English Česky
  

 

aktualizováno:

 

Přispějte na provoz.

 

 

Aktuální komentáře
Sophia 2 (1)
Hlášení chyb (34)
Pariboro (5)
Renegade 1-3 (14)
Savage (17)
Marioso (1)
Krakout 1-5 (4)
Chase H.Q. 1-2 (5)
Mister Kung-Fu (4)
další ...

 

 

důležité odkazy:
Největší archív o ZX Spectru a vše kolem něj na světě.
Všechny nedávno vydané hry na jednom místě.
Největší databáze pouků, rad a návodů.
RZX videa - kompletní herní průvodci.
Mapy tvořené přímo z herních obrazovek.
České a slovenské speccy hry.

 

Egypt

Suverénně nejrozsáhlejší a nepropracovanější hra, kterou jsem kdy na Didaktiku vytvořil. Obsahuje úvodní i závěrečný obrázek, má přes 40 obrazovek a do počítače se nahrává postupně ve třech blocích (intro + dvě herní části). Jedná se o závěrečný díl tetralogie (plánována byla pentalogie), při které jsem se inspiroval legendární hrou Myth. Poslední díl, který je avizovaný v intru, Souboj s Dameronem, nakonec nikdy nevznikl. Když už je řeč o tetralogii, dalšími díly do počtu byly v chronologickém pořadí Řecko (to se bohužel dochovat nepodařilo), Peklo a Skandinávie.

 

Seberte lopatu, jděte vlevo, seberte kyslík. Pod palmou lopatou vykopejte revolver. Před vstupem do moře použijte kyslíkovou bombu a na dně oceánu seberte zrní. To použijte k odlákání ptáka u pyramidy. Střelte revolverem do pyramidy a vstupte dovnitř. Uvnitř pyramidy postupně projděte všechny čtyři prostory A až D. Musíte najít čtyři nádoby, magické oko a plazmu. Pak se můžete vydat dále vpravo, kde ve třech obrazovkách za sebou likvidujte revolverem blížící se mumie. U sarkofágu použijte čtyři nádoby a plazmou zničte obřího Pedra. V další obrazovce seberte vzácný kříž a vyjděte ven z pyramidy.

 

Kód do druhé části hry: 1ER45B00T

 

Mezi dvěma palmami lopatou vykopejte kost. Vpravo vstupte do jeskyně, kde najdete píšťalku, druhou ohnivou kouli, slovník, lano a motyku. Promluvte si s domorodcem, jeho slovům těžko porozumíte. Proto použijte slovník a dejte domorodci motyku. Seberte koš. Kostí odlákejte žraloka. Položte koš před hada a píšťalkou ho nalákejte dovnitř. Hada vypusťte na strážce, který hlídá vchod do druhé jeskyně. Seberte klíč, v jeskyni osvoboďte princeznu. Sestřelte třetí ohnivou kouli. Seberte měšec, který u domorodce vyměňte za pilku. Jděte až na pobřeží úplně vpravo, cestou seberte plachtu. Pilkou pořežte palmu a použijte lano. Vstupte na vor a použijte plachtu.

 

Mapa: zde

 

 
Autor:  Pavel Plíva
Rok vytvoření:  1994
Žánr:  akční/adventure
Jazyková verze:  
RZX video:  Egypt.zip (427 KB)
Stažení:  Egypt.zip (38 KB)

 

Publikováno: 20. 8. 2010 | Doplněno: 5. 9. 2010 | Vložit nový komentář...
Vložil: pecaNVloženo: 14. 01. 2012, 11:15:44
Hej já CU TAKY hrát Egypt !!! Jenže mi to po "nahrávání" vždycky hodí Tape loading error ( (na MorphOSu pod ASp emulátorem ) přestože kazeťák mám dle pokynu při nahrávání pořád zapnutej )
Vložil: s0l1t3rVloženo: 06. 09. 2010, 01:47:15
...tady se plní přání rychlostí blesku!!!
LUXUS!!!
Vložil: PaveroVloženo: 06. 09. 2010, 01:29:44
Když jinak nedáte :).

http://maps.speccy.cz/maps/Egypt.png
Vložil: s0l1t3rVloženo: 06. 09. 2010, 01:29:04
Souhlas s Ainem, mapa by byla skvělá!
Jinak už se móc těším až to půjdu...
Vložil: ainVloženo: 06. 09. 2010, 00:08:32
Mohl by si udělat mapu
Vložil: PaveroVloženo: 05. 09. 2010, 23:51:23
to s0l1t3r: jo, to bude ono

TZX verze, co tady byla, obsahovala chybu, kdy nešla nahrát druhá část. Nyní jsem ji nahradil funkční verzí.

Vytvořil jsem RZX video pro obě části. Hru jsem prošel bez jediného zákysu, nestačil jsem se divit, že jsem si na vše po šestnácti letech vzpomněl .
Vložil: s0l1t3rVloženo: 05. 09. 2010, 21:31:51
...pokud si dobře vzpomínám, řekl bych, že hudba je "vypůjčena" z hudebního programu WHAM! Byly u něho tenkrát přiloženy nějaké demo skladby, které se náramně podobají na použitou hudbu ve hře! Jinak moc pěkná hra, úplně čumim co jde "vypotit" v Basicu!!!
Vložil: PaveroVloženo: 05. 09. 2010, 17:18:46
jinak se muselo jednat o nějakou hudební rutinu, kterou volám z basicu, ale na to už si vůbec nevzpomínám
Vložil: PaveroVloženo: 05. 09. 2010, 17:16:49
hehe, tu jsem asi z něčeho ukradnul, protože si nedovedu představit, že bych sám něco skládal, se svým hudebním sluchem .
Vložil: oldsoftVloženo: 05. 09. 2010, 15:29:42
No, muzika v Basicu dělaná není, že ano?
Vložil: PaveroVloženo: 04. 09. 2010, 20:19:14
Zdání klame, tuhle hru jsem vytvořil v roce 1994, tedy ve svých ani ne patnácti letech. Dnes se sice živím vesměs jako programátor, ale do BASICu bych se musel zase dlouho dostávat .
Vložil: ainVloženo: 04. 09. 2010, 19:06:22
Ale to se teda musí uznat, že je to moc moc pěkný! To budeš asi hodně ovládat Basic, no vidím, že se dají dělat hotové zázraky To člověka hned pošťouchne, aby něco zkusil
Vložil: PaveroVloženo: 04. 09. 2010, 15:50:15
Ne ne, vše co jsem pro Spectrum kdy naprogramoval, bylo čistě v BASICu, včetně této hry.
Vložil: ainVloženo: 04. 09. 2010, 12:58:18
To je moc pěkný, sice jsem se asi daleko nedostal, ale docela mě to bavilo Hlavně než jsem přišel na to, jak a kde se používají předměty. Jak ty hry vlastně vznikají - programuješ je ve strojáku?

 

 
 
Poslat e-mail autorovi stránek ... pavero(a)post.czNahoru ...
  Speccy.cz
Valid HTML 4.01 Transitional TOPlist