale žádná cesta. Vyhledejte dřevorubce (budova B) a slibte mu donést jeho sekeru, která se nachází v horní části lesa (sektor Q2). V tomto sektoru rovněž seberte pochodeň.

 

Vraťte se k dřevorubci. Dozvíte se, že sekera je tupá. Vyhledejte proto kováře, aby ji nabrousil (budova C). Kovář bude chtít protislužbu v podobě nalezení ohnivé květiny, která se nachází přibližně uprostřed sektoru Q2. Když mu ji donesete, sekeru nabrousí. Nabroušenou sekeru doneste znovu dřevorubci. Cesta k medvídkovi je volná. Doneste ho dívce v budově D. Dále si promluvte se strážcem brány do bažin v budově E. Aby vás pustil do dalšího sektoru, požaduje donést ztracené žezlo.

 

Nyní již můžete vstoupit do prvního dungeonu (D1), jeho vchod se nachází v pravém horním rohu sektoru Q1. V podzemí je tma, naštěstí máte pochodeň. Postupně přepínejte všechny páky v pořadí, jak jsou označeny na mapě. V poslední obrazovce najdete žezlo. Zde pak mečem rozbijte všechny stěny a zničte protivníky. V jednom místě je teleport, který vás přenese ze zamčené místnosti pryč. Vyhledejte cestu na povrch a doneste žezlo strážci do budovy E. Nyní již můžete vstoupit do bažin (Q4).

 

Promluvte s čarodějem v budově F. Ten vám zpřístupní další sektor, musíte mu ale donést tři ingredience – žábu, krabí nohu a škebli. Dále vstupte do budovy G. Mladý čaroděj vám zpřístupní cestu ke žlutému klíči, když mu donesete žábu, která se nachází v obrazovce vlevo. Když mu ji donesete, vykopne vás z domu. Naštěstí cesta ke žlutému klíči (nachází se jižně od budovy G) je volná. Žlutým klíčem odemknete bránu vedoucí do pouště (sektor Q3). V poušti postupně přepínejte všechny červené páky v pořadí, v jakém se vám zpřístupní.

 

Občas budete muset přesunout kvádr na vyznačené místo. V jedné z obrazovek s pákou seberte krabí nohu. Po přepnutí poslední červené páky ucítíte, že se země na jihu zachvěla. Cesta ke škebli je volná. V budově H se dozvíte, jak přechytračit mladého čaroděje Antonyho, abyste se znovu mohli zmocnit žáby. Potřebujete kouzelný prsten, který se nachází v dalším dungeonu. Dívka, vám ho zpřístupní pouze za podmínky, že jí donesete od knihovníka jednu vzácnou knihu.

 

V sektoru Q6 vyhledejte knihovníka (budova I). Ten vám knihu přenechá, pokud mu donesete čtyři magické koule. První se nachází v levém horním rohu sektoru Q6, musíte přesunout kvádry na vyznačené místo. Druhá se nachází uprostřed lesa (sektor Q2). Třetí najdete v bažinách (sektor Q3). Se třemi koulemi se vám zpřístupní labyrint v jižní části sektoru Q6. Zde mimo jiné musíte z rozházených kvádrů zkompletovat nápis ZX. Čtyři koule doneste knihovníkovi, ze kterého se vyklube hlavní padouch.

 

Knihu vám ale dá, takže ji odneste dívce. Cesta do druhého dungeonu (D2) je volná. Vchod se nachází v poušti, v sektoru Q3. V podzemí postupně vyhledejte a přepněte páky 1 až 5. Poté vstupte do červené místnosti v pravém horním rohu a seberte prsten. Pro návrat na povrch přepněte páky 6 a 7. Znovu promluvte s dívkou (H). Teď budete moci konečně znovu sebrat žábu v sektoru Q4. Všechny ingredience (žábu, krabí nohu a škebli) odneste čarodějovi (F). Ten vám otevře cestu na východ do sektoru Q5, kde se nachází velký hrad.

 

Po obvodě hradeb dojděte na samý konec, kde se nachází modrý klíč. Nyní můžete vstoupit do hradu, postupně přepněte páky v pořadí 1 až 10 (u osmé páky musíte nejprve nasunout kvádr na dlaždici). Ve většině místnostech hradu je tma, podobně jako v podzemí. V místnosti uvnitř hradu (J) promluvte s dalším čarodějem, který vám pomůže, když mu najdete ztracenou hůl, která byla rozlomena na dvě části. Přepněte ještě zbývající páky 11 a 12. Cesta k červenému klíči uvnitř hradu je volná. Červeným klíčem odemkněte bránu na severu.

 

První část hole se nachází v sektoru Q8 v jeho západní části. Druhá část hole se nachází v sektoru Q6 v nově zpřístupněné obrazovce. V obou případech budete muset přesunout několik kvádrů na vyznačené dlaždice. Obě části hole odneste čaroději (J). Odemkne vám všechny zavřené brány do zbývajících sektorů ostrova. Vydejte se na sever do sektoru Q7 a zde vstupte do labyrintu žlutých chodeb v jeho severní části. Labyrintem projděte až do sektoru Q9, do obrazovky s nápisem, že další cesta je zavalena kamením.

 

Vyhledejte expertku na výbušniny (K) v sektoru Q8. Poví vám, že ji navštívil zlořád knihovník a ukradl jí všechen dynamit. Musíte jí donést celkem 7 kusů dynamitu, ty jsou rozmístěné po celém ostrově v sektorech (Q2, Q3, Q4, Q5, Q6, Q7 a Q8). Poté se vydejte opět do labyrintu, cesta již bude uvolněna. Vstupte do třetího (posledního) dungeonu (D3). Postupně přepněte všechny páky 1 až 12. Objeví se hláška, že se země na jihu zachvěla. Nakonec předpněte páku s hvězdičkou, která vás teleportuje zpět k východu.

 

Vydejte se do pouště, sektoru Q3. V místě, kde se nacházela škeble, se vám zpřístupní nová cesta, ta vede do doupěte (L) našeho hlavního padoucha. Přepněte páky ve vyznačeném pořadí, ukradené zlaté jablko je vaše. Vraťte se zpátky na start do sektoru Q1 a umístěte jablko znovu na sochu.

 

Podrobná mapa

   

Obrázky ze hry

   

Odkazy na další zdroje

Vyhledat další informace na serveru World of Spectrum.  Popis a stažení hry, ke které se váže tento návod.  Vyhledat rady, návody, cheaty a pouky na serveru The Tipshop.

Publikováno: 27. 12. 2017 | Doplněno: 30. 1. 2018 | Vložit nový komentář...

Prozatím nebyl vložen žádný komentář.

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist